Hoeveel B/C vliegers komend jaar

Discussie in 'F3A' gestart door hezik, 26 sep 2009.

  1. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ok, iig een kist die hij een beetje kent dus. Moet het prima doen.

    Ik ga weer met de Angel S50.
    Nog maar 1 kort F3A vluchtje gedaan, ik ga proberen deze week zoveel mogelijk F3A te vliegen.
    Op de sim begint nu pas het programma er een beetje in mijn kop te komen, en om in mijn eentje te kunnen trainen is dat wel een vereiste.
     
  2. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Als Max doorzet waar ie binnen mee begonnen is, kan hij daarmee behoorlijk ver komen.. ik zie zelfs een beker niet als onmogelijk.

    Je hebt vandaag kunnen aanschouwen hoe een WindS 110 het doet ;)

    De nieuwe WindS .50 is ook een schoonheid, en de Miss Wind .50 is wederom een goed apparaat.

    Néé, ik heb geen aandelen Sebart, maar voor 'niet vol 2m en budgetvriendelijk F3A' zijn m.i. de Sebart kisten (muv de 2m pro versie) onverslaanbaar qua prijs/kwaliteit. Het zijn gewoon stuk voor stuk goed vliegende kisten.

    Ook de Angel 50, die je nu mss her en der goedkoper of goed 2e hands kunt krijgen, is een dijk van een kist. De 'WindS 110' is eigenlijk stiekum een 'Angel 110'. De WindS .50 is een 'échte' WindS. Of die beter is dan de Angel .50? Vooralsnog kan niemand dat zeggen, maar ik vermoed dat het verschil niet bijster groot zal zijn.
     
  3. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Heb je een linkje naar de WindS.50? Op de sebart site staat hij nog niet.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.847
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
  5. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    [​IMG]

    In dit filmpje komt de WindS .50 ook aan bod:
    Airmix - Datenbank

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Ik vind zelf dat geel/zwart maar niets, maar dat is een smakenkwestie. Verder een ERG mooi kistje.
     
  6. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Jammer dat de cockpitkap niet tot de neus doorloopt...
    En dat blauw had van mij niet gehoeven (zal er ook wel uit te halen/slopen zijn)

    Verder heel erg mooi (ook het kleurenschema). :yes:
     
  7. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    waarom zou je de wedstrijden met een .50 model vliegen behalve de kosten? ik kan me voorstellen dat een wat groter model veel strakker vliegt.

    de misswind .50 is door de dubbele vleugel al een stukje zwaarder, dat vliegt ook al strakker begreep ik..
     
  8. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Idd, is puur een kosten ding.

    Een goed ontworpen 2m kist zal altijd beter zijn dan een goed ontworpen 1,50m kist.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2010
  9. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ik denk dat iemand bij niet teveel wind, beter zal vliegen met een goed vliegend 1m50 model van een kwaliteitsfabrikant en wat ie mooi vind, dan met een 2m budgetkist die hij/zij zelf minder mooi vind.

    Toch.. ik zeg: voor de C klasse is een .50 model beter dan een 2m model.

    Het hangt er namelijk geheel vanaf wat je doelstellingen zijn. Als je doelstelling is om de C te winnen, is 2m beter.

    Is je doelstelling om veel te leren en door te groeien, is naar mijn mening een kleinere kist juist beter. Dit omdat die je meer dwingt zaken zélf op te lossen ipv. het aan het toestel over te laten.

    Als je met een .50 kist bij wind het C programma goed kunt vliegen, ben je imo verder dan iemand die hetzelfde doet met een 2m kist.

    Met een .50 kist als de Angel 50 is het gewoon perfect mogelijk de C te winnen, daar is geen 2m kist voor nodig.

    Het financiele aspect is natuurlijk wel het belangrijkste; verkijk je niet op de druk die het vliegen met een hele dure/grote kist op mensen kan leggen. Met een .50 kistje ga je makkelijker 'spelen' en naar mijn mening is 'spelen', zeker in het begin, nóg belangrijker dan het programma trainen.

    Daarnaast kan vervoer een rol spelen. Een volbloed modern ontwerp 2m F3A kist past niet in elke auto, laat staan op/achter een fiets oid.
     
  10. Jan scholten

    Jan scholten

    Lid geworden:
    8 sep 2002
    Berichten:
    1.466
    Locatie:
    veldhoven,nl
    ik begrijp wat je zegt,Henri.
    zo als ik het zie: uiteindelijk doe je mee aan wedstrijden om beter te leren vliegen en daardoor te winnen.. kosten zijn zeer zeker van groot belang! als ik ermee zou vliegen zou dat een bibberfactor kunnen zijn..Max heeft daar weinig last van, haha.

    zonder gein, ik wil voldoende uitgeven aan een model maar niet teveel. als het kan voor 500 zal ik geen 600 uitgeven!.
    andersom wil ik door 500 uit te geven in plaats van 600 Max niet een plaats lager laten eindigen..
     
