Hoeveel cellen max op Speed 400 6V???

• Topicstarter Topicstarter Pjotrrr
  • Startdatum Startdatum
P

Pjotrrr

Guest
E-Tec 3S3P pakket mogelijk door de servoweg van het regelaarkanaal op
80% of zo te zetten? Of blijft de stroom dan toch te hoog?

Peter

Een SP600 6V kan op 10 cellen (Sanyo AR500) draaien, vertraagt met propeller of met een impeller...

Verwacht alleen niet te veel van de levensduur....10 tot 20 vluchtjes van 5 minuten is niet abnormaal....met een 3S3P (1200Mah neem ik aan) heb je 6x zoveel looptijd dus na 1 tot 3 acculadingen motor vervangen.....of je zelf goed in de hand houden.......maar als je zoveel geld in je accu's stopt (rond de € 120,-- !!) neem dan een leuke bijpassende Brushless MEGA 16/xx/xx serie, is goedkoper dan dit accupack (rond de € 80,--) en gaat gegarandeerd langer mee...

Hi Dirk,

Mee eens, maar heb hier 2 reverse timed 400's liggen van Nippon Dave en het leuk me leuk die eens in de Twinjet te proberen met dat inderdaad I200 E-Tec pakket ...Lekker licht, goeie langzaam vlucht eigenschappen....
Heb ook een aantal Mega's maar dat is misschien voor later :)
De vraag is eigenlijk of je door de servoweg van het regelaarkanaal te begrenzen ook de spanning/stroom verlaagt waardoor je eigenlijk op full throttle "8 cellen uitstuurd"
Als U begrijpt wat ik bedoel....

Ja dat kan maar vergeet niet dat je regelaar het dan niet leuk gaat vinden. Als die niet heet word na 3 min kan het wel..

Maar met een goede regelaar (en koeling) kan je toch ook kontinu 3/4 gas vliegen en dat komt toch op hetzelfde neer???

Pack toch maar omsolderen naar 2S4P...... ;-) ... geeft in ieder geval de SP400's meer kans om oud te worden..... of gewoon een goed 8 cellen "klassiek" NiMh of NiCad pack..... KAN 950/1050 zijn niet zo duur en lekker licht, alleen vluchtjes van 5-6 minuutjes.....

Is wel een beetje een LiPo "probleem" celletje erbij is direct zoveel .... :-( ....

Zal wel een keuze blijven, wil ik de SP400 heel houden of ....... (..vul maar in...)...

Het is overigens nooit goed iets kunst(jes)matig te doen .....motor/accu/prop goed op elkaar afstemmen, overpoweren is niet zo'n probleem (zoals bij Holidaytjes) .... wordt halfgas vanzelf standaard ..... maar de power-line is wel in evenwicht, ook al gebruik je het niet .... bij jou is het omgekeerd power-line is niet oké (motor te zwak)...

Back