Homemade mudguard's(under/over,-tray)en bescherming Softcase Lipo voor de Slash 4x4

Status
Niet open voor verdere reacties.

motorsports

Forum veteraan
Hier een klein bouw verslag van je eigen mudguard;'s voor de Slash 4x4 met Baja Kap, kan ook met de SC kap, alleen dan ook bv de zijkanten nog dichtmaken .

Benodigd een cd/dvd hoesje van buigzaam pvc , hobbymesje, scroeftol, 4 boutjes en moertjes en een liniaal.

Gewoon een CD of DVD hoesje nemen van de buigzaam PVC

DSC09344.jpg

afmeten op de auto , uitsnijden , 2 gaatjes boren en vastzetten , klaar

DSC09340.jpg

DSC09343.jpg

voor bescherming van je softcase lipo , eenvoudig afscherming gemaakt aan de bovenzijde voor evt inslag van steentjes e.d (voor de SC kap ook nog evt de zijkant dichtmaken)

DSC09341.jpg

DSC09342.jpg

DSC09345.jpg

Laatst bewerkt:
Houd er wel rekening mee dat je temps wat kunnen oplopen door de mindere airflow. Houd hier rekening mee, vooral in het begin!

dat klopt , daarom 20C Lipo's ipv de 35~40C Lipo's, en de zijramen zijn er al uit voor wat meer koeling, kan alleen tov de overtray alleen maar beter worden .;)

Waarom 20C ipv 35~40C? Dat is alleen maar nadelig. Een motor trekt wat hij nodig heeft, als je LiPo dat niet goed kan leveren zal deze gewoon extreem warm gaan worden. Hogere C rating is altijd beter.

Lagere C rating worden warmer dan hogere hoor... Een 20C lipo wordt dubbel zo hard belast dan een 40C lipo met dezelfde capaciteit als er dezelfde hoeveel stroom gevraagd word. Hoe harder jouw lipo belast wordt, hoe warmer die word.

Nja, het is een Slash 4x4 right? Als je daar standaard electronica in hebt en 2 of 3S rijd is 20C ook wel voldoende (uitgaande van een 5000mAh LiPo). Die set-up zal echt geen 100A constant trekken.

Maar je had inderdaad een denk foutje gemaakt, overkomt mij elke dag ;)

Wel mooi gedaan trouwens, heb dit ook overwogen in mijn truggy. Wellicht dat ik het nog een keer ga doen.

Tis idd de Slash 4x4 alleen niet de Velineon ESC maar de Mamba Max pro , en 3500Kv motor erop, was zoiezo van de plan om de ESC wat te gaan "knijpen" omdat de snelheid nu , voor mij te hoog is .

Straks nog even aan de achterzijde de " mudguards" maken , chips kost me weer en dvd doosje á la €1,15:p
:cool:

Voor degene die nu ook zo willen knutselen, ik heb hier 30 zwarte DVD hoezen liggen die tegen de prijs van verzendkosten weg mogen:D

als je wat wilt verkopen,doe je dat in de juiste topic's !!!

Hij verkoopt niets hij wil mensen helpen die ook iets willen maken wat hier in het topic is besproken. Hij is gewoon heel erg behulpzaam daar zouden heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!! Een vergoeding voor de te maken (verzend) kosten lijkt me meer dan normaal!!

Hij verkoopt niets hij wil mensen helpen die ook iets willen maken wat hier in het topic is besproken. Hij is gewoon heel erg behulpzaam daar zouden heel veel mensen een voorbeeld aan kunnen nemen!! Een vergoeding voor de te maken (verzend) kosten lijkt me meer dan normaal!!

what ever ,prima toch, alleen wat moet je dan met 30 stuks?, je hebt er maar 2 nodig;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Back