hoeveel ampére accu voor starter 12v

• Topicstarter Topicstarter juan-heli
  • Startdatum Startdatum
J

juan-heli

Guest
hallo allemaal wil graag weten hoeveel ampere accu geschikt is voor mijn
protech high torque 60 starter heb hem gekocht om mijn nieuwe heli te starten maar wil er tog wel graag een start kist voor bouwen met een 12 v accu van daar de vraag naar het goede ampere daar voor mijn starter
begin net dus alle info is welkom

Hallo Juan,

een 12 volts accu 7 ampere/uur is ruim voldoende om vele malen te starten.

Met vriendelijke groet

Hans

bedankt hans voor je tip zal eens gaan kijken voor zo n accu maar kan dat ook een 5 ampere zijn die kan ik zo krijgen dat zou mooi zijn

5 - 7 amp. dat is allemaal ruim voldoende voor veel start / vlieg uren. simpel loodacuutje is ook niet duur en simpel op te laden

Een optie is het om eens te kijken naar een flinke LiPo accu. Wat dacht je van 1 of twee LiPo accu's van 5000mAh? Licht van gewicht en waarschijnlijk heb je daar ook al een lader voor.

Hoi Burp,

dat is wel zo, maar in aanschaf is zo'n loodaccu echt een stuk voordeliger :)
En bij normaal gebruik gaat zo'n ding toch best lang mee ?

Grtz,
Menno

Hoi Burp,

dat is wel zo, maar in aanschaf is zo'n loodaccu echt een stuk voordeliger :)
En bij normaal gebruik gaat zo'n ding toch best lang mee ?

Grtz,
Menno

Klopt helemaal. Maar een nieuwe 5000mAh LiPo hoeft tegenwoordig ook niet heel veel meer te kosten. Als je de spullen al hebt is het een overweging waard om die te gebruiken. Zelfontlading t.o.v. loodaccu is natuurlijk helemaal top. Maar het gewicht doet alles.

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY 5000mAh 3S1P 15C $54.60

HobbyKing Online R/C Hobby Store : ZIPPY Flightmax 5000mAh 3S1P 20C $43.26

Het ging me meer om de elektrische begrips uitleg dan om het schrijven. Als ik had willen zeuren, was ik over het verkeerde Ampère accent-teken in de titel begonnen. Maar vrees niet, het zal niet meer gebeuren Hans. Waar is mijn balboekje? Plonk.

Laatst bewerkt:
Hoi,

koop als je een loodaccu koopt dan wel een start accu en niet een bootjes accu. Een echte start accu kan namelijk veel meer stroom leveren. oftewel heeft een veel lagere inwendige weerstand. Dit is wel heel erg belangrijk . Op startaccu's staat het erop wat de maximale ontlaadstroom is.
Ik heb zelf ook jaren gebruik gemaakt van accu's die uit een alarmcentrale kwamen. Dat ging goed met de 5cc motoren maar met mijn 10ccérs kwamen deze accu's rap aan een eind.

steven.

Accu'suit een UPS zijn juist ook bedoeld om heel kort veel vermogen te leveren. Een alarm accu kan anders zijn maar vaak zijn het dezelfde.....

Back