hoeveel cc

• Topicstarter Topicstarter willie-gt-tdi
  • Startdatum Startdatum
W

willie-gt-tdi

Guest
hallo

hoeveel cc heeft de Infinity 18 size pull start motor

of de Team Infinty 15

weet iemand dit?

.18 (cubic inches) = 2.94967152 milliliters
.15 (cubic inches) = 2.4580596 milliliters

gewoon ff in google invullen .12 .15 .18 cubic inches dan wordt het vanzelf uitgerekend.

.18 (cubic inches) = 2.94967152 milliliters
.15 (cubic inches) = 2.4580596 milliliters

gewoon ff in google invullen .12 .15 .18 cubic inches dan wordt het vanzelf uitgerekend.

oke dank je ja was ff aan het zoeken, maar wist niet precies hoe ik het moest omschrijven...

oke dank je ja was ff aan het zoeken, maar wist niet precies hoe ik het moest omschrijven...

12=2,1cc
15=2,5cc
18=3,0cc
21=3,5cc
28=4,6cc
30=5,0cc

En zo loopt het nog verder omhoog bij nitro autos stopt het ergens bij 7,5 cc zo ongeveer alleen dit is wel een lijstje met de meest bekende motoren die in nitro autos kunnen zitten.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

12=2,1cc
15=2,5cc
18=3,0cc
21=3,5cc
28=4,6cc
30=5,0cc

En zo loopt het nog verder omhoog bij nitro autos stopt het ergens bij 7,5 cc zo ongeveer alleen dit is wel een lijstje met de meest bekende motoren die in nitro autos kunnen zitten.

Ik hoop dat je wat aan deze info hebt

ja wel hier kan ik wel wat mee heel erg bedankt maar weet je ook hoe hard een 3cc 4 wheel drive ongeveer kan gaan als ie goed ingereden is?

Dat kan je zo niet zeggen .... Spelen nog meer dingen een rol in .....

Versnellingsbak + tandwiel verhoudingen , motor , banden .... En de lijst gaat maar door en door .....

Om heel simpel te zijn .... Te hard om rennend bij te houden .

Dat kan je zo niet zeggen .... Spelen nog meer dingen een rol in .....

Versnellingsbak + tandwiel verhoudingen , motor , banden .... En de lijst gaat maar door en door .....

Om heel simpel te zijn .... Te hard om rennend bij te houden .

hhahah ja daar ga ik ook wel van uit dak hem nie bij kan houden....

maar hoe kun je nou zoiets meten hoe hard ie gaat of is dat niet te meten

Die Toys R us guns vallen wel mee, het meest goedkope apparaat is de Venom Speed monitor.

Maar gebruik eens de zoekfunctie, deze vraag is al div. malen voorgekomen.

En verders is snelheid niet te zeggen, jullie "recreatiemotoren" draaien misschien hooguit 36.000rpm, onze wedstrijdmotoren doen tegenwoordig zo'n 12.000 meer, dat is 33% meer

als je de tijd weet over een bepaalde afstand kan je dat uitrekenen.

dan moet je de afstand in meters delen door de tijd in seconden en dat vermenigvuldig je met 3,6 en dan heb je de snelheid in km/h.

als je de tijd op neemt met een stopwatch moet je er wel rekening mee houden dat het niet precies klopt door je reactie tijd. als je weet wat je reactie tijd ongeveer is. trek je dat van je tijd af 2 keer. en dan heb je wel een redelijke indicatie hoe hard hij ONGEVEER gaat. dus het kan wel flink afwijken

...maar weet je ook hoe hard een 3cc 4 wheel drive ongeveer kan gaan als ie goed ingereden is?

een 3cc motor is geen hooggetunede wedstrijd motor, dus de topsnelheid van een model met zo'n motor zal -afhankelijk van de vertanding- ergens tussen de 45 en 60km/h liggen.

Maar omdat het schaal 1:10 is; ziet het eruit alsof hij 450~650km/h rijdt....:rolleyes:

en dan heb je minimaal laserapparatuur nodig om te meten wanneer die langskomt, gekoppeld aan een timer.. want op het oog is het sowieso nog gokken.. 0.5 seconde te vroeg/laat kan je dan nl. zomaar 10 a 15 km schelen..;)

en dan heb je minimaal laserapparatuur nodig om te meten wanneer die langskomt, gekoppeld aan een timer.. want op het oog is het sowieso nog gokken.. 0.5 seconde te vroeg/laat kan je dan nl. zomaar 10 a 15 km schelen..;)

dan is de afstand te kort je moet wel een flink stuk nemen om dit te compenseren en dan kom je toch uit op een schatting het zal nooit kloppen en als je je reactie tijd weet kan je dit er gewoon van aftrekken

En dat brengt ons tot de conclusie dat topsnelheid totaaaal niet relevant is... ik dacht eerst ook altijd dat mn savage een kanon was datr 80 liep, totdat ik een truggy kocht die 2 keer zo hard ging.. gaat die dan 160?

(Mn heli gaat toch veel harder, hoger en verder...)

Die Toys R us guns vallen wel mee, het meest goedkope apparaat is de Venom Speed monitor.

Maar gebruik eens de zoekfunctie, deze vraag is al div. malen voorgekomen.

En verders is snelheid niet te zeggen, jullie "recreatiemotoren" draaien misschien hooguit 36.000rpm, onze wedstrijdmotoren doen tegenwoordig zo'n 12.000 meer, dat is 33% meer

Of:

77735.jpg

:D

Die moet je dus niet hebben !!!!!!

Die is al een keer geprobeerd tijdens een meeting hier in de Hoek...

Als je zoiets wil hebben moet je voor een Bushnell kijken , kosten iets meer maar werken zoooooooo veel beter ;)

opplanet-busspeedrads.jpg

Back