Hoeveel amp lipo?

Al aardig wat topics doorgespit, maar nog steeds geen antwoord gevonden op mijn vraag!
Als ik op de club om me heen kijk zie ik enorm zware lipo's. varierend van 5000 mah tot wel 6500 mah of meer. ook de C waardes lopen uiteen van 20C tot 60C.
Als komplete nitwit als het gaat om lipo's denk je dan al snel, als ik een beetje mee wil doen moet ik een zo zwaar mogelijke accu hebben,.. Maar is dat wel zo ?
-Gaat mijn auto harder met een 6500mah in verhouding tot een accu van 5000mah?? of verleng ik hiermee alleen mijn rijtijd.
-Is voor iemand in de stock klasse een ontlaadsnelheid van 60c niet veel te veel van het goede?? en zoja waar ligt dan de grens?

-Gaat mijn auto harder met een 6500mah in verhouding tot een accu van 5000mah?? of verleng ik hiermee alleen mijn rijtijd.
-Is voor iemand in de stock klasse een ontlaadsnelheid van 60c niet veel te veel van het goede?? en zoja waar ligt dan de grens?

Meer mAh=langer rijden. meer volts (aantal cellen) is sneller rijden.
Hoe hoger de C rating. hoe langer de lipo meegaat. hij wordt niet zo hard gestressed.

Let wel op, want hoe zwaarder het pakket is, hoe zwaarder de auto, en des te meer stroom deze trekt+hij is iets langzamer tijdens het optrekken/afremmen.

Al aardig wat topics doorgespit, maar nog steeds geen antwoord gevonden op mijn vraag!
Als ik op de club om me heen kijk zie ik enorm zware lipo's. varierend van 5000 mah tot wel 6500 mah of meer. ook de C waardes lopen uiteen van 20C tot 60C.
Als komplete nitwit als het gaat om lipo's denk je dan al snel, als ik een beetje mee wil doen moet ik een zo zwaar mogelijke accu hebben,.. Maar is dat wel zo ?

Hoi,

Voor de stockklasse is 5000/5500 h30/35C meer dan genoeg. Als je meer C neemt, loop je de kans dat de accu niet "warm" wordt. Met meer Mah
gaat hij niet sneller. De rijtijd wordt alleen langer.

Halewijn

Verplicht leesvoer, bespaard je een keer een motor en/of regelaar en/of accu. Vastgepind bovenaan in het accu- en laad-techniek subforum.
wat-een-lipo-en-hoe-gebruik-je-die

Inhoud
  1. Waar is een lipo van gemaakt?
  2. Hoe laad ik een lipo?
  3. Wat betekent de C waarde?
  4. Balanceren
  5. Waar Lipo laden
  6. Koude LiPo
  7. Wat betekent 2p3s?
  8. Waar op letten bij aanschaf?
  9. Laders
  10. Kwaliteit versus prijs
  11. Bolle LiPo :sad: :cry:

Laatst bewerkt door een moderator:
@ Ron
Deze heb ik reeds gelezen maar kreeg hier geen antwoord op deze 2 specifieke vragen!
al met al wel een leuk stuk met nuttige info.
Bedankt voor de tip

Ik rij zelf in de stock klasse met ip 6200 60c lipo accu's en heb er dus helemaal geen last van ga tenminste net zo hard als de rest..
Wat ik wel gehoord heb van andere is dat je met bv 5000 40c accu's beter gaat in de stock
helaas heb ik die niet en ben ook niet van plan om ze aan te schaffen.

In ieder geval je moet ook naar je budget kijken wat voor jouw aantrekkelijk is om mee te rijden hoe meer mah en c waarde hoe duurder ze zijn..

Groeten

John

Hebben jullie ervaring met de lipo's van turnigy ?
en zoja welke!
Vind ze aantrekkelijk geprijsd en lees ook wel goede berichten maar de meeste reviews komen uit de luchtvaarthoek.

Back