Hoi hallo vraagje

Dag allemaal,

Ik ben begonnen met racen, ik heb de team associated 8,2e gekocht.
Leuk ding vliegt vooruit. Goede koop denken jullie?
Maar als ik ga beginnen met racen ben ik ook weer vrij snel aan het sleutelen. (Mijn vriendin wil ook sturen. Maar daar gaat het dan ook nog vaak fout)
Ik heb een paar maten inbussleutel nodig weten jullie welke maten precies?
En een paar dopschroeven draaiers. Ik weet ook niet maten ik van die nodig heb. Ik kan wel setjes kopen maar de meeste zijn dat te groot en je betaald je blauw. Ik geloof dat een compressor ook onmisbaar is voor onderhoud. Of maak je dan meer kapot. En hoe zit met oliën? Gewoon teflonspray en helemaal los of iets anders?

Ik hoop dat iemand mij wil helpen
Alvast bedankt
Groetjes Paul

Over de wagen zelf kan ik je niets vertellen spijtig genoeg.Wel kan ik je vertellen dat je zeker niet hoeft te besparen op materiaal. Je zou niet de eerste zijn met een goedkoop setje waarvan na 2 keer gebruik de kopjes dol gedraaid zijn en dan moet je alsnog weer iets nieuws kopen. Beter 1 keer goed dus.Ikzelf doe het onderhoud na elke rit met een borsteltje, compressor daar zijn voor en tegenstanders van. Het blaast veel vuil weg maar ook veel vuil overal tussen.Zelf haal ik om de paar ritten de wagen gedeeltelijk uit elkaar om lagers,tandwielen enz. te kuisen en te smeren.Eens per jaar gaat de wagen volledig uit elkaar voor een rebuild.Maar dit ben ik en niemand belet je om dat elke keer te doen natuurlijk.De hobby is nu eenmaal ook vaak sleutelen en kost wel wat geld als je het deftig wilt doen.Verder let ik op onderdelen die speling krijgen en die worden dan vervangen, standaard of tunings onderdeel dat hangt er dan vanaf welk onderdeel het is.Na elke rit ook de auto nalopen ivm losse schroeven e.d.
Rijd je vaak op asfalt dan heb je minder onderhoud dan in los zand of water/slijk dus je zal zelf moeten bekijken wanneer en hoe vaak een groot onderhoudje nodig is.

inbusmaten: 1,5mm 2mm 2,5mm en 3mm als ik me niet vergis. Voor de dopsleutels heb je 4.5mm 5.5mm 7.0mm en een 17mm. Althans ik dacht dat de rc8 metrisch was.
mvg Tom

Ja volgens mij is losi de enige die nog inch maten gebruikt.
3mm heb je volgens mij nie nodig, of is dat voor de motormount?

Back