Holiday evolution

Hoi,

bij het plakken van mijn holiday hat ik op een gegeven moment een idee :idea: , laat de staart weg :!:

en ik heb er nu mee gevlogen en werkelijk het vliegt :twisted:

afb380.JPG

foto's van het vliegen komen nog.

Groeten Halmar

Bestaat al, is toen in nijverdal uitgetest door Peter Sas.
Rugvlucht eigenschappen waren spectaculair..namelijk nauwlijks rugvlucht.. en dat wordt laag uitgeprobeerd natuurlijk 8)

IMA heeft er een nieuw vliegtuig van gemaakt, met aangepast profiel (s-slag)

Komt binnenkort op de markt.

Toch een leuke poging.
Is ie bij jouw opeens ook een stuk sneller dan met staart?

Zag bij Tacu al een net nieuw bouwdoosje van de "Dart" (nurflugel holiday) staan bij Steinhardt. belangrijke dealer van IMA.

die "Dart" (ik heb hem ook zien staan) is volgens mij een colectors item (heeft nooit op de IMA side of prijslijst gestaan)........

Dirk zei:
(heeft nooit op de IMA side of prijslijst gestaan)........

Kan kloppen dit model is afgelopen zomer pas ontwikkeld door Peter en Willem. Als het goed is komt dit model binnenkort ook rechtstreeks via IMA op de markt.

ja, hij gaat wat harder. en het ziet er heel maf uit als je een gewone holiday gewent bent.
bij het testvliegen was het wel lagge, als het zwaartepunt te ver naar achteren licht kan hij makkelijk in een soort tolvlucht komen. daar krijg je hem nooit meer uit en dan gaat hij dus al spinnent richting grond. door het spinnen zakt hij gelukkig langzaam en heb je (bijna) geen schade.

Groeten Halmar

als er iemand verteld dat hij gecrashed is dan is dat de eigenaar!
wie zecht dat hij al afgeschreven is :?: misschie plakt deze gek hem toch noch wel...

Groeten Halmar

de... Dart 280 van IMA
vleugel heeft pijlstelling en het profiel heeft een kleine S'slag
2 neusjes !!!
rompje
kielvlakje
zakje met balsa,plakband,stangetjes en andere houtjes
en de IMA-bekende building instructions

afb125.jpg

Back