homemade rc tank.

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door bossie800, 11 jan 2011.

  1. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    ja remmen via de regelaar kan wel maar ik stuur m.b.v. van een differentieel dus heb ik remmen nodig die allebeide kanten los van elkaar kunnen remmen.

    en je hebt het over een lichtmetalen frame, ik heb daar ook al overna gedacht en heel veel over getekent in google sketchup. alleen dat een van aluminium en die dat ook door water kan, de RIPTIDE!:p maar ik weet nog niet of ik die ga maken
     
  2. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Had ik ook al in mn achterhoofd ja, een waterdicht systeem. Maar je kunt beter eerst deze af maken, dan heb je meer kennis met hoe het werkt, daarna kan het eventueel waterdicht, zou zonde zijn als je hem helemaal van aluminium hebt gemaakt en het dan niet werkt.

    En kun je misschien remmen door een soort trommel rem, net als op de fiets. Dat je dan 2 rubberen blokjes door een servo op elkaar laat drukken met het aandrijfasje in het midden.
     
  3. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    trommelrem is erg lastig te maken op deze schaal , ik denk dat het afremmen op de motor echt de beste optie is maar waarom zou je ze allebei los van elkaar willen laten remmen ?
     
  4. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Hoe wil je sturen als je 2 tracks hebt en 1 motor? Als het 2 motoren waren was het veel makkelijker maar dat is nou eenmaal niet. Dus afremmen op de motor gaat dan ook niet, er moet 1 track worden afgeremd om te sturen, en dat gaat dan niet op de motor :(.
    En als je ze dus niet allebei los van elkaar laat remmen is het onmogelijk om te sturen.
     
  5. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    daar heb je inderdaad gelijk in , dan lijkt me 2 servo's met rubberen plaatjes erop die tegen de zijkant van de tracks drukken toch wel een goede optie , of 1 servo die maar aan 1 kant tegelijk kan drukken maar dat zou alleen goed zijn om te sturen , niet om te remmen maar wat je dan wel kan doen is nog een servo die iets tegen de grond drukt om te remmen..
     
  6. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Hm ja, met 1 servo is wel makkelijker om te sturen omdat het dan gewoon met een 2 kanaals pistool zender kan. Eentje die tegen de grond drukt lijkt me minder goed want dan ligt het aan de ondergrond of je goed kan remmen of niet.
     
  7. leo-rcc

    leo-rcc

    Lid geworden:
    23 mei 2007
    Berichten:
    1.932
    Locatie:
    Hoogvliet
    Voor het sturen inderdaad 2 servos pakken met een y-kabel en een track per kant afremmen is de beste optie in dit geval. Maar om de hele tank te remmen kan je natuurlijk weer wel de motor gebruiken, daar is geen externe rem voor nodig.
     
  8. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    ik denk dat ik het met 2 servo's ga doen, aangezien ik toch een 9ch zender heb is dat geen probleem.

    ben om het moment bezig met het frame en aandrijfwielen. binnenkort foto's.
     
  9. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    ---
     
    Laatst bewerkt: 20 jun 2011
  10. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    hallo,

    ik ben dit weekend weer even bezig geweest met de veerophanging e.d.
    ik heb nu een kant af en ben met de andere bezig. hij wordt nu wel heel hoog omdat in de aandrijfwielen verplaatst heb en ik de originele veren wou blijven gebruiken. maar ik beschouw deze alleen nog maar als een prototype:D ik wil misschien een andere gaan maken als deze af is.

    hier foto's:
    [​IMG]

    [​IMG]


    ben nog opzoek naar goeie ideeën voor remmen, heb er al een paar maar misschien iemand nog een goed idee?

    :D
     
  11. Ferrari F 2005

    Ferrari F 2005

    Lid geworden:
    24 apr 2004
    Berichten:
    1.643
    Locatie:
    prov.groningen
    ik moet zeggen dat het er goed uitziet, of het uberhaupt gaat werken
    moet ik nog zien, ik hou het het iig bij mijn leopard 2a6.

    succes met je projekt.
     
  12. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Hij staat inderdaad vrij hoog, ni heb je wel hele lange tracks nodig. Ik denk dat het wel slimmer is om hem wat te verlagen, dan is het ook wel wat meer gelijk aan het origineel.
     
  13. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    nee juist kortere tracks, omdat ik de aandrijfwielen binnen het frame heb gemonteerd. daarom staat die ook veel hoger. het lijkt best wel dom maar daar kijk ik eerst nog niet naar, probeer hem eerst werkend te maken.
     
  14. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Als de afstand tussen de vering mechanisme en het bovenstel groter wordt moeten de tracks toch ook groter worden?
    En ik snap ook wel dat je hem eerst werkend wil hebben hoor ;)
     
  15. bossie800

    bossie800

    Lid geworden:
    20 mei 2010
    Berichten:
    168
    Locatie:
    Musselkanaal
    ja dat wel, maar ik heb de aandrijfwielen ook verplaatst en die zitten nu dichter bij elkaar. daarom zijn de tracks korter.
     
  16. indigo

    indigo

    Lid geworden:
    19 aug 2010
    Berichten:
    944
    Locatie:
    Waalwijk - Breda
    Oow zo, ik snap 'm!
     
  17. Hackroader

    Hackroader

    Lid geworden:
    12 sep 2009
    Berichten:
    1.336
    Locatie:
    Arnhem
    is der alweer een photo-update ? :cool::p
     
  18. pietjanklaas

    pietjanklaas Guest

    Ja ik ben benieuwd.
     
  19. pietjanklaas

    pietjanklaas Guest

    Hey bossie800,ben je alweer wat verder met je project?
     
  20. pietjanklaas

    pietjanklaas Guest

    ben je gestopt met je project?want het is alweer lang geleden dat je iets van je hebt laten horen.
     

Deel Deze Pagina