@Nico. Uittrimmen op vlakke vlucht. Dan aanduiken. Als de zwever scherper gaat duiken staat het hoogteroer te veel naar beneden getrimt (teveel down). Als je voor de duikvlucht het hoogteroer iets meer up zou willen hebben, dan resulteerd dat in de vlakke vlucht tot stijgen/pompen. Dus moet er dan gewicht in de neus bij. Hopelijk wordt het zo duidelijk voor je. Is een lastig verhaal tot het kwartje valt. Ik had er in het begin ook veel moeite mee omdat het juist niet logisch lijkt!.
Misschien moet je anders de instelhoek controleren, wat de Duitsers EWD noemen.
@Superior. Motorlooptijd 9 min en 10 sec, verbruik/bijgeladen 1,3 A.
1,3A / 570 seconden * 3600 seconden = verbruik/uur.
1,3/ 570 * 3600 = 8,21 Ah.
8,21 Ah * 12,0 V = 98,52 W ( 12,0 V klemspannning(?!?)
8,21 Ah * 11,1 V = 91,13 W ( 11,1 V nominale spanning )
Overigens Adrie Superior zal de door jou gemeten spanning van 11,3 Volt waarschijnlijk niet onder belasting zijn gemeten. Zou je dit wel doen dan zou je wel eens bij je afslaggrens in de buurt kunnen komen. De meeste regelaars hebben de mogelijkheid om na motorafslag de knuppel terug te nemen en weer gas te geven om nog even wat motorloop te hebben om veilig te kunnen landen. Dan omzeil je namelijk bewust de Lipo-save.
Hans.