home made jet

Heej,

Ik heb van de week diet van depron gemaakt:
Home made Jet
span:125cm
lengte:80
staart type:v-tail
gewicht:99gr (alleen depron)
motor: fiestbel 1750 kv
accu: lipo 2200 mAh 7,4 v
prop:8x6
servo's:2/3x 9 gr

http://media.putfile.com/home-made-jet

Maar nu heb ik een vraag ik heb er nu nog geen rolroeren op zitten maar nu is mijn vraag is het wel of niet slim om die er als nog op te zetten? want ik heb ook "rolroer" op mijn v-tail.

En nog een vraag ik wil mijn motor in het midden op de romp hebben en de prop door de romp laten draaien maar ik weet niet of daar "regels" voor zijn b.v. of hij op het CG moet?

Groetjes Rowan,

Hallo Rowan,

Enkele opmerkingen ivm je ontwerp:
De hoek van de v-tail ziet er niet zo goed uit... De bedoeling is deze zo horizontaal mogelijk te maken, terwijl hij toch nog genoeg stabiliteit biedt. Die van jou ziet er te "recht" uit. Als je het bvb. als hoogteroer wil gaan gebruiken, zal er nogal wat uitwijking nodig zijn, en zat er flink geremd worden. Ik zou persoonlijk een delta-mix gebruiken voor hoogte & richting (elevons)

Verder kan je die motor plaatsen waar je wil, zolang het zwaartepunt maar goed blijft natuurlijk.

Vooral het vliegen zal tricky zijn denk ik:
Door het gewicht zal het vrij veel snelheid nodig hebben. Bij verlies aan snelheid zal/kan het vrij vlug stallen, ook zullen de roeren dan niet veel vat meer hebben. Opletten voor tip-stall en "wegglijden" tijdens het draaien met dat soort vleugeltjes.

Veel ontwerpplezier verder :-)

ja ik weet het maar dat lijkt maar zo de vinnen staan 45 graden ten opzichte van de romp en ik moet mijn motor naar vooren plaatsen wegens problemen met de bedrading

Ik wil niet vervelend doen hoor Rowan. Maar die roeren staat echt niet onder een hoek van 45 graden...

Met het nog eens na, een Geo-Driehoek is al genoeg.

Ik zou zelfs méér zeggen; de rechter staart onder een hoek van 60° en de linker zelfs 65°, ruw geschat... ze staan niet parallel tegenover elkaar.
Dat gaat het vlieggedrag zeker niet bevorderen...

Nameten, uitrichten en vooral verderbouwen.

Zet die v-staart onder een hoek van ongeveer 110 graden, dan kun je hem als hoogteroer en als richtingsroer gebruiken. Verder ziet het er al goed uit en zal zeker wel willen vliegen.

ik heb het even na gemeten en ik kwam erop uit dat de een is 50 graden en de ander is 51 graden maar als ik ze op 110 Gr zet staan ze dan niet erg verticaal?
dentompie zei:
Hallo Rowan,

Enkele opmerkingen ivm je ontwerp:
De hoek van de v-tail ziet er niet zo goed uit... De bedoeling is deze zo horizontaal mogelijk te maken,

ben net dankzij iemand achter gekomen ja
maar zullen de tails onder 50-51 graden echt zo slecht vliegen dan ? dit is ten opzichte van de harlijn

met meer v stelling in the vstaart nu heb je meer een u staart.

als ze eigenlijk 90 tot 110 graden ten opzichte van elkaar staan dan heb je meer controle.
ik bedoel dus dat je even de staart denk beeldig tegen elkaar aan moet houden
als of het gewoon twee losse delen zijn die tegen elkaar aan moeten onder een hoek van minstens 90 graden.

uuhm, het lijkt erop dat je het volgens de linker methode heb gemeten denk ik. corrigeer me als dat niet waar is. Maar anders weet ik niet hoe je aan 50 graden komt bij bijna verticale vlakken.... probeer het eens te meten op de rechter manier. en dan 45 of 50 graden nemen. dat scheelt nogal.....

verg.JPG

Back