hey,
De Turbo die van mij naar Robert gegaan is.. Heeft ongeveer drie worpen overleefd bij hem
en is nu een flink stuk ingekort. De bedoeling is dus dat ik er een mini vleugel van ga maken. De vleugelhelften zijn weer netjes gerepareerd van binnen (voor zover mogelijk, iemand een tip voor delaminatie van de buitenste laag, te ver van de opening om van daaruit lijm te druppen en liefst zonder te snijden?) en moeten nu natuurlijk aan elkaar en voorzien worden van hardpoints.
Voor zover ik weet kun je hardpoints het best maken met behulp van epoxy en microballoons, deze door een gaatje gieten (hiervoor voor het samenvoegen van de vleugels een soort "vakje" maken?) en dan later uitboren op maat..
Maar hoe doe ik dat het beste met samenvoegen van de vleugels? Kunnen die gewoon hol blijven en rechtstreeks aan elkaar komen, moet ik de uiteinden dichtmaken voor stevigheid, wat moet er dan verder mee gebeuren (in de zin van glasmat erover en zo ja, hoe zwaar (heb nu alleen 25 grams) en hoe breed kan ik dat het beste maken..
Moet de V-stelling groter worden dan bij een Fullsize of kan ik die gewoon overnemen?
Servo inbouw, zo dicht mogelijk op de romp neem ik aan?
Weer heel wat vragen.. Maar ik wil hier graag een vliegbare vleugel uit halen
Alvast bedankt allemaal!
alwin
De Turbo die van mij naar Robert gegaan is.. Heeft ongeveer drie worpen overleefd bij hem

Voor zover ik weet kun je hardpoints het best maken met behulp van epoxy en microballoons, deze door een gaatje gieten (hiervoor voor het samenvoegen van de vleugels een soort "vakje" maken?) en dan later uitboren op maat..
Maar hoe doe ik dat het beste met samenvoegen van de vleugels? Kunnen die gewoon hol blijven en rechtstreeks aan elkaar komen, moet ik de uiteinden dichtmaken voor stevigheid, wat moet er dan verder mee gebeuren (in de zin van glasmat erover en zo ja, hoe zwaar (heb nu alleen 25 grams) en hoe breed kan ik dat het beste maken..
Moet de V-stelling groter worden dan bij een Fullsize of kan ik die gewoon overnemen?
Servo inbouw, zo dicht mogelijk op de romp neem ik aan?
Weer heel wat vragen.. Maar ik wil hier graag een vliegbare vleugel uit halen

Alvast bedankt allemaal!
alwin