  11. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Ik zou voor de MissWind gaan.........
     
  12. br@m

    br@m

    Lid geworden:
    19 apr 2006
    Berichten:
    1.092
    Een dubbeldekker is pas zinvol als de voordelen opwegen tegen de nadelen.

    Ik zou een debutant afraden met een dubbeldekker deel te nemen in de C.

    De pluspunten van de dubbeldekker zijn voor het C-prog geen voordelen, terwijl de minpunten van de dubbeldekker wél tegen je werken.

    Dus Jan als je je zoon zo hoog mogelijk wilt laten eindigen, liever een gewone Wind of Angel en géén Miss Wind.

    Ook in het huidige B-prog wegen de voordelen van een dubbeldekker nog niet op tegen de nadelen.

    Dus die monoplane die je nu voor hem koopt kan volgend jaar ook nog in de B dienst doen want dan hebben we hetzelfde programma als dit jaar.

    :-D
     
  13. nando

    nando Forum veteraan

    Lid geworden:
    18 jun 2004
    Berichten:
    5.111
    Locatie:
    apeldoorn
    Ik ben het met je eens bram.

    En volgens mij kan je het zelfde zeggen over een moderne F3A kist tov een oude. De ultieme F3A-C kist lijkt totaal niet op de Ultieme F3A-A kist.

    Ook met henri ben ik het grotendeels eens, enkel dit
    Volgens mij is met de doelstelling B en A in een korte tijd te kunnen er ook wat voor te zeggen om direct de beste kist (voor het A prog (p13)) te halen die je kan betalen. Dan leer zoon soort kist te vliegen, op die afstand en met die grote. Je kunt zonder opnieuw af te stellen en te wennen aan een kist doorgroeien.
    Maar je overige punten van waarom eerst een 50e blijven staan. Ik wou alleen even dit voordeel(tje) benoemen.
     
  14. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    True, true.....ik ben nogal eigenwijs ;)
    En toch zou ik voor de MissWind gaan ;)
     
  15. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.413
    Locatie:
    Spijkenisse
    Wanneer doe jij eens mee dan?:)
     
  16. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ik ben het niet met Bram eens, en dus ook niet met Nando.

    Wat het allerbelangrijkst is in deze, is wat Max zelf wil, wat Max het mooist vind. Als hij de Miss Wind het mooist vind, moet je zeker geen Angel of WindS kopen (als de financieen even het probleem niet zijn).

    Vliegen is voor een heel groot deel óók een mentale kwestie. Voel je je goed, heb je feeling met je toestel, heb je zelfvertrouwen, enzovoort. Zeker in de C is dat een veel grotere factor dan het toestel waarmee uiteindelijk mee gevlogen wordt.

    Dat is punt 1.

    Dan punt twee.. als ik voor de C zou moeten kiezen tussen een Miss Wind .50 of een Angel .50, koos ik de Miss Wind .50.

    Ik denk dat die keuze volledig arbitrair is. Tov. de Angel .50 heeft de Miss Wind geen nadelen. Goed, in het kader van het C programma óók geen voordelen, maar imo net zo goed geen nadelen. De Miss Wind is gewoon een stabiel en goed vliegend tuig. Ik ken maar 1 iemand die daar anders over denkt, maar die vergelijkt het met een kist die ie door-en-door kent en heeft dat tot nu toe nog over alle kisten gezegd waar ie mee gevlogen heeft.

    Als nou de keuze zou zijn tussen de Miss Wind .50 en de WindS .110.. dan speelt nog steeds het eerste verhaal een belangrijke rol (wat wil Max zelf?) maar dán zou mijn advies wél de WindS 110 zijn, gewoon omdat die groter is.
     
  17. Henry_Mvsb

    Henry_Mvsb

    Lid geworden:
    23 nov 2005
    Berichten:
    634
    Locatie:
    Eindhoven
    Niet ;)



    Maar ik heb zowel de WindS110 als de MissWind en ik neig toch naar de MissWind. Wellicht omdat ik de MissWind iets mooier vind :)
     
  18. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Voor de C zijn het beide gewoon goede kisten. De 110 zou ik een marginaal betere keuze vinden, omdat die zich bij hardere wind beter houdt dan de .50, maar ook dat verschil is maar klein.
     
  19. Henri Zikken

    Henri Zikken Guest

    Ik begrijp net dat ik zondag a.s. zal jureren.. dus heren.. iemand mijn bankrekeningnummer nodig? :)
     
  20. Alexzzz

    Alexzzz Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    5 mei 2004
    Berichten:
    23.413
    Locatie:
    Spijkenisse
    Kunnen we dat gelijk verrekenen met de F3A-A finale dan?:D
     

Deel Deze Pagina