Hoellein Callistic

• Topicstarter Topicstarter Maarten Engelhardt
  • Startdatum Startdatum
Adrie

Je hebt 0,152778 uur motorloop gehad.
0,152778 * 1.3 A = 0,198611 Ah.

Toch?
Is dit wel interessant eigenlijk?

Henk

Je hebt 0,152778 uur motorloop gehad.
0,152778 * 1.3 A = 0,198611 Ah.

Nu denk ik niet dat dit helemaal klopt.
Dit zou betekenen dat de motor 0,19 AH trekt.

Ik zal de boeken er eens op naslaan.

Adrie,

Ik zou er toch maar HS50-(55) in doen, bij mij kan ik hem echt op zijn neus zetten en Up treken, geen probleem.

En het lood er maar weer uit.

Wat betreft het vermogen verbruikt door de motor "vermogen = spanning * de stoom" je zegt 1300mA geladen te hebben na je vluchten, dan kan je het verbruikte vemogen uitrekenen.

Neem wel de spanning van de geladen cellen. b.v 12V * gebruikte stroom 1,3A = 15,6W , dit lijkt mij niet goed hiermee kan je geen 9 stijgvleugten mee gemaakt hebben.

Maar weer een Callistic luchtwaardig.

Gr Adri B.

superior schreef;
Even aanduiken om het zwaartepunt te controleren, maar bleef duiken.
Toch nog maar een paar gram in de neus.

volgens mij moet er dan lood UIT, of ben ik gek??

@Nico. Uittrimmen op vlakke vlucht. Dan aanduiken. Als de zwever scherper gaat duiken staat het hoogteroer te veel naar beneden getrimt (teveel down). Als je voor de duikvlucht het hoogteroer iets meer up zou willen hebben, dan resulteerd dat in de vlakke vlucht tot stijgen/pompen. Dus moet er dan gewicht in de neus bij. Hopelijk wordt het zo duidelijk voor je. Is een lastig verhaal tot het kwartje valt. Ik had er in het begin ook veel moeite mee omdat het juist niet logisch lijkt!.
Misschien moet je anders de instelhoek controleren, wat de Duitsers EWD noemen.

@Superior. Motorlooptijd 9 min en 10 sec, verbruik/bijgeladen 1,3 A.
1,3A / 570 seconden * 3600 seconden = verbruik/uur.
1,3/ 570 * 3600 = 8,21 Ah.

8,21 Ah * 12,0 V = 98,52 W ( 12,0 V klemspannning(?!?)
8,21 Ah * 11,1 V = 91,13 W ( 11,1 V nominale spanning )

Overigens Adrie Superior zal de door jou gemeten spanning van 11,3 Volt waarschijnlijk niet onder belasting zijn gemeten. Zou je dit wel doen dan zou je wel eens bij je afslaggrens in de buurt kunnen komen. De meeste regelaars hebben de mogelijkheid om na motorafslag de knuppel terug te nemen en weer gas te geven om nog even wat motorloop te hebben om veilig te kunnen landen. Dan omzeil je namelijk bewust de Lipo-save.

Hans.

Dan zou het inderdaad kunnen dat de afslag bereikt is.
Maar in ieder geval had ik niet verwacht dat ik zo'n lange motorloop zou hebben met deze combinatie.

Ik heb nog een beetje gefolied om de zichtbaarheid te verbeteren.
Zie foto:

Adrie :D

Dit draadje maar eens uit de vergetelheid halen.

Ik wilde in mijn 'wagenpark' weer een zwevertje waar ik helemaal back to basic kan gaan: richting/hoogte......elastiek........en verder niets!

Hiervoor heb ik al tijden de Callistic in mijn hoofd en toen ik een nieuwe Climaxx liet komen heb ik ook een vinkje bij deze gezet deze.

Afgelopen Vrijdag begonnen en in een paar uurtjes heb ik de ruwbouw vrijwel klaar voor de folie

Nog een uurtje met een schuurpapiertje in de weer en dan mag ik aan de folie!

Als ik lekker bezig ben heb ik moeite om het weg te leggen.....vandaag lekker met de foliebout in de weer geweest:

Ik weet het......ik ben van de saaie schema's. Maar eenvoudig vind ik mooi.

Hopelijk morgen tijd om de servo'sin te bouwen.

Ah wat een mooi kistje.. en wat een mooi schema ook :p.. klassiek is goed!

Een vraag: Hoe dik is de staartboom en is dat gewoon een niet tapse vliegerstok, so to speak?

Grt!

Ptr

Het is inderdaad 'gewoon' een vliegerstok. Ik heb hem even nagemeten en is 8mm. Ze zitten bij het bouwdoosje: 2 stuks voor de vleugel en 1 voor de staartboom.

OK, dank voor de informatie! Zoals gezegd: Een heel lief ding om te zien en lekker om te vliegen denk k.

Grt!

Ptr

Hij heeft gevlogen!

Vliegklaar nu 552gram en daar kan ik nog een paar gram vanaf snoepen. De huidige ontvangeraccu is erg groot en zwaar en ligt zo ver mogelijk naar achteren tegen de servo's aan. Ik ga nog een nieuw pakketje AAA's kopen die wel voor in de neus past dan moet hij net onder de 550 gram uit komen.

Hij vliegt erg prettig: Heel stabiel en toch heel direkt te sturen.
Aan het elastiek ging hij ook goed omhoog, met het beetje wind dat er stond kon ik hem zelfs het elastiek weer helemaal uit laten rekken en ik moest serieus zoomen om lost te komen. Erg leuk!

Nu zal je zien dat er tot volgend jaar zomer geen rustige windstille thermieksnuffwldagen meer zijn.....maar als dat er een keer komt ben ik er klaar voor!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back