Hoeveel turns max. in de Baja Champ?

• Topicstarter Topicstarter Anonymous
  • Startdatum Startdatum
A

Anonymous

Guest
Zoals de titel al zegt. Ik heb een Baja Champ maar ik heb het rijden onder de knie met de standaard RS-540 motor en wil wat snellers. Ook de bijgeleverde mechanische regelaar wil ik vervangen voor een elektronische omdat die mechanische er regelmatig mee kapt als je lekker aan het crossen bent. Hoeveel Turns is die RS-540 motor? En hoeveel turns kan er max. in de Baja Champ? En wat is een goede elektronische regelaar voor in de Baja Champ?

De RS-540 = 27 wikkelingen
Voor de baja champ (TL01B) Is een 19 of 18 turns meer als genoeg..dus je zoekt gewoon een regelaar die ongeveer 15 wikkelingen aan kan! (Carson Racer 11/speed 15)Ik hoor het wel!

Je kunt er maximaal 16 turns in zetten. Niet lager dus, want dat komt de aandrijving van de auto niet ten goede. Een goede regelaar is dan de Carson Racer 11. Een speed 15 komt wat te krap als je 16 turns neemt, je moet namelijk je regelaar altijd wat ruim kiezen wat betreft het aantal Ameres dat hij aankan. Een speed 15 kan maximaal 15 turns aan, dus dan komt het naar mijn idee toch wat te krap (helemaal als je off road rijdt, dat vergt meer van je motor).

Je zou als motor bijvoorbeeld een GM kunnen nemen of corally. Beiden hebben goede motoren voor redelijke prijzen (30 euro). De Carson Racer 11 regelaar is ook redelijk goedkoop, zo'n 55 euro.

Dus je kan een Carson Racer 11 samen met een GM purple bull 17x2 of 18x2.Dit zijn super motoren(ik heb zelf in een mijn mijn wagens een Carson Racer 11 samen met een GM purple bull 18x2) En dat rijdt aardig lekker.Het zijn tevens stock motoren.Dus je moet hem gewoon soms schoonmaken en de koolborstels vervangen (als ze echt helemaal op zijn)Ik heb mijn GM purple bull nu zo'n 3 maanden(Ik heb die van Dirk-Jan gekocht) En ik heb nog zeer goede koolborstels! Dus het is een aanrader! (samen met een Carson Racer 11) Je rijtijd is tevens ook redelijk hoog!

Tnx voor alle antwoorden. Ik zal (als ik wat geld heb) een carson 11 kopen. En dan misschien ook een motortje erbij.

Wat ook aan te raden is als je andere motor in stopt is kogels lagers!!

Ik weet niet of die er al inzitten maar als ze er nog niet inzitten zou ik ze wel aanschaven een complete set kost ongeveer 21 euro (bij conrad) en daarloopt je complete auto wat soepeler!! en ook wel wat harder mee

Ff een offtopic vraagje, hoe snel rij je met een 11 turns motor een 2000mAh accu ongeveer leeg???
Maakt niet uit wat de set up is, want dat scheelt ws niet super veel denk ik. Dus gewoon normale elektrische regelaar, normale auto, (wel) on road etc.

Kogellagers zitten er inderdaad nog niet in die kan ik nog kopen maar zijn die 21 euro ongeveer?

is special voor het TL-01 chassis maar baja champ is het zelfde!! en alle benodigde zitten er volgens mij bij 24 lagers!!

moet je maar ff op www.conrad.nl naar dit nr zoeken 238368

Ja in een TL01 zitten 24 lagers..Maar 21 euro? Is dat niet te goedkoop :s

zijn goeie lagers ik heb ze zelf ook in me TA-03r zitten en een kogellager is een kogellager toch?

het enige is dat ze geen teflon afdichting hebben maar een metalen!!

blieblie zei:
Ff een offtopic vraagje, hoe snel rij je met een 11 turns motor een 2000mAh accu ongeveer leeg???
Maakt niet uit wat de set up is, want dat scheelt ws niet super veel denk ik. Dus gewoon normale elektrische regelaar, normale auto, (wel) on road etc.
Ligt aan je rijstijl maar ik denk zo tussen de 7-10 minuten ligt aan je regelaar

d-max zei:
Ja in een TL01 zitten 24 lagers..Maar 21 euro? Is dat niet te goedkoop :s

ik was 55 kwijt voor 24 lagers, 4 schokdempers en een speedtuning setje...

Dus opzich zou het wel moeten kunnen...

d-max zei:
blieblie zei:
Ligt aan je rijstijl maar ik denk zo tussen de 7-10 minuten ligt aan je regelaar

Een goeie, dus ik denk dat ik 9 tot 10 minuten wel haal dan :) .
Ik kan met een 2000mAh accu en een Tamiya 540 motor +/- 18 tot 20 minuten vooruit (geloof ik, iig wel lang :) ) :D . Dussss...

Back