hoi allemaal

• Topicstarter Topicstarter mein
  • Startdatum Startdatum
M

mein

Guest
ik heb laast verteld dat ik bezig ben om een 49cc motertje klaar temaken voor in een cat
het project staar een beetje stil maar ik vond een betere carb inplaats van een schijf carb heb ik een butterfly carb gevonden.
volgens mij is dit wel wat is beter afstelbaar enzo.
het zal mij benieuwen of het gaat lukken :?:

dit is weer een foto van het motertje

en dit is een foto van de zogenaamde butterfly carb.

zo als je ziet moet er nog erg veel aan gebeuren maar ik heb de tijd.....
de onderdelen kun je bestellen op
http://www.minibikeshop.nl

Ik heb het al een keer geschreven, al het geld dat je in deze motor stopt is weggegooid..... 65,= voor een carburateur setje....

Koop voor 100 euro een goede 2e hands Zenoah en je gaat sneller, is makkelijker te monteren, maakt meer toeren, is veel eenvoudiger qua propkeuze, accesoires, uitlaat, waterkoeling, etc.

marc je weet toch dat de meeste beginner's vaak door drammen en het beter weten..

maar als hij geen advies wil van mensen die er al wat jaren in wil komt ie er later wel achter als het project een flop word.

maar ik ben het met marc eens ..
koop een goeie 2e hands zenoah.

greetz jaimy

ik snap jullie niet erg houden jullie niet van een uitdaging.
het gaat mij niet om de centen maar om bezig tezijn met dit soort dingen.

maar als jullie mij de tip geven om een goed motertje tekopen doe mij dan even een paar internet site`s
dan kan ik een kijken ........

Mein, tuurlijk gaat het ons ook om de uitdaging. Maar velen zijn jou voorgegaan (met brommer-, kettingzaag-, kantenmaaiersblokken, etc) allemaal overgestapt op een Zenoah of Solo blokje. Omdat de draairichting verkeerd was, toerental te laag (7-9000 rpm ipv 13 tot 16.000), overbrenging kapot, etc. Als je de keuze hebt en het er voor uit wilt geven, zoek dan een 4 spoelpoort motor (Solo, Zenoah RC230 of 260). Bouw die om op waterkoeling (leuke uitdaging) en "lepel" dat in een boot. Dat is al een grote uitdaging om het werkend (en snel) op het water te krijgen

oke dit zijn de betere reacties :wink: @victorymarc ik ga wel eens even kijken.
het wordt toch een lang project want ik het gister samen met men vriendin een huis gekocht :P
dus daar moet ik eenst in bezig :P maar ik blijf rondkijken voor tekeningen en info om een super boot te bouwen :wink:
zelf zit ik tedenken aan een cat ik heb al tekeningen van juriaan gehad. (volgens mij zijn eerste cat)
en daar wil ik op verder breien mischien wel met nitro maar zeker geen electro meer daar heb ik men buik vol van.......

Back