Hoeveel vermogen voor een funflyer?

Ik heb nog een Wildcard en wat ongebruikte buitenlopers liggen en dan kan ik op 700 W uitkomen als ik er alles uithaal wat er inzit maar ik ga liever naar de 500 a 600 W. De Wildcard weegt nu met een Irvine 8.5 cc 1850 gram. Ik weet dat ik om verticaal te gaan 300 W per kilo nodig heb, maar zou dit ook genoeg zijn om lekker te hooveren en verticaal te gaan?

Hi,

Ik heb een Kyosho Flip 3D, deze weegt vliegklaar met 4S2P lipo's en een Plettenberg 20-16 1860 gram. (wel wat afslankoefeningen gehad :D )
Het opgenomen vermogen is zo'n 500 watt (prop 14,5 x 4), de kist gaat echt ongelimiteerd vertikaal en hovert op iets meer dan half het vermogen.
De Wildcard is wat zwaarder gebouwd, het vlieggewicht zal dus stijgen.
Met 600 watt zou het kunnen, maar 700 maakt het flitsend....

Grt Menno

Hallo wat jullie doen spreekt zeer tot men verbeelding en voor mensen op het plein die wat sceptich zijn over electro vliegen .

Vooral omdat de midden klasse van vliegers wat achter blijft, lijkte me. met midden klasse bedoel ik vliegers vanaf ongev 1,5 kg .
Je hoort namelijk vaak dat electro nog te duur is om in "echte" vliegers te plaatsen.

Kunnen jullie eventueel eens een foto posten van je opzet en je bevindigen tegenover een brandstof model (anders in een nieuw draadje)

Zelf vlieg ik oa met een trainer van 2,8 kilo met een brushless twister erop (450) watt . nu als ik genoeg kan vliegen dan bouw ik deze in een lichter 3d model :)

Groeten

Normaal wordt er gezegd 1,5 keer zoveel stuwkracht als gewicht, dus iets van 2,7 kg stuwkracht nodig.

En als je die Wildcard ooit echt aan het hover krijgt dan wil ik dit graag horen. Ik heb ook een wildcard met een 8,5cc Irvine. zit nu op 2,0kg. Maar het hoveren gaat niet echt. Op het punt van zakken, draait het model heel raar weg. Ik vraag me af wat ik fout doe. Aan het zwaartepunt zal het niet liggen. Ik heb het model zo staartlastig gemaakt dat het bijna niet meer normaal te vliegen is. Vooral als het iets waait wordt de landing wat moeilijk. Het vliegtuig komt gewoon niet omlaag.

Over het algemeen zijn propellor met een relatief kleine pitch veel geschikter om te hooveren .
Daarom doet die kist van menno , met zijn 12,5 x 4 , dat zo goed .
En dat toch maar met 500 watt .
Vermogen is niet de beslissende factor , het totaal aan geschikte eigenschappen voor hooveren is veel belangrijker . [zie de shock flyer ]
De propellors die we bij 2 takt motoren gebruiken zijn minder geschikt omdat ze bij het hooveren tegen overtrekken aanzitten , een klein beetje negatieve snelheid is al genoeg om ze definitief te overtrekken . [zakken met je toestel geeft die negatieve snelheid] .
Tevens is een relatief kleine spoed weer makkelijk om weg te vliegen .
Ook in vertikale richting betekent minder versnellen minder vermogen nodig hebben .

Hij staat klaar om te proberen. Ik neem een paar propellers mee om te proberen. Ik ga van 12.75 X3.75 tot en met 15 X 4 eraan hangen, en met de ampère meter ertussen mag hij niet meer dan 70 A aanwijzen want de regelaar is 70 A.

Back