hoeveel water kan de electronica van een wagen hebben ?

hey allemaal

het klinkt meschien een rare vraag.
maar men TT-01 is vandaag het sop in gegaan.
toen ik de battery ontkoppelde draaide de koeling van de regelaar nog wel maar is het slim de battery terug op te laden na het drogen ?
ze was zo goed als leeg gereden.

alvast bedankt
mvg, kenny

de batterij opladen als hij goed droog is buiten raad ik aan want ze kunnen ontploffen ik weet niet of dat mogelijk is na het te water raken maar je kan maar het zekere voor het onzekere nemen wat kan er mis gaan :D

Eventueel de printplaten (heb je die nog?) na het drogen controleren op corrosie, voordat je er weer spanning op zet. Over een accu zou ik me niet te veel zorgen maken. lekker laten drogen en erbij blijven bij de eerste keer opladen

Laatst bewerkt:
Accu laten drogen en dan opladen onder toezicht, gaat naar mijn weten altijd goed. De electronica heeft iets meer voeten in aarde, zoek even op "apparatuur heeft zwemles gehad" Hierin staan heel veel aanwijzingen over wat te doen. Belangrijkste is in ieder geval alles heel goed laten drogen. Eerst alles goed open maken en droog föhnen en zeker een dag op een warme plaats verder laten drogen voordat je de apparatuur weer inschakeld.

dus als ik het goed begrijp, de regelaar en ontvanger open vijzen en zo laten drogen ?
ik vond het eigenlijk al heel eigenaardig dat er toch nog leven in zat na die duik.
zal alles toch een paar dagen niet aansluiten.
en hoe kan je zien of er corrosie op de printplaten komt ?

Is niet direct corrosie maar resten van kalk ed. uit het water dat achterblijft en zeker in spoelen ed. voor problemen zorgt. Het inspuiten met contactspray en consorten geeft op de lange duur vaak problemen, dus beter niet gebruiken.

Back