Hoeveel C moet ik vliegen

Hallo allen,

Ik heb een outrunner van 460 watt 1700kv ik wil 3 cel gaan vliegen maar hoeveel c lipo moet ik hier voor gaan bestellen???

groet

Gaat erom hoeveel stroom je motortje trekt.
Dat zou je uit kunnen rekenen met de gegevens die je hebt 460 wat gedeeld door de spanning van de cellen.
Nominale spanning een volt of 11 dus 460 : 11 = ongeveer 42 Amp.
En dan is het afhankelijk van wat de capaciteit van de accu is die je aanschaft.
Stel je koopt een 2200 mah accu dan zou je aan een 20 C genoeg hebben.
Als je trouwens een b.v een iets minder A-merk accu koopt zou ik iets hoger gaan zitten. Dan gewoon de 30 C nemen. Nadeel van een hogere C waarde is dat de accu meestal ook zwaarder in gewicht wordt.

Gaat erom hoeveel stroom je motortje trekt.
Dat zou je uit kunnen rekenen met de gegevens die je hebt 460 wat gedeeld door de spanning van de cellen.
Nominale spanning een volt of 11 dus 460 : 11 = ongeveer 42 Amp.
...
Als je zo zou mogen rekenen, zou het motortje op één LiPo cel (3,7volt) drie keer zoveel stroom aan kunnen, 120A. En op één NiMH cel (1,2volt) zou de motor 360A aan kunnen.
Opgegeven vermogens van motoren kunnen slechts ruwe richtlijnen zijn, de opgegeven maximale stroom. Even opzoeken. Als dat niet gespecificeerd is (slechte toko dus) dan opgeven maximum vermogen delen door spanning waarvoor dat vermogen is opgegeven.

En vervolgens bepalen hoeveel stroom door de combinatie van gegeven Kv, spanning en prop(diameter, spoed) getrokken wordt.

Laatst bewerkt:
hey
hoe meer c hoe beter, te weinig kan je accu inzakken, stel dat je m ooit voor een speet kist wil gebruiken hebben meer c nodig, is duurder maar ook iets zwaarder, niet veel maar wel wat. ik zou gewoon zou hoog mogelijk pakken

gr rein

Back