hoge temp verf

Hallo,ik heb nogal wat vragen gekregen over hoge temperatuur verf voor in de binnenkant van de romp te spuiten om het een en ander brandvertragend te maken.
Nu heb wat gevonden wat ik een deze dagen ga uitproberen,het is een ceramic coating laag die een temp tot 1600 graden kan verdragen en komt uit frankrijk het wordt gebruikt voor o.a het beschermen van lasrobots tegen hoge temp.
zal binnenkort er een foto van maken en plaatsen.
als er vragen zijn hoor ik het graag.
Groetjes Rene.

ceramic coating

@Rene.

Als je een binnenbrandje hebt help dit spul niet veel, is overigens peperduur en zwaar.
De coating mag dan wel 1600grd kunnen verdragen maar hout of kunststof echt niet.
Zowizo de turbine inbouwen zodat de romp in de buurt van de uitrede van de turbine genoeg ruimte heeft om warmte af te voeren uiteraard.
Doe net als ik, plak de omgeving van de turbine gewoon met alu isolatietape af en je bereikt hetzelfde effect, je hebt dan +/- 5 seconden meer de tijd om alsnog je CO2 blussertje te gebruiken in geval van een binnenbrandje.
Gewoon het KISS principe. (keep it simple st#pid)

just my two cents.

Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Een van de jongens hier is ook een jet aan het afwerken. Hij gebruikt de verf volgens instructie van de kit aan de binnenzijde van de romp rond de turbine and achter de turbine. In het manual staat dat aluminium niet zou volstaan. Er zit rondom de turbine een 3-5 cm ruimte dus ik had hem ook verteld dat alu tape waarschijnlijk volstaat.

Echter hij beweert bij hoog en laat dat de verf op waterbasis is maar dat kan ik slecht geloven.

de amerikaanse jet-producent heeft ook van dit spul
Kost 15.95 dollar voor 8 Oz (250ml volgens mij)

Maar ze geven ook aan, dat je dan maar een paar seconden langer hebt, voordat er schade aan je toestel ontstaat. Dus daarmee, zou ik ook voor de optie van Ger gaan, gewoon aluminium tape. Dit heb ik ook in mijn F-15 gedaan. Aluminium tape weerkaatst ook de warmte straling die van de pijp afkomt, en volgens mij doet deze verf dat niet. Dus als alles goed gaat, en je een normale run hebt, lijkt mij de romp koeler te blijven

heatshield.jpg

Laatst bewerkt:
ceramic verf

Een van de jongens hier is ook een jet aan het afwerken. Hij gebruikt de verf volgens instructie van de kit aan de binnenzijde van de romp rond de turbine and achter de turbine. In het manual staat dat aluminium niet zou volstaan. Er zit rondom de turbine een 3-5 cm ruimte dus ik had hem ook verteld dat alu tape waarschijnlijk volstaat.

Echter hij beweert bij hoog en laat dat de verf op waterbasis is maar dat kan ik slecht geloven.

De meeste ceramic coatings zijn op waterbasis en gebruik ik regelmatig voor m,n werk.
idd is het lood om oud ijzer als de fik er ingaat ,maar enkele sec kunnen net genoeg zijn om het door branden te voorkomen en vooral bij bij houten kisten.
gisteren ff van dat spul op de uitlaat gespoten en hij werd mooi grijs maar na een paar minuten afkoelen is de uitlaat weer geheel wit.
wel grappig zo.n kamelion uitlaat.
nu maar zien of het er weer af is te krijgen .
ik zal even kijken of ik foto kan plaatsen.
groeten Rene.

uitlaatwitmx0.png

By rmt at 2008-06-08
spuitbus1600oj2.jpg

By rmt, shot with KODAK DX4330 DIGITAL CAMERA at 2008-06-08

Laatst bewerkt:
Back