homebrew dlg , HELIOS src

klinkt als een kabinetsformatie:D

De kabinetsformatie in's Belgienland ist wie ein everlasting Fata Morgana.

Ook Bart krijgt het dus niet voor mekaar. Zelfs niet op "the twelfth of never".

Laatste hoop vooraleer de boot volledig kapseist is David Copperfield.

Don't tell De Wever I have David's personal cellphone number ;-)

Vaya con Dios, amigos caballeros :onweer:

Yves
T18
 
Laatst bewerkt:
hi,

vandaag de nieuwe zone v2 vleugelmal beginnen frezen (enkel nogmaar het ruwe deel ) morgen nofg een een finish.

ik heb er voor gekozen om de mal in 1 deel te frezen , dus met hoekstelling.
dit viel net binnen de limieten van de machine.

ik ben eens benieuwd hoe die gaat vliegen in vgl. met de edge vleugel.

-kristof-

full
 
Laatst bewerkt door een moderator:
nieuwe romp!

hi,

ik heb net een eerste rompje in de mal gestoken , alles verliep vlot .(ervaring heeft hier misschien wel iets met te maken:))

morgen het resultaat.

ik verwacht zo rond de 40 gram uit te komen , kan net ietsje lichter maar deze gaat ruim voldoen qua sterkte.

de nieuwe zone mallen zijn opgepoetst en klaar voor gebruik .

ik ben momenteel een vacuum-negatief plaat aan het frezen om de rohacell kernen te frezen , als alles goed gaat binnen enkele dagen ook een nieuwe vleugel .

-kristof-
 
verbeterde rds.

hi ,

ik heb net een aanpassing gedaan aan het rds systeem eerder in dit draadje vermeld , ik heb er zo'n gram gewicht afgekregen en een belangrijke versteveging aangebracht.

deze versie weegt zo'n 4 gram per servo (zonder de servo zelf natuurlijk)
en is mmer dan stevig genoeg , mijn vader is van plan ze in een f5b model in te bouwen .(+300km/h!)

hier zijn enkel plaatjes.

-kristof-
full
full
full
full


als het carbon buisje in het alu overgangsstuk glijmd is word hierond nog een carbon kous getrokken , om torsiestijfheid te bekomen

-kristof-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
@Kristof: Deze RDS oplossing ziet er goed uit en het carbon sokje over de torsie as lijkt me inderdaad ook zeer goed. Wel een epoxy gebruiken dat hard genoeg word.. Misschien slim om het stelschroefje af te vijlen totdat deze niet meer uitsteekt. Bij aanraking met rohacell of regulier schuim kan de stelschroef het schuim vreten.
 
@Kristof: Deze RDS oplossing ziet er goed uit en het carbon sokje over de torsie as lijkt me inderdaad ook zeer goed. Wel een epoxy gebruiken dat hard genoeg word.. Misschien slim om het stelschroefje af te vijlen totdat deze niet meer uitsteekt. Bij aanraking met rohacell of regulier schuim kan de stelschroef het schuim vreten.

hi oswald,

ik ga stelschroeven bestellen die korter zijn , afvijlen zie ik niet zitten , het moet degelijk gemonteerd/demonteerd kunnen worden zonder "doordraaien" van de sleutel.
 
...de coupler heb ik op de draaibnk gemaakt en gevuld met 2 componenten plastic "liquid metal" genoemd en laten uitharden op de servo zodat de tandjes er alemaal mooi instaan .
Ha Kristof,
Wat een prachtig project is dit!

Vraagje over jouw RDS oplossing.
Uit het citaat uit post 16 begrijp ik dat jij de tandjes in de coupler maakt door deze te vullen met liquid metal (epoxy?), en deze vervolgens op de servo te drukken?
Is dat het laagje wat te zien is op deze foto?
En hoe voorkom je dan dat je de coupler niet voorgoed vastlijmt zit aan de servo en/of de servo-as vastlijmt?

Groet! Patrick
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ha Kristof,
Wat een prachtig project is dit!

Vraagje over jouw RDS oplossing.
Uit het citaat uit post 16 begrijp ik dat jij de tandjes in de coupler maakt door deze te vullen met liquid metal (epoxy?), en deze vervolgens op de servo te drukken?
Is dat het laagje wat te zien is op deze foto?
En hoe voorkom je dan dat je de coupler niet voorgoed vastlijmt zit aan de servo en/of de servo-as vastlijmt?

