Sinds een week ben ik de (trotse) eigenaar van een E-Sky Honey Bee CP2. Onderdeel van dit pakket was een LIPO batterypack van 11,1 V en 1000 mAh.
Na deze batterij een keer te hebben geladen en te hebben leeggevlogen hing ik hem opnieuw aan de (speciale E-sky) LIPO-oplader. Probleem is nu dat de LIPO na 20(!) uur laden nog steeds niet vol is. Sterker nog: hij is nog steeds zo leeg dat de Honey Bee zich zelf niet eens in de neutraal stand zet na het aansluiten op de LIPO. Nu heb ik het laden twee keer onderbroken: kan daar het probleem zitten? Ik heb gelezen dat de LIPO nogal kwetsbaar is: kan hij (nu al) stuk zijn door het onderbroken laden?
Tweede vraag: in de documentatie van de fabrikant staat voor deze chopper ook een Ni-MH 9,6 V 650 mAh batterypack. Nu weet ik dat 650 mAh betekent dat deze batterypack veel minder lang mee gaat dan mijn 1000 mAh LIPO. Wat ik niet zeker weet: klopt het wel dat de LIPO 11,1 V levert en de Ni-MH maar 9,6 ofwel: vliegt de HB CP2 ook met deze Ni-MH batterypack ondanks dat deze 1,5 V minder levert dan de LIPO?
Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).
Na deze batterij een keer te hebben geladen en te hebben leeggevlogen hing ik hem opnieuw aan de (speciale E-sky) LIPO-oplader. Probleem is nu dat de LIPO na 20(!) uur laden nog steeds niet vol is. Sterker nog: hij is nog steeds zo leeg dat de Honey Bee zich zelf niet eens in de neutraal stand zet na het aansluiten op de LIPO. Nu heb ik het laden twee keer onderbroken: kan daar het probleem zitten? Ik heb gelezen dat de LIPO nogal kwetsbaar is: kan hij (nu al) stuk zijn door het onderbroken laden?
Tweede vraag: in de documentatie van de fabrikant staat voor deze chopper ook een Ni-MH 9,6 V 650 mAh batterypack. Nu weet ik dat 650 mAh betekent dat deze batterypack veel minder lang mee gaat dan mijn 1000 mAh LIPO. Wat ik niet zeker weet: klopt het wel dat de LIPO 11,1 V levert en de Ni-MH maar 9,6 ofwel: vliegt de HB CP2 ook met deze Ni-MH batterypack ondanks dat deze 1,5 V minder levert dan de LIPO?
Bij voorbaat dank voor uw reactie(s).