Hoeveel ampére moet ik mijn accu laden ( ontvanger )

• Topicstarter Topicstarter andry
  • Startdatum Startdatum
A

andry

Guest
Hoi

Ik heb vandaag een lader gekocht, het is de robbe r5 lader . Maar nu is mijn vraag , met hoeveel mAh moet ik mijn ontvanger accu laden?
De ontvanger accu is zelf 600 mAh , en ik heb de keuzes uit 50 mAh , 140 mAh . Er zijn nog 2 maar die gaan tot veel mAh. 50 mAh lijkt mij het beste want lijkt mij een beetje veel om met 140 mAh te laden. Ik gebruik 140 mAh voor het laden van mijn zend accu van 1400 mAh .

MVG.

Andry Sappe

Ik laad hem gewoon op 50 mAh , Dan laad ik hem wel 2 dagen ofzo

Maar 140 mAh kan niet want dat staat op mijn accu , max 120 en dat heb niet .

Andry,
Als je de accu met 50mA laad moet je hem gedurende 15 tot 18 uur laden ALS DE ACCU HELEMAAL LEEG IS. Laat de accu niet gedurende 2 dagen aan de lader hangen dat vindt hij echt niet fijn. Als je een "gewoon" vliegtuigje, bootje of autootje hebt kan je als simpel regeltje gebruiken dat je voor elk uur dat de zender of de ontvanger aangestaan heeft ongeveer 3 uur moet laden. Dit klopt niet 100% maar is een redelijke vuistregel. Eens per half jaar moet je dan de zender en de ontvanger accu helemaal ontladen en dan direct gedurende 15 tot 18 uur laden met 50mA. Op die manier heb je het langst plezier van je accu en je apparatuur.

Hoi Ernst

Ik kan hem op 60mAh laden , dat heb ik gedaan dus wil ik hem testen trek hij hem ineens helemaal leeg. Wat betekend dit , ik vind het wel heeeeeeel erg vreemd. Ik hem nu1 24 uur laden op 60 mah . Mag dit of kan dit ?? of moet ik de accu helemaal neit meer laden?

MVG

Andry Sappe

andry zei:
... Ik kan hem op 60mAh laden ...
mAh = milli-Ampere maal uur = een eenheid van capaciteit (aantal elektronen dat de accu kan opslaan, volume in het geval van water). Stroom die gedurende een bepaalde tijd geleverd kan worden. milli-Ampere is de eenheid van stroom, waarmee je laadt.

andry zei:
... dus wil ik hem testen trek hij hem ineens helemaal leeg ...
Dit is mij niet duidelijk, hoe is hij opeens leeg?

andry zei:
... Ik hem nu 24 uur laden op 60 mah . Mag dit of kan dit ??...
Ja, dat mag, ook al zou hij al vol zijn.

andry zei:
Hoi Ernst

Ik kan hem op 60mAh laden , dat heb ik gedaan dus wil ik hem testen trek hij hem ineens helemaal leeg. Wat betekend dit , ik vind het wel heeeeeeel erg vreemd. Ik hem nu1 24 uur laden op 60 mah . Mag dit of kan dit ?? of moet ik de accu helemaal neit meer laden?

MVG

Andry Sappe

Ron heeft al een aantal aanvullende vragen gesteld maar ik heb er ook nog één. Heb je misschien de + en de - van de lader verkeerd aangesloten op je accu? Dit is de enige verklaring die ik zo kan geven waarom je accu vrijwel direct na het aansluiten al weer leeg is.
De lader verkeerdom aansluiten is erg gevaarlijk voor je accu en mogelijk zelfs voor de zender (of was het de ontvanger?). De accu kan door verkeerom laden "ompolen" waardoor de - de + wordt en de + de - wordt. Als de accu zo aangesloten wordt kan dat de elektronica in je zender of ontvanger naar de maan helpen, oppassen dus.

Ron

Als de ontvanger accu geladen is , en ik zet hem op de ontvanger met alle servo's en al , dan hoef ik alleen maar mijn stick bewegen of hij is weer leeg . Ik heb hem goed geladen dus plus bij plus en min bij min, en laad hem gewoon 16 uur op .
Ik denk dat 1 cel gewoon kapot is , hoe dit komt weet ik niet maar ik ruil hem gewoon weer om .

MVG

Andry Sappe

maakt hem eventueel open misschien zitten er cellen los van elkaar dat hij op de soldeer punten kapot is!

Nee ik doe hem binnenkort op de post naar de winkel.
Dus alles is opgelost.

even een vraagje over het laden van mijn ontvanger accu.
ik heb een team orion hump pack.
maar nu is mijn vraag kan ik deze snelladen?
en op hoeveel dc A

Back