hoeveel C kunnen AA accus leveren

• Topicstarter Topicstarter sven vlam
  • Startdatum Startdatum
S

sven vlam

Guest
hallo
ik wil weten hoeveel C een AA cel van gp kan leveren

ze moeten op een 280 die 1.58 A trekt bij max belasting plus nog een mini servo en ontvanger.

Hoeveel stroom deze cellen kunnen leveren moet je vragen bij de aankoop of je moet op de ste van de fabrikant kijken. Ik denk echter dat die 1,58A en een beetje zonder problemen door deze cellen geleverd kunnen worden.

wat voor batterijen zijn dit dood gewoon batterijen uit een fotocamera of dergelijken???

sven vlam zei:
hallo

je geeft wel erg weinig info, wat staat er precies op die cellen? type?, hoeveel mAh? Nicad of NiMh? :wink:

Vip-er zei:
met de Sanyo twicell zat het toen der tijd toch wel goed? 400tjes zonder problemen..
is afhankelijk van de type speed 400, accuspanning, en prop. Speed 400 kan maximaal 10A aan. Lijkt me toch echt erg veel voor AA cellen van sanyo... Accuspanning zakt dan erg in, levensduur accu wordt er ook niet beter op.

Maarja, gelukkig zijn daar lipo's voor uitgevonden :wink:

sven vlam zei:
hallo

ze moeten op een 280 die 1.58 A trekt bij max belasting plus nog een mini servo en ontvanger.

Voor die 280 zijn die GP's zeker toereikend.
gp's zijn btw NiMH,
zelfs voor een 400 6V moeten ze kunnen, mits niet steeds voluit gebruikt.

En voor de rpijs van die accu'tjes moet je het niet laten.

grtz

steven

sven vlam zei:
hallo

Als je die 1,58A (bij maximaal rendement) van het doosje hebt, praktisch wordt dit zelden gehaald ..... welliswaar afhankelijk van je toepassing vliegen/varen/rijden ..... maar meestal wordt de SP280 "zwaar"overbelast en is 4A niet onwaarschijnlijk .....

NiCAD AA cellen (niet meer echt leverbaar) kunnen ca. 15C aan (maar de capaciteit is zelden hoger dan 600mAh) .... NiMH AA'tjes houden het bij 5C (of minder) al voor gezien maar de capaciteit ligt nu tussen de 1800 en 2600 mAh ......

Alleen 600mAh met 15C is 9A en 1800mAh met 5C is ook 9A :-)

Als je wilt vliegen dan zijn AA'tjes te zwaar voor een SP280 de ca. 700mAh AAA'tjes van 12 gram per cel of de 350mAh 2/3 AAA'tjes van 9 gram per cel zijn dan beter.....

hallo
sorry dat ik niets liet horen maar ik had het druk met school

ik heb een vrachtscheepje met een speed 280 het bootje is 36 cm lang
en staat rechtstreeks op een 30 mm werkschroefje.
ik vraag dit omdat ik nog 6 gp 2500 MAH cellen heb liggen en dan ga ik er 4 van gebruiken in een baterijbakje die bij mijn zenderset zat.
maar ik wist niet of ze dat aankonden maar als ze 9 A aankunnen is het geen enkel probleem.

ik hoop dat ik nu genoeg gegevens heb geleverd.

ik heb nu 2 accus van 5 cellen gemaakt en ik ga niet mijn batterij bakje voor 4 cellen gebruiken omdat mijn regelaar minimaal 6 V moet hebben.

sven vlam zei:
ik heb nu 2 accus van 5 cellen gemaakt en ik ga niet mijn batterij bakje voor 4 cellen gebruiken omdat mijn regelaar minimaal 6 V moet hebben.
euh beetje verwarrend deze tekst,
maar ik neem aan dat je weet wat je wil....

Back