Hoellein Thermal Instinct

Ik denk er al een tijdje over om de Climaxx elektro te kopen, maar zie net dat Hoellein een nieuw model heeft, de Thermal Instinct.

Lijkt een grote Climaxx met een kruisstaart, spanwijdte 2,85. Dit zou hem wel eens kunnen worden voor het volgende seizoen...

De prijs is wel bijna het dubbele van die van de Climaxx, voor 20 cm meer per vleugelhelft.

Laatst bewerkt:
Ik heb........

de Climaxx.
Een mooi te bouwen model ( zoe draadje ) met goede zweefeigenschappen bij rustig en thermisch weer.
Nadeel..............bij wat meer wind vliegt hij niet meer vooruit en blijft meer hangen in de wind.
Ik heb gekeken naar de Thermal Instinct van Hollein en zie weinig nieuws voor veel meer geld.
20 cm meer spanwijdte, een kruisstaart en volgens mij koolstof winglets. Dat is het dan wel.

Modelbouwland is een eigenwijs land, maar ik zou de Climaxx nemen Jan. Goedkoper en ik denk dezelfde zweefeigenschappen.

Hallo Kees,

Jouw draadjes over de Climaxx heb ik helemaal gelezen, en ook diverse op de Duitse forums, dus ik ben er zeker van overtuigd dat het een hele mooie kist is.

Aan de andere kant is het al heel lang een wens van me om een elektrozwever van rond de 3 meter te hebben, waarbij ik een "psychologische ondergrens" van 2,80 in mijn hoofd heb.

Op RC-Network loopt een draadje, daar heb ik gelezen dat de hoge prijs ondere ander zit in de speciaal gewikkelde koolstof liggers. Het middendeel heeft een buis van 16 mm diameter, in de tippen zit een taps verlopende van 16 naar 10 mm. Verder geen hulpligger zoals bij de Climaxx.

Eerst dat draadje maar even volgen, wat onze oosterburen van deze vogel vinden. Er heeft al iemand een bouwverslag aangekondigd.

Groeten,
Jan

Back