hoeveel % nitro ?

ik ben begonnen om mijn eerste heli uit het vet te halen
en weer vliegklaar te maken
na vele jaren op zolder te hebben gestaan
netjes opgeborgen, en goed verzorgd voor het wegzetten.
het gaat om een Graupner Bell 212
wat ik niet meer weet na al die jaren, is welke % nitro ik daarvoor gebruikte
het is de orginele motor
kan iemand mij hier een advies in geven?

is er nog iemand die tekeningen of boekjes heeft en deze zou willen delen ?

Ron vraag of in de nieuwe mbf software een ask Ron button toegevoegd kan worden.
man wat vind jij die dingen snel en dan gelijk netjes opgesomd.

Als je wat langer op het forum bent, weet je wie-wat-waar-ongeveer gepost heeft, en met welke steekwoorden. Dan heb je je zoekopdracht eigenlijk al te pakken. Beetje schiften/selecteren, leuke opmaak, klaar :) Echt, lees maar eens door de FAQ zoekfunctie, het is fluitje van een cent.

Laatst bewerkt:
welkom op het forum @flyer 114:
welke motor heb je,
misschien kan ik wat tips geven,
in mijn handtekening staan alle helis van mij,
ook een 600 nitro met OS 55 HZ motor, (die oude was een OS 50 motor) ...

en succes verder, alles checken (plastik woord oud)
en dan vliegen, verleer je nooit !

Hoi,

kijk ook eens in het oldie gedeelte van rc-heli.de . Daar zijn veel restauratie projecten gaande of geweest en Wolfgang Simon (WGS) zit er ook veel op. Hij is de heliman van Graupner en is degene die alles weet van deze heli.

Indertijd werd er door graupner Titan 12% geadviseerd. Dat was brandstof met wonderolie. Dat is nu natuurlijk niet meer nodig want dat geeft veel vieze aanslag en veel kooltroep in de motor en uitlaat. Je moet even goed rondneuzen over hoe je over kan schakelen van wonderolie naar synthetische olie. Ik neem aan dat die motor daar vroeger op gelopen heeft. Als ie brandschoon is kun je denk ik wel overschakelen maar vraag "Brutus" alhier op het forum, hij heeft daar veel kennis en ervaring mee.

Succes,

Laat wat plaatjes zien!

Steven

Back