Hoeveel right thrust op fietsbel voor Extra330?

• Topicstarter Topicstarter nitrostar
  • Startdatum Startdatum
N

nitrostar

Guest
Hallo,

ben bezig met de afwerking van mijn shockflyer maar kon niet ergens direct ergens vinden hoeveel graden right thrust ik moet geven...

Op onderstaande tekening is te zien dat de right thrust gegeven wordt door een ringetje tussen de aluminium mount en de motorsteun te plaatsen (gelezen op rcgroups)! Als ik één ringetje plaats bekom ik ongeveer 1°! Maar is dit genoeg???

Eigenlijk best wel een simpele manier om right thrust te geven als er bij het ontwerp geen rekening mee werd gehouden! Nu zal mijn hydro mss ook eindelijk rechtuit gaan want gaat nu steeds naar links :(

Right%20thrust.jpg

grtz

sjekke

Righttrust bij een Shocky is afhankelijk van de spanwijdte en de maat prop.
Bij een kistje van rond de 80 cm span en een 9" prop is het ongeveer 1,5 tot 2 graden.

De extra330 heeft een spanwijdte van 36" en er komt de 1450kv fietsbel op met 8x4 prop...

Is 2 graden dan ok?

Hoeveel moet de right thrust dan zijn op de hydrofoam? Meer of minder?

grtz

sjekke

bij de hydrofoam ongeveer 3 graden, dat is ook de instelling die ik op mijn Wolf hydro gebruik.

uuuh, hoeps, right trust? ff vergeten in te bouwen op m'n Extra geloof ik. Gewoon op goed geluk erop gelijmd, maar het werkt prima. En hij vliegt zo strak dat ik nog niks gemerkt heb in ieder geval. Bij mijn volgende de motor dus maar es een beetje schuin zetten. Bij die hydro had ik er wel problemen mee idd. Die heeft het echt wel nodig (vooral op de grond).

Ik heb bij mijn fietsbelvliegtuig twee m3 revetjes naast elkaar aan een kant onder de aluminium motorsteun gedaan, en dan vastzetten. Eerst probeerde ik het met een revet maar dan trok de motorsteun krom, met 2 was dat een stuk minder.

Back