Holiday projekt werkt

Natuurlijk werkt het, daar dit concept allang bij velen goed werkt. Toch is het voor mij vreemd, daar ik tussen de 3 en 6 kilo gewend ben met een trekkracht gelijk of groter dan het eigen gewicht. Dus 'opeens' naar 2 ons!
De combinatie is momenteel:
ontvanger Schulze 435
Speed 7,2 Volt
Günther propeller
Schulze regelaar Slim 10be
Lipo 3S1P Kokam 1200HD
Liposafe 9Volt
Servo's 2X MS-X2 9 Gr
Gewicht 236 Gram

Het zwaartepunt moet nog iets naar voren, aangezien gas/weinig gas teveel neus hoog/laag heeft, maar het was vliegbaar. Ik kon nauwelijks tegen amper kracht 3 inkomen. De vliegtijd van een ruime 30 minuten trok mijn mondhoeken omhoog. Gezien mijn stijl die ongeveer gelijk ligt aan die van de heer Vertikaal, bij u bekend als Harold, is mijn grote verlangen een Mega 16/7/10 met een Phoenix 10 regelaar. Welke vreugd en jolijt mogen wij daarvan verwachten. :D

Toch nog een paar vragen gezien dit model en type klasse voor mij nieuw zijn:
1. Heeft iemand al een betere manier gevonden voor de manier waarop de motor in de neus zit. Het lijmen zie ik niet zitten i.v.m. uitwisselbaarheid van de motor met andere projekten. Één tikje tegen de motor met landen en er ontstaat ruimte waardoor de motor bij volgas wil loskomen.
2. Moet ik bij gebruik van borstelloos de onderkant van de vleugel een streepje koolstof geven? (ik trek met veel plezier aan het hoogteroer)
3. In geval van de Phoenixregelaar; de makers ervan hebben een liposafe ingebouwd. Nu beweren zij dat de afslag instelbaar is voor 2, 3 en 4 lipo's, met voltages van resp. 5, 7,5 en 10 Volt, dus 2,5 Volt per cel. Op zich is dit geen probleem. 3 Volt is aan de ruime en veilige kant en 2,2 het absulute dieptepunt. Zijn er al mensen die hier een mening danwel ervaring mee hebben?

Alvast hartelijk dank voor uw ampele input.
 
die laatste kan ik antwoorden;

Ik gebruik op al m'n modellen die aanbevolen afslag voor lipo's . Bij 3S is dit 7.5 volt. Dit is ideaal voor motoren die veel vermogen hebben, of als je graag veel gas geeft. De lipo's mogen belast op 2.5 volt komen. Als je ze daarna meet kom je gerust uit op boven 3 volt. Als je de afslag op 9 volt zet bij hoge belasting (vooral bij etecs) slaat hij voortduren uit. Wel gebruik ik de harde cutoff; het is een kwestie van gewoonte de gas even naar achter te trekken, en hij gaat weer even...snel landen dan :wink:

Als de USB programmer eindelijk bestelbaar wordt, kan je de afslag zelf tot op 0.1volt instellen...

Niels
 
Ik heb er ook een koolstof liggertje ingemaakt en mijn motor hangt in een buisje van een matje glasvezel die ik om een oude bezemsteel gedraaid heb en dan kun je met drie latjes de motor ophangen en moet hij vervangen worden dan snij je hem weer los dat werkt heel mooi.
Mijn Holiday woog 160 gram maar daar is inmiddels wel wat bij gekomen door de epoxy.Ik vlieg ook met de Phoenixregelaar en drie lipos en een cd rom motor en hij slaat altijd mooi op tijd af maar ik zorg er voor dat ik vol gas vlieg op het eind van de vlucht.
 
We hebben de Holiday al vaker gezien, en daar komt deze lekker bij. :D
Zoals ik al vroeg in de opening van dit draadje was of iemand een uitwisselbare manier van de motor weet zonder te lijmen, de kokerkonstruktie was mij al bekend en dat blijft lijmen. :(

afb2021.jpg
 
Waarom wisselen....Holiday's vlieg je tot ze op zijn .... de mijne is al 4 jaar oud, and still going strong .... wel 4e power-train .... nu MEGA 16/7/12... (voorheen SP280, Astro 010/14T,SP300 7,2V)....voeding 7x twicell 720, 8x GP 350, 2x KOKAM 1020, 3X KOKAM 350 HD ......


This Thing surfives everyone.....
 
je kan het neusje er ook gewoon optapen. Als de motoer verwisselbaar moet zijn, dan ook ouderwets een motorschotje gebruiken.
 
Motorschotje wil prima idd. 4 gaatjes in de hoeken van de neus maken, hier een stukje balsa of vuren lat in doen. Dan kun je daar zo een motorschotje tegenaan schroeven.
 
Aiaiai.... dit de ELECTRO afdeling ..... (vliegt dit nogwel .... met niet regelbaar Cox'je ..... ).....
 
De Holiday is een elektrokistje, dat is de enige rechtvaardiging om dat plaatje hier neer te zetten. (het ging trouwens alleen maar over dat motorschotje!!!!! :wink: ) Als je verdere uitleg over de voorkant wilt, doen we dat best op de ''brandstofafdeling'' :D
 
@Rob, er zit gewoon een Günthertje op geklemt, met een stukje Siliconen-slang .... gestookt met 3 x 350 UHD Lipo's .... schijnt beter te kunnen met iets grotere GWS prop .... maar hij vliegt mij best ...
 
Ik wil een motorschotjesafdeling :wink: Alhoewel.

Willem, ik vind dat je er goed uitziet voor dat je 93 bent. :lol:

Ik denk dat ik een in de lengte doorgezaagd pijpje neem en aan de voorkant een banaanvormig plaatje bevestig, waar de motor met twee schroefjes in vastgezet wordt. Dat pijpje wordt in de neus gelijmd en het stukje schuim erboven wordt uitgesneden als een motordeksel en met tape vastgezet. Als het klaar is zet ik wel even een fototje neer.
 
@Dirk, dan heb je dus hetzelfde als ik. Ik gebruik een iets groter propje en dat maakt zeker uit alleen moet ik nu ieder propje aanpassen... lastig.
 
Back
Top