homebrew dlg , HELIOS src

hi,

de nieuwe staartdelen zijn uit de mal , 15gr/set dat is er 3 teveel .

ze passen wel zeer goed bij de vleugel, niet?

-kristof-

full

full

Ze passen ook goed bij het tafelkleed:D

Laatst bewerkt door een moderator:
hi,

ik heb toch nog enkele vluchten kunnen maken voor het donker werd, en heb zelfs een belletje gevonden !

de zone is zo fluisterstil en lanceert heel goed , mijn vorige record was 46meter en met de nieuwe vleugel heb ik 49 meter gegooid , het was zelfs een 4-tal maanden geleden dat ik nog gegooid had (op enkele worpen met de vorige vleugel na , maar die was niet stijf genoeg.)

het toestel was nog niet uitgetrimd maar ik vond het erg fijn vliegen , hij steekt heel goed door , zelfs bij hardere wind .

het toestel zit nu op 275 gr leeg en ik had nog 40 gram ballast toegevoegd.

straks enkele foto's

-kristof-

foto's

hi,

hier zijn de beloofde foto's , het kielvlak is nog van het model van vorig jaar, bijgevolg past het niet zo goed bij het tafellaken:(

de nieuwe werpstift bevalt me goed , past lekker rond men vingertoppen.

-kristof-

full

full

full

full

full

full

full

full

peter,

hij ligt klaar voor zondag , mijn vader gaat wel niet echt lang blijven maar ge zult em wel te zien krijgen daar.

tot binnenkort

-kristof-

Prachtig Kristof.
Proficiat !
Zou hem ook graag eens (zien) vliegen .. alleen wat heb je toch met die roze kleur ?
PeterP

hi ,

alles aan deze dlg is zelf gebouwd , tot aan het rds systeem.

-kristof-

"tot aan het Rotary Drive System". Amai, amai, dus niet alles is "made in Belgium" dan !!! ???

Waar heb je dan de RDS gekocht Cristoffel ?

Yves

PS : de roze kleur past niet bij het tafelkleed wel goed bij jouw frigo ;-)

aramide disser

hi,

dit maal de aramide disser van r&g gebruikt i.p.v.glas.
en het gewicht is hetzelfde als de vorige keer 125 gram , ik denk dat 120-125 een mooi eindgewicht is voor een volkern vleugel .
dit is slechts een klein beetje meer als de meeste holle vleugels maar ze hebben toch wel wat voordelen vind ik.

ik wacht tot deze verder is uitgehard om hem te beproeven maar men eerste indruk is dat hij toch nog ietsje stijver is dan die met 25gr glasmat.

ik heb roulementjes besteld voor mijn rds om zo een zeer nauwkeurig systeem te kunnen maken , de kernen liggen al klaar dus de volgende vleugel word 1 met rds.

(terug van vakantie dus weer volop aan de slag:D)

-kristof-

full

full

full

Mooi hoor Kristof!

Mooi weefsel ook dat kevlardisser. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Je kunt je afvragen of een carbon D-box nog nodig is met dit weefsel?

Groet, Patrick

Weer eens iets anders dan de keukentafel :)

Mooi werk Kristof :yes:

jammer , ik had geen bijpassend tafellaken:D

Mooi hoor Kristof!

Mooi weefsel ook dat kevlardisser. Dat had ik nog niet eerder gezien.
Je kunt je afvragen of een carbon D-box nog nodig is met dit weefsel?

Groet, Patrick

ik heb nog geen kevlar disser vleugel in mijn handen gehad maar ik kan me niet inbeelden dat de kevlar disser alleen zoveel stijfheid brengt.

-kristof-

@Kristof:

Kun je vertellen waar je het gebruikte carbon van betrokken hebt? Wat is het gewicht? En welk gewicht in grammen per vierkante meters is dit kevlar met carbon vezel vlechtwerk?

@Kristof:

Kun je vertellen waar je het gebruikte carbon van betrokken hebt? Wat is het gewicht? En welk gewicht in grammen per vierkante meters is dit kevlar met carbon vezel vlechtwerk?

hi,

alles komt van bij r&g composites(DE) , deze hebben nu een verdeler in nederland denk ik .carbonwinkel.nl als ik mij niet vergis.

het kevlar disser weegt 40 grm² en het spread-tow cf weefsel weegt 80 grm²

-kristof-

Kristof,
Hoe bevestig jij het kielvlak tegen de romp?
Wordt dat gelijmd, of geschroefd en dus demontabel?

Groet, Patrick

patrik,

het was bedoeld dit vast te schroeven met een plaatje langs de binnenkant voorzien van schroefdraad, maar ik heb het vastgelijmd en zo kan het blijkbaar dus ook .
(ik oefen in een weide , dus een landing kan soms beproevend voor het toestel zijn)

-kristof-

Kristof,
Hoe bevestig jij het kielvlak tegen de romp?
Wordt dat gelijmd, of geschroefd en dus demontabel?

Groet, Patrick

hi,

ik heb vaandaag nog wat gegooid en mijn eerste indruk van het toestel werd bevestigd , hij vliegt echt super goed!

onmiddellijk een belletje gevonden en naar 130 meter gestegen , als ik het toestel nog maar moelijk kon beoordelen besloot ik terugtekeren en bijna terug een nieuwe bel gevonden (zat toen op 50 m) en zo naar 110 meter geklommen .
de vlucht duurde zo'n 8 minuten .

s'avond's nog wat gegooid en "dead-air" tijden gevlogen
vroeger gooide ik zo'n 43 meter gemiddeld en vloog 1m45
nu gooi ik gemiddeld 48 meter en vlieg zo'n 2m10

-kristof-

Back