Hoeveel % nitro voor powerbootje ?

Hoeveel % nitro kan ik het beste gebruiken voor een powerbootje ?
Ik gebruik nu nitro voor vliegtuigen, maar ik vermoed dat daar te weinig nitro in zit aangezien hij constant midden op het water uitvalt.
Hoeveel % nitro is het beste ?

Alvast bedankt, mvg Michael

Welke motor is het ?

Vliegtuig Nitro / methanol vergeten...
Bootmotoren gebruiken meer olie.
Misschien istie nu iets te heet geworden.

Ik vaat met mijn 7.5 op maar 5% Nitro en gaat als de brandweer ;)

John

Zijn leuke motoren...

Maar wel boot Nitro in gooien hoor anders gaat het niet lang mee...
uiteraard de waterkoeling goed nakijken of dit goed werkt...
En welke percentage is wat je zelf wil
Ik draai op 5% en gaat goed...

Het uitslaan zal niet zo heel snel met de Nitro percentage te maken hebben eerder met de afstelling en de prop die je draait.

Wanneer slaatie ong. af..?

John

John

Meng maar 5% ricinus-olie bij , dan zal het hopelijk langer lopen.
En vetter laten lopen , als die op het droge goed draait , komt die op 't water tekort.

@ Fuzzy :
Motor slaat op de gekste momenten af, ene keer als ik de boot net in het water zet en net 2 meter vaar en de andere keer als ik de sloot heen en weer vaar is het opeens "wop" motor uit.

@ HendricX :

Dat ricinus-olie , wat is dat voor olie precies ?

Wikipedia zei:
Wonderolie
Van Wikipedia
bron: Koehler (1887)

Wonderolie of Ricinusolie is een plantaardige olie die in Nederland vooral bekend is als laxeermiddel en die vrij te verkrijgen is bij de drogisterij. Wonderolie is gemaakt van de vrucht van de Wonderboom (Ricinus commmunis), de zogenaamde wonderboon. De wonderboom behoort overigens niet tot de familie der peulvruchten, Leguminosae, en in die zin is de wonderboon geen "echte" boon.

De olie wordt gewonnen door het pletten en uitpersen van de wonderbonen. De pulp die overblijft is zeer giftig zowel voor mensen als voor dieren. Het gif in kwestie wordt in zuivere vorm ricine genoemd. Wonderolie kan worden toegepast bij de productie van zeep, smeermiddelen, hydraulische en remvloeistoffen, verf, inkt, koudebestendige plastics, boenwas, nylon, medicijnen en parfum. Medicinaal kan ricinusolie worden toegepast in de vorm van wikkels, druppels en grotere orale doses. In de Angelsaksische landen is wonderolie ook vrij te krijgen, onder de naam Castor oil.

Wonderolie als martelmethode
In Italië werd, tijdens het fascistische regime van Benito Mussolini, het onder dwang toedienen van grote hoeveelheden wonderolie een veelgebruikte methode om tegenstanders van het regime en andere mensen die zich volgens de fascisten misdroegen (zoals dronken mensen) te martelen. De wonderolie veroorzaakte in de toegediende doses (vaak ongeveer een liter) ernstige diarree en uitdroging en kon de dood van het slachtoffer tot gevolg hebben. Soms werd de wonderolie ook vermengd met benzine, wat de dodelijkheid verhoogde.

@HendricX: zou je je plaatje uit je onderschrift willen verwijderen? dit is helaas niet meer toegestaan op het forum.

Ik denk dat je beter een liter boot Methanol / nitro kan halen...

Dit is misschien makkelijker dan mengen...

De motor moet met redelijk wat toeren het water in gegooid worden... en op toeren houden.

Daarbij is de afstelling erg belangrijk. Net wat Hendricx zegt:
Op de kant draaien is anders dan in het water... op de kant al rijker zetten.

Het is gewoon wat uitproberen.

hoop toeren en een rookpluim uit de uitlaat is top... :D

John

Ik denk dat het inderdaad maar beter is dan om die speciale bootbrandstof te halen, bedankt :D

@Satoer
Ook nog bedankt voor de info :D

Back