Honderden bouwtekeningen

Hoi allemaal
ik kwam op een engels modelbouwforum een thread tegen waar de leden allemaal bouwtekeningen uploaden van vintage and old-timer plans van vliegtuigen. meeste tekeningen zijn pdf.
op dit moment van schrijven (29 jul 11) zijn er al zo'n 348 pagina's van dit draadje.
dus als je wat zoekt, doe hier je voordeel mee.
hier is de link;
http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1265873
Vintage & Old-Timer Plans - RC Groups
veel succes met zoeken.:p

Laatst bewerkt:
Hoi Cees,
Leuk dat je ook RCGROUPS hebt ontdekt. Als je hier in de discussies op ons modelbouwforum zoekt op het woord "rcgroups" kom je zoveel hits tegen, dat het me niet zou verbazen als > 50% van de modelbouwforumleden ook een account heeft op rcgroups.
vr gr,
Hans

Helaas Robert, linken naar zoekresultaten kan niet, was ik ook al achter gekomen. Met google gaat dat wel, het witte Google aangepast zoeken veld boven elke forumpagina zoekt alleen binnen het forum. Gezocht op veron AND cardinal:
Google Custom Search

Zoeken binnen een site op Google kan door site:www.modelbouwforum.nl in zoekopdracht op te nemen, of naar gevanceerd gaan.

Laatst bewerkt door een moderator:
modelbouwen boeren wagens en karren.

hallo modelbouwers. Ik heb een vraag wie weet een sait met tekeningen van boerenwagens en karren,ze zijn wel te koop maar niet voor een
voor wao,er veel te duur, maar mischien is er een van jullie die een sait weet.
Alvast hartelijk bedankt.

Stel ik heb een tekening van Outerzone (PDF) op een USB stick gezet.Zijn er in Nederland firma's die de ribben en spanten kunnen uitfrezen of uitsnijden?
Lambert te STK

Het enige wat je met een pdf-bestand kunt is het (laten) afdrukken, waarna je kunt gaan zagen en bouwen ;-)
Er bestaat wel software waarmee je PDF naar DWG kunt converteren, maar het resultaat is meestal niet erg goed.
Hier bijvoorbeeld een online dienst: http://dwg.autodwg.com/
Zoals Femmo al aangeeft kun je met een CAD-tekenpakket de lijnen in een PDF overtrekken, maar da's veel handwerk waarbij je goede kennis van dat CAD-pakket moet hebben

Dat automatisch overzetten (vectoriseren) leidt vaak tot een enorme berg hele kleine lijntjes en bochtjes die samen geen mooie gesloten contour virmen. Dat heeft ern laser of frees programma wel nodig. Het opschonen is dzn alsnog een berg werk waarvoor je misschien nog wel méér kennis van CAD moet hebben.

Back