homebrew dlg , HELIOS src

dus de helios is geworpen door het japanees team en was verbaast 76,6 meter
en is getekend en gemeten gedeurende 3 sec

Uploaded with ImageShack.us

GEWELDIG Peter !!!
Nu hebben we een target om nog hoger te gooien.
Wat vonden ze van de vliegeigenschappen?
PeterPe

hi,

heb net een bericht ontvangen van peter c , die vertelde me dat in arboga het japanse team gevraagd had de helios te mogen gooien , en ze hadden blijkbaar een toestel mee om de lanceerhoogte te bepalen .

hij is uitgekomen op een niet onaardige hoogte van 67.6 meter, de omstandigheden(wind,ballast) ken ik niet maar ik weet wel dat ik nog flink zal mogen oefenen:D

-kristof-

het is 76.6 meter, en niet 67,6meter ;) een verschilletje van 9meter

woow, een typfout van peter in een sms'je naar mij , er stond 67.6 meter.

verdoeme nu voel ik mij nog ne slechtere gooier...

-kristof-

je kan alvast oefenen, binnenkort is er een wedstrijd GSM (mobieltjes voor de NL'ers) werpen. misschien kan je daar winnen? ;)

al een helios besteld? :p

Neen, vurige vos, nog geen Helios besteld , alhoewel hij er sexy uit ziet. OK OK... niet zo sexy als jouw vriendinnetje. Doe haar veel groeten, een kus geef ik zelf wel als ik haar zie in Herentals. Ofwel krijg ik misschien een lap om mijn oren. Nie jaloers zijn hé Didier :rolleyes:

Yves

Neen, vurige vos, nog geen Helios besteld , alhoewel hij er sexy uit ziet. OK OK... niet zo sexy als jouw vriendinnetje. Doe haar veel groeten, een kus geef ik zelf wel als ik haar zie in Herentals. Ofwel krijg ik misschien een lap om mijn oren. Nie jaloers zijn hé Didier :rolleyes:

Yves

ik ben niet rap jaloers ....
mijne ligt thuis te wachten op de afbouw :)

didier vanuit Mulhouse frankrijk!

ben weer thuis, morgen of zondag de helios klaar maken....

en dan invliegen ;)

een vraagje aan de piloten die met de helios vliegen....

waar ligt jullie zwaartepunt? ik heb graag een idee wie waar zijn CG legt.
ik ben iemand die vaak een achterlijk CG aanhoud.

ben weer thuis, morgen of zondag de helios klaar maken....

en dan invliegen ;)

een vraagje aan de piloten die met de helios vliegen....

waar ligt jullie zwaartepunt? ik heb graag een idee wie waar zijn CG legt.
ik ben iemand die vaak een achterlijk CG aanhoud.

Didier,
Je kan het cg leggen tussen 69 en 76mm, heb deze allen geprobeerd en alles werkt. Zolang je de camber maar genoeg neemt als je het cg meer naar voor legt. Ik vlieg het liefst op 75mm, andere meer tussen 70 en 72 mm.
Succes,
PeterPe

nieuwe lay-up staartdelen en kielvlak bevesteging

hi,

om lichtere staartdelen te bekomen ben ik met andere lay-up's beginnen experimenteren.
in het kielvlak steekt een carbonlatje om de duurzaamheid te verbeteren en een band spread-tow om voldoende stijfheid te bekomen , de tippen zijn overal voorzien van een extra laag glas(50gr) en de onderkant van het kielvlak spread-tow weefsel aangezien dit het toch het hardst te verduren krijgt.

het gewicht zit op 11.5-12gr per set en dat is 1.5gr lichter dan met de oude lay-up.

bij zijdelinkse montage van het kielvlak durfde de huid wel eens delamineren bij een brute landing (zijwaartse landing) daarom heb ik een oplossing gezocht die slecht heel weinig gewicht meebrengt en heb deze ook gevonden , er komt zo'n 0.3gr bij verlijmen meegerekend.

hier zijn enkele foto's:

full

2 set's van de nieuwe lay-up 11.3 en 11.6 per set.

full

plaatje dat in het kielvlak word verlijmd tegen het carbon liggertje

full

full

kleine inkeping ijn de romp waar het plaatje inpast

Laatst bewerkt door een moderator:
Back