Honey Bee CP3 Trainingskruis bevestiging

• Topicstarter Topicstarter TTRuiten
  • Startdatum Startdatum
T

TTRuiten

Guest
Hallo, ik heb een vraag.
Ik ben pas begonnen met deze leuke hobby en heb dan ook een nieuwe rc helikopter aan geschaft namelijk de Honey Bee CP3 met Simulator van e-sky en trainingskruis maar hoe bevestig je de trainingskruis aan de helikopter met tie rips dat weet ik maar nu valt hij door de skid bar heen ik bedoel de bevestiging punten misschien is er ergens een tekening of foto? En heb nog een vraagje heb gister een paar uurtjes geoefend op de simulator maar vindt zelf de software van simulator FMS eigenlijk wel een beetje verouderd zijn er geen nieuwere simulators software te vinden. Al vast bedankt voor jullie hulp, Groet, Teun

Zorg dat het hart van het kruis precies onder de main shaft valt. Vastzetten kan met taewraps. Tenminste, dat deed ik altijd en dat ging prima.

Laatst bewerkt door een moderator:
Maakt niet heel veel uit of dat kruis exact in het midden zit of niet.
Belangrijker is dat de verbinding stevig genoeg is om je heli op het kruis te houden als dat nodig is.

Uiteraard moet het kruis ook niet al te scheef zitten, maar meestal wijst zich dat vanzelf....

Groet, Bert

Nieuwe dingen zijn heel leuk, maar oude simulators doen het werk ook...

Wil je een andere sim, kijk eens naar realflight. Die hebben net versie 5,5 uitgebracht. Zelf heb ik 4.5, en werkt voor mij goed.
Maar hou in je achterhoofd dat sim nooit 100% echt is..

Honey Bee cp3 traningskruis bevestiging

Oke bedankt voor jullie tips.
ik heb een kort filmpje op youtube gezet. hoe ik mijn traningskruis heb bevestigt. zouden jullie daar even naar willen kijken en daar tips op geven want zie op internet verschillen de mogelijkheden. hier is de link [URL="
- Trainingskruis honeybee cp3.MOV[/URL] alvast bedankt voor jullie hulp. groet Teun

Laatst bewerkt door een moderator:
En heb nog een vraagje heb gister een paar uurtjes geoefend op de simulator maar vindt zelf de software van simulator FMS eigenlijk wel een beetje verouderd zijn er geen nieuwere simulators software te vinden. Al vast bedankt voor jullie hulp, Groet, Teun
Je kan HeliSimRC en HELI-X eens proberen, die zijn beter dan FMS maar halen het vast niet bij bijvoorbeeld de phoenix sim. Phoenix is echter is geen bruikbare demo om te proberen van kost 90,-

Trainingskruis ziet er goed uit.

Laatst bewerkt:
je oefenkruis een kwart-slag draaien.
dan kun je m goed vastzetten aan de onderzijde van je skid's.
ik heb het oefenkruis altijd met elastiek-jes vastgezet.
ben je klaar, haal je de elastiekjes eraf en is het weer makkelijk te vervoeren.

Groeten Meetimme

Toch maar groter trainingkruis maken

je oefenkruis een kwart-slag draaien.
dan kun je m goed vastzetten aan de onderzijde van je skid's.
ik heb het oefenkruis altijd met elastiek-jes vastgezet.
ben je klaar, haal je de elastiekjes eraf en is het weer makkelijk te vervoeren.

Groeten Meetimme

oke bedankt voor de tips allemaal. ik ga heb draaien en dan kijk ik even of het mij ook lukt om met elastiekjes de kruis vast te zetten zou wel beter zijn. want zit ook te denken om een groter training kruis te maken wat deze is toch nog een beetje te klein. klein ongelukje gehad omdat ik met de punt naar beneden kwam en toch nog met de wiekens de grond raakte. dus nieuw wiekens en kunstof kap en schoortje stuk. is al besteld. en dan maar kijken of ik een groter trainings kruis kan maken. of kijken als ik hem draai dat het dan beter is. alvast bedankt, Teun

Hier heb ik een foto van hoe je het kruis het beste kan bevestigen:
img8943w.jpg

Ik hoop dat het nu helemaal duidelijk is.

Back