Groet! Patrick

hi patrik,

liquid metal staat op de verpakking , het is geen epoxy hars!

het word gebruikt om metalen stukken met elkaar te verbinden. het zit in een flacon met de 2 componenten naast elkaar en als je bijhorende spuit gebruikt duw je een gelijke hoeveelheid van elk door een spiraalvormig mondustuk dat deze vermengt.

ik heb een servo tandwiel door 2 dunne plaatjes gestoken(1 ingewaxt) en daarop de coupler + liquid metal gedrukt . dus geen wax op het tandwieltje .
het zit er vrij vast op na uitharden maar met een dunne schroevendraaier kan ik er net tussen de 2 plaatjes om het los te maken.

het resultaat is een perfecte afdruk zonder spelling!

-kristof-
 
vergadering.

hey yves,

ik ben net tot de constatatie gekomen dat ik er niet bij kan zijn 30jan.
ik ben dan bij u in de buurt (alle toch dichterbij dan het verre belgie)
ik ga namelijk skien die week.

voor de geintreseerde ,mijn vader zal op de vergadering aanwezig zijn en die kan wel wat meebrengen , een compleet gemonteerd model zal het niet zijn maar ik denk wel een nieuwe zone vleugel met rds en cf d-box klaar te krijgen tegen dan.

-kristof-
 
hi,
ik verwacht zo rond de 40 gram uit te komen , kan net ietsje lichter maar deze gaat ruim voldoen qua sterkte.
-kristof-

bijkbaar het gewicht goed ingeschat(zie foto):cool:

epoxy hard 7 dagen uit bij dus ik heb de romp nog niet echt belast maar ze is echt zeer stevig.

full



full

full







full


full

full



full


full

-kristof-
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een servo tandwiel door 2 dunne plaatjes gestoken(1 ingewaxt) en daarop de coupler + liquid metal gedrukt . dus geen wax op het tandwieltje .
het zit er vrij vast op na uitharden maar met een dunne schroevendraaier kan ik er net tussen de 2 plaatjes om het los te maken.

het resultaat is een perfecte afdruk zonder spelling!

Hoi Kristof,

Zou je bovenstaande misschien kunnen verduidelijken met behulp van een fotootje (of twee)?


En nog een vraagje over de romp die je laat zien: is de neus gemaakt van kevlar of van basalt weefsel? Het ziet er zo donker bruin uit.


Greetz,
Jurgen
 
dag jurgen,

hier is een foto ter verduidelijking.

het gele dat je ziet zijn 2 epoxy plaatjes samen even dik als het roulementje dat in de servo zit , als alles uitgehard is steek ik een beitel of shroevendraaier tussen beide plaatjes en word de coupler eraf getrokken.

-kristof-
full


Hoi Kristof,

Zou je bovenstaande misschien kunnen verduidelijken met behulp van een fotootje (of twee)?


En nog een vraagje over de romp die je laat zien: is de neus gemaakt van kevlar of van basalt weefsel? Het ziet er zo donker bruin uit.


Greetz,
Jurgen
 
Laatst bewerkt door een moderator:
eerste zone v2 vleugel!

hi,

gisteren avond (zo rond 1 uur s'nacht's) de eerste zone v2 vleugel in de mal gestopt.
deze heeft een spread-tow d-box maar nog geen rds .

ik vrees enkel voor het gewicht , ik had namelijk meer epoxy nodig dan eerst ingeschat , maar omdat het nog maar de 2de vleugel is kan ik dit moeilijk inschatten.
(bij een romp lukt dat al iets beter):cool::)

foto's volgen.

-kristof-
 
hi,

gisteren avond (zo rond 1 uur s'nacht's) de eerste zone v2 vleugel in de mal gestopt.
deze heeft een spread-tow d-box maar nog geen rds .

ik vrees enkel voor het gewicht , ik had namelijk meer epoxy nodig dan eerst ingeschat , maar omdat het nog maar de 2de vleugel is kan ik dit moeilijk inschatten.
(bij een romp lukt dat al iets beter):cool::)

foto's volgen.

-kristof-

Maar Kristof toch ! Wat een absolute hyper-aktiviteit ! Daar kunnen de Flying Dutchmen helemaal niet meer volgen, beslist niet met jouw aileron drive "straight from the Rotary Club".

Beperk alvast jouw aantal bijdragen op dit forum, zodat je genoeg tijd overhoudt om voor het Team Belgium "the perfect DLG" te kunnen bouwen.

Groetjes,

Yves
Nog steeds tussen die Franse koetjes, maar daar komt binnenkort wel wat wat verandering in :o
 
Back
Top