homebrew dlg , HELIOS src

ik heb er voor gekozen om de mal in 1 deel te frezen , dus met hoekstelling.
dit viel net binnen de limieten van de machine.

Wat voor een frees heb je gebruikt?
Ik namelijk het idee dat je vooral bij de voorlijst niet het profiel kan volgen door de radius van de frees. Of je moet een erg kleine frees gebruikt hebben.

ok

(hiermee berperk ik het aantal niet maar wel de gemiddelde inhoud)

Maar Kristof toch ! Wat een absolute hyper-aktiviteit ! Daar kunnen de Flying Dutchmen helemaal niet meer volgen, beslist niet met jouw aileron drive "straight from the Rotary Club".

Beperk alvast jouw aantal bijdragen op dit forum, zodat je genoeg tijd overhoudt om voor het Team Belgium "the perfect DLG" te kunnen bouwen.

Groetjes,

Yves
Nog steeds tussen die Franse koetjes, maar daar komt binnenkort wel wat wat verandering in :o

Laatst bewerkt door een moderator:
ik loop rond met een super brede glimlach!

hi,

ik heb net de nieuwe zone v2 vleugel uit de mal gehaald en zoals de titel al doet vermoeden ben ik zeer tevreden met het resultaat!

het is een zeer stijve vleugel en de huid is overal goed gehecht met de kern.

gewicht zit op 125 gram maar de hardpoints voor de vleugel wegen minstens 5 gram , daar kan beslist veel af.

verder kan ik het cf ook droger maken waardoor 115-120 zeker mogelijk moet zijn zonder verlies in sterkte.

hier horen natuurlijk wat foto's bij....

-kristof-

full

full

full

full

full

full

Heel mooi

Kristof,

Helemaal goed :worship:....gisteren hadden Loet, ik en nog wat anderen over of we nu naar schalen of naar vol rohacell vleugels zouden moeten gaan....als ik dit zo zie denk ik vol rohacell (of een ander goedkoper schuim)...nu alleen nog een goede vleugel ontwerpen (profiel / layout).....ik denk er inmiddels achter te zijn hoe ik kan flaren en/of tip verdraaing kan toepassen in SW..dus wie weet heeft team Tantalus over een jaar een vleugelmal....ik denk dat jij dan al je V2 versie van de Helios vliegend hebt :D
Cheers

Bart

Kristof,
ik denk dat jij dan al je V2 versie van de Helios vliegend hebt :D
Cheers
Bart

euhh...v2? de tekening van de huidige romp heet v3 op men computer
staartvlakken v2 en de vleugel zal ook al aan versie 2(ander profiel weliswaar)zitten dus ik zit aan versie 2.33 zo ongeveer dan...:D

-kristof-

loet hoeveel weegt een vleugel zonder servo's bij jou?

-kristof-

loet hoeveel weegt een vleugel zonder servo's bij jou?

-kristof-

Mijn laatste vleugel:
De werpvleugel 61 gram de niet werpvleugel 63 (dit doe ik al jaren bewust zo)
Dan moeten er nog wel hardpoints in en moet de vleugeldlen aan elkaar gezet worden. Ik kom zeker op 130 gram zonder servo's.
Houdt er wel rekening mee dat ik een centerkoorde van 198 mm heb.

Je bent uitstekend bezig, ik kijk uit naar de eerste wedstrijd waar jij ook bent.

Loet

hi loet,

ik ook , op een wedstrijd leer ik het meetst, het hoger niveau van de anderen zorgt ervoor dat ik beter(probeer) te presteren.

dit geld voor jou wel niet in de belgische wedstrijden, maar misschien komen "we" volgend jaar weer een stapje dichter

-kristof-

Mijn laatste vleugel:
De werpvleugel 61 gram de niet werpvleugel 63 (dit doe ik al jaren bewust zo)
Dan moeten er nog wel hardpoints in en moet de vleugeldlen aan elkaar gezet worden. Ik kom zeker op 130 gram zonder servo's.
Houdt er wel rekening mee dat ik een centerkoorde van 198 mm heb.

Je bent uitstekend bezig, ik kijk uit naar de eerste wedstrijd waar jij ook bent.

Loet

met veel geluk is het me 2 maal gelukt ook met de hulp van een goede timer
zoals peter peters

Peter,
Ni teveel bloemen sturen, straks zetten ze ons altijd in dezelfde groep:)
en dan kan ik je nimeer coachen.
PeterP

hi,

k'heb net de nieuwe staartdelen in de mal gestopt , ik hoop dat de huid overal gehecht is , normaal neem ik 0.3mm overdikte maar ik had het idee dat dat toch iets minder was.

ze zullen in ieder geval even fel opvallen als de vleugel:)

-kristof-

nieuwe staartdelen

hi,

de nieuwe staartdelen zijn uit de mal , 15gr/set dat is er 3 teveel .

ze passen wel zeer goed bij de vleugel, niet?

-kristof-

full

full

Back