hoevaak een nieuwe auto?

Discussie in 'Algemeen auto's' gestart door zewqpo, 29 jul 2018.

  1. zewqpo

    zewqpo

    Lid geworden:
    26 jul 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    zwolle
    Goedendag,

    Ik ben net begonnen met deze hobby en heb een paar vragen:

    hoe vaak moet ik een nieuwe auto kopen ik rij op topsnelheid

    hoelang gaat een rc auto mee?

    ik heb nu sinds gister een traxxas maar zijn nog andere goede merken als ik een andere wil?
     
    Laatst bewerkt: 29 jul 2018
  2. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Er bestaat zoiets als onderhoud ... je kunt prima alleen een draagarmpje/tandwiel/band vervangen wanneer die defect/stuk/versleten zijn. Eindeloos is misschien overdreven, maar da's een van de verschillen tussen speelgoed en modelbouw, dat je losse onderdelen kunt kopen, en niet meteen de volledige auto mag weggooien bij een defect.

    En hoelang gaat iets mee? Zal ervan afhangen hoe je ermee omgaat, en zoals hierboven, je kunt blijven vervangen en herstellen indien nodig...

    Bij normaal gebruik moet het prima mogelijk zijn, dat het eerste te vervangen onderdeel, een setje versleten banden is, maar daarom koop je geen nieuwe auto :D .
     
  3. zewqpo

    zewqpo

    Lid geworden:
    26 jul 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    zwolle
    Oké bedankt!
     
  4. Tamaniac

    Tamaniac

    Lid geworden:
    2 aug 2008
    Berichten:
    1.839
    Locatie:
    West-Vlaanderen
    Je was zelf misschien van plan iedere maand een nieuwe te halen? :confused:;)
     
  5. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.478
    Locatie:
    Sassenheim
    Mensen die wedstrijden rijden willen het liefst ieder seizoen een nieuwe auto, gesponsorde mensen kunnen soms meerdere nieuwe auto's per seizoen inzetten. Heeft alleen mee te maken dat een verse auto gewoon het beste rijdt in race omstandigheden en te gelijk 1x per jaar een nieuw model of een doorontwikkelde versie op de markt komt met vaak verbeterde rij-eigenschappen.

    Als hobbyrijder met hobbymateriaal hoef je geen wedstrijden te winnen en zal je zeker in de 1e jaren geen verschil voelen tussen een verse en een gebruikte auto. Zo lang je de ondrdelen hebt en je dempers en de aandrijflijn zo nu en dan even reviseerd kan je jaren met een auto doen.
     
    Schots en Scheef en zewqpo vinden dit leuk.
  6. zewqpo

    zewqpo

    Lid geworden:
    26 jul 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    zwolle

    oke bedankt
     
  7. zewqpo

    zewqpo

    Lid geworden:
    26 jul 2018
    Berichten:
    6
    Locatie:
    zwolle
    als ik het geld had wel ja :p
     
  8. Schots en Scheef

    Schots en Scheef

    Lid geworden:
    25 jun 2008
    Berichten:
    2.460
    Locatie:
    Hoogeveen
    Goed onderhoud doet veel. Mijn GS buggy is wel 13 jaar oud. Maar door goed onderhoud en belangrijke dingen te vervangen rijd hij nog steeds. Auto heeft wel 40 liter nitro gereden en de 2e motor erop. Staat al wel 2 jaar stil. Gewoon zonde maarja...

    Onderhoud en regelmatig slijtage delen vervangen helpt.
     

Deel Deze Pagina