Hoeveel vet in een differentieel??

• Topicstarter Topicstarter Paul Kessels
  • Startdatum Startdatum
P

Paul Kessels

Guest
Ik hoor steeds andere dingen. De één zegt helemaal volduwen, de andere zegt alleen de tandwielen dus daarom de vraag??

Hoeveel vet moet er nu in een differentieel?

Erg benieuwd wat nu de enige echte oplossing is?

Ach een beetje spelen kan geen kwaad...
Voor een diff. met dikke olie, hangt het een beetje af van je gewenste sper werking.

Persoonlijk doe ik altijd dat de sattelietjes net /net niet onder staan.

Das ongeveer 80/90 procent gevuld. Lijkt me dat het minimaal toch wel voor de helft gevuld moet zijn ....

Dat gaat je niet lukken met een FG moet je wel erg moeilijk doen om de olie er in te houden.

Pasqual zei:
Dat gaat je niet lukken met een FG moet je wel erg moeilijk doen om de olie er in te houden.

En de vraag geldt voor een FG dif. Ik heb het idee dat door de middelpunt vliegende kracht al het vet tegen de wand wordt geslagen.

Dus nogmaals, hoeveel mot er nu in ?????

als je een vier of twee voudig dif hebt dan wil je eigenlijk geen vet vanwege de sperende werking dus smeren we maar een beetje op de tandwielen regelmatig onderhoud is wel gewenst
heb je een gewoon dif dan kan je ermee doen wat je wil beetje goed vet kan geen kwaad
en ja als je het laatste nieuwe dif hebt -visco- dan werken we alleen met siliconen olie

mvg
marcel

mgr zei:
als je een vier of twee voudig dif hebt dan wil je eigenlijk geen vet vanwege de sperende werking dus smeren we maar een beetje op de tandwielen regelmatig onderhoud is wel gewenst
heb je een gewoon dif dan kan je ermee doen wat je wil beetje goed vet kan geen kwaad
en ja als je het laatste nieuwe dif hebt -visco- dan werken we alleen met siliconen olie

mvg
marcel

Dank voor de info. Het is echter een dif van Harm dat op de FG auto zit. Het is het dif met de magneten. Het heeft wel de normale satteliet tandwielen. Ik kan nergens vinden hoeveel vet erin moet.

gt

paul

Ik heb die van mij vol gedrukt met wiellagervet hoef je verder niets meer aan te doen.
rij er nu al 1.5 jaar mee.
29cc FG MT.plus samba :wink:

En dit zeg degene die het echt kan weten, de racers van Harm zelf!

"er hoeft niet zo heel veel vet in als je de tandwielen invet is dat genoeg ja.
Het overtollige vet gaat toch aan de zijkanten zitten.
Dit is verder niet schadelijk voor de werking.
Je moet alleen even checken of de schijven waar de magneten in zitten nog vast zitten op de tandwielen. Dat wil nog wel eens voorkomen, je kunt ze dan weer vastzetten met loc-tide 603"

Er kan dus een slotje op mi

CEN TR4 zei:
Jongens, kan je trouwens ook gewoon vaseline als vet gebruiken? Dit is bij mij net zo dik!

Denk het niet, wordt nogal warm in zo'n dif. Smelt die vaseline zo weg.

Zou het bij een CEN ook niet doen... gebruik gewoon wiellager vet of als je wat meer geld wil uitgeven haal je bij de modelbouwzaak differentieel-vet.

Ik heb het diff gewoon lekker vol zitten proppen, hierdoor krijg ik een beetje sperwerking (niet veel)... Maarja ik heb dan ook geen magneetjes of iets dergelijk erin zitten...

Ik gebruik speciaal dif vet met teflon. Grote tube voor een dif of 5 kost 7,50. Ik zou geen risico nemen met andere vetten. Iedereen weet wat het kost om een dif te reviseren en da's echt meer dan 7,50.

Back