Dag jongens,
ik wil absoluut niet negatief klinken maar het valt me op hoeveel draadjes hier op het forum worden versleten met ergernissen en problemen met de esky heli's.
Zelf heb ik er ook verschillende gehad.
Na iedere upgrade, verandering van tuningstukken, motoren, blades en noem maar op , dacht ik telkens dat hij beter zou vliegen.
Ze zijn goedkoop dat geef ik toe, de meesten raken er zelfs geen meter mee boven de grond (ik spreek zelf ook uit ervaring,).
dan denk je aan zwaarder lipo's, andere motor,blades gaan verbuigen of andere gaan kopen, noem maar op....
Dan ben je al vlug een maand of 2 verder (van proberen) nadat jezelf beseft dat je voor hetzelfde bedrag een "degelijker" andere heli weliswaar die iets duurder maar makkelijker in vliegeigenschappen en onderhoud had kunnen kopen.
Esky blijft voor mij een leuke herinnering op gebied van proberen maar een grotere teleurstelling op gebied van "genoegdoening" en daar draait het bij deze hobby toch om, niet...?
Genoegdoening en plezier
In dit forum is ook al meerdere malen duidelijk geworden - voor mij in ieder geval - dat er nogal uiteenlopende meningen over E-Sky heersen.
Het is nu eenmaal zo dat E-Sky werkt met 'lopendebandproductie' en een ruime marge -> niet alle onderdelen zijn even goed. Als je het treft, dan vind je het super, en als je het niet treft, vind je het flut - het zij zo. E-Sky is nou eenmaal een goedkoop merk, maar wel met kuren en het is inderdaad niet geschikt voor zwaar 3D werk enzo, maar mensen zoals ik - ik bedoel, ik ben zestien en kan ook niet zoveel meer betalen - en johnny - als beginner, zoals hij zelf ook aangeeft - kunnen er toch nog behoorlijk mee vliegen. Bovendien, kennelijk ben ik een van de geluksvogels die een goeie heeft getroffen; ik heb nog nooit problemen met mijn King gehad. Ja, onderhoud, maar dat heeft iedere heli.