homemade buggy

• Topicstarter Topicstarter bootfan123
  • Startdatum Startdatum
B

bootfan123

Guest
ik wil een off-road auto maken samen met een vriend en we hebben allebei weinig verstand van hoe te beginnen zijn er soms boekjes met auto's voor te maken of iets?

Bij een bouwpakket zit altijd een handleiding, die stap voor stap met tekeningen toont hoe je de auto ineen steekt. Met zn tweetjes lukt zoiets heus wel, en dan heb je op het eind een werkende auto. Mocht je bedoelen om zelf alle stukken te gaan maken, dan is dit waarschijnlijk onbegonnen werk aangezien je aangeeft zelf/beide weinig verstand te hebben van hoe te beginnen. Wie weet bevalt de hobby je wel, en kun je later nog altijd zien om zelf eens een onderdeeltje te maken, ... kwestie van bij het begin te beginnen.

Leuke bouwpakketjes zijn er al voor niet al te veel geld, dan heb je meestal nog een zendersetje, en accu + lader nodig om helemaal klaar te zijn.

Kijk bijvoorbeeld hier eens naar: ansmann-mad-rat , dan krijg je al een idee hoe de bouw ongeveer ineen steekt.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb zelf al 2 auto's een e-stormracer en een specter maar ik wil samen met een vriend er helemaal zelf een maken dus wil ik wat info over hoe te beginnen.

het chassis lijkt scheef maar is het niet het ligt aan de foto.
imag0097b.jpg

lengte: 50 cm
breedte: 24 cm

Ik ben benieuwd... Ik raad je wel aan niet te veel geld er in te stoppen en alles goed op lengtes en hoeken na te meten (zitten nu al wat onevenheden in)

Just my to cents

vandaag ga ik alles uitzagen en ga ik gelijk opzoek naar de juiste assen enzo.

Wat is dat? Staal??? Hmm... Succes maar dan denk ik dat het veel te zwaar wordt. Ik zou minimaal voor een plaar aluminium gaan dan anders is hij niet vooruit te branden...

Tip: ik zou alle hoeken goed afronden. Een scherpe hoek scheurt sneller in.
zoals dit:

img1140275603.jpeg

en als je van plan bent om het meeste zelf te gaan maken (ophanging e.d.) zou je ook eens kunnen kijken naar de eerste modelauto's. Dit soort ophangingen zijn vrij simpel na te maken.

Zoals de graupner fairlady:

10-2.png

getuserimage.asp

ik wil een off-road auto maken samen met een vriend en we hebben allebei weinig verstand van hoe te beginnen zijn er soms boekjes met auto's voor te maken of iets?

Je zult in ieder geval op zoek moeten gaan naar een bestaande aandrijving want tandwielen, diffs en aandrijf-assen zelf maken vereist speciale machines en bijbehorende tools naast kennis en ervaring. Als je denkt dat zelf een auto maken goedkoper is kom je bedrogen uit....

Maar een draai/freesbank en de nodige materialen is toch wel een minimale vereiste om zelf iets te kunnen bouwen.

die aandrijving ziet er niet heel moeilijk uit nee.
een draaibank heb ik thuis niet maar op school wel.
en uitlijnen komt wel als ik de aandrijving af heb.
maar kun je de foto's van de fairlady aandrijving groter maken dan valt het beter te zien hoe ik het een beetje wil hebben.

google is je beste vriend. Jij wil die buggy maken, dus ik ga niet alles voorkauwen. Ik geef alleen maar ideeën aan.
Anders zou je ook eens kunnen kijken naar de achterwiel ophanging van een rc-stockcar (mardave oid). Ook simpel van constructie.

ik heb het al opgelost ik heb de foto's vergroot en weet nu een beetje hoe hij in elkaar zit.
ik moet alleen nog steeds de plaat uitzagen het duurt lekker lang met een ijzerzaag.

eerst het cassis maken en dan ga ik aan de ophanging aan de slag begin met voor dan achter.

Ik zou als ik jou was toch eerst eens kijken wat ik zoal kan vinden aan onderdelen en dan de chassisplaat etc. daarop pasmaken (tenminste, als je niet over de mogelijkheden beschikt om onderdelen aan te passen / zelf te maken)

ik ken een paar mensen die gratis de onderdelen aanpassen kan.

de plaat is klaar en ik ga morgen ofzo kijken voor de wielen dat ik de ophanging daar op aan kan passen

Laatst bewerkt door een moderator:
fijn die vriend die haakt af met meehelpen dus nu doe ik het alleen.

Back