Honey Bee FP Probleem

Ik heb sinds kort een honey bee fp, en na een paar korte vluchten en kleine crashes wilt hij vandaag niet meer stijgen, accu is 5 uur lang opgeladen i.p.v de gebruikelijke 2 uur, enige wat afgebroken is is 1 verbinder tussen de balans bladen en de hoofd bladen (sorry ik weet de namen niet zo goed) maar die andere zit er nog op dus dat zou niet zoveel uit moeten maken, maar goed hier een paar foto's:

fotosvz0.jpg

fotosqf9.jpg

Wat ik zou doen:

- Stangetjes van de servo loskoppelen van de swashplate en kijken of je servo's nog reageren
- Kop bewegen zonder dat de servo's aangesloten zijn en kijken voor dode punten

Zo te zien is je ontvanger overleden of je kristal...

Groetjes,

Ton.

idd even servo's contoleren op leven!
En dat je ring push rot gebroken is hewoon vervangen je hebt er twee nodig om hem stabiel te houden.
Dat is de rede waarom je niet hoger komt dan 3cm ;).
nieuwe accu kopen is ook wel een optie omdat de standaard nihm accu's erg slecht zijn en een korte levensduur hebben!
5uur laden is veeeeeeeeeeeel te lang!
Je kunt een lipo accu 2cellen 1000 mah (MAX) voor maximaal 30 euro kan voor minder kopen!
Dus kapotte onderdelen aan de kop en staart altijd vervangen!

Succes

ja het best is om ze te vervangen maar ik kon 2dagen geleden nog goed vliegen en er was ook een push rod afgebroken.

maar weet iemand iets van de motor op aerotronic de verbeterde 380x borstelmotor want als die beter is voor de honey bee fp dan wil ik die er op zetten als ik wat beter kan vliegen.

Wat bleek dus, een klein tandwieltje in de servo is niks van over, ik heb nu een nieuwe digitale servo + cabine + push rods + extra hoofdbladen dus nu wachten op dinsdag en vliegen maar!

Dan heb je een behoorlijke klapper gemaakt!
Nou maar wachten dan succes!

Wat bleek dus, een klein tandwieltje in de servo is niks van over, ik heb nu een nieuwe digitale servo + cabine + push rods + extra hoofdbladen dus nu wachten op dinsdag en vliegen maar!

Ik wilde al schrijven als je naar de foto's kijkt leek het er al op dat die servo overleden was...

Ik heb het besteld bij aerotronic ze zeggen dat ze verzenden op maandag, woensdag en vrijdag, dus ik kan mn pakket morgen al verwachten? ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft

Ik heb het besteld bij aerotronic ze zeggen dat ze verzenden op maandag, woensdag en vrijdag, dus ik kan mn pakket morgen al verwachten? ik weet niet of iemand hier ervaring mee heeft

Als de Financiële afhandeling inorde hebt ... en Aldert kennende heb jij morgen de spullen in huis. :zon:

Frans...W

ik heb nu dus de nieuwe servo, de oude van de heli verwijdert maar t probleem is, ik krijg t stengeltje niet in t armpje van de nieuwe servo.. t gaatje is ook wel erg klein :S en t grappige is, ik weet niet meer welke servo in welke channel moet van de 4in1 ..

oke ik heb ze in de juiste channel maar ik krijg dat stengeltje echt niet in t armpje van de servo dat gaatje in t midden is gwn té klein :S

oke ik heb ze in de juiste channel maar ik krijg dat stengeltje echt niet in t armpje van de servo dat gaatje in t midden is gwn té klein :S

Of het gaatje groter maken... meest simpele is het armpje van de oude servo over zetten... is slechts een schroefje...

suc6..

ja en nu, t armpje blijkt de andere kant op te draaien dan de oude servo dus aan de zelfde kant als de oude servo kan die dus niet.. wat is hier oplossing voor? er staat precies de zelfde code op beide servos, misschien aan de andere kant bevestigen als dat kan?

Oke, servo vervangen, hij stijgt ook weer totdat ik een klein beetje hard landde brak 1 van de mini bladen (flybar) af, goed weer gelijmd prima niks aan de hand, maar het probleem is zodra er gas wordt gegeven wilt ie naar links toe maakt niet uit hoe we hem afstellen, hele avond mee bezig geweest samen met mijn oom die er meer verstand van heeft, er is niks scheef, gebroken of wat dan ook, hij vliegt wel maar hij wilt gelijk naar links, afstellen helpt ook niet, de servo arm zit recht, wat kan het zijn? accu en trainingsgestal zitten ook in balans, ideeën?

Oke, servo vervangen, hij stijgt ook weer totdat ik een klein beetje hard landde brak 1 van de mini bladen (flybar) af, goed weer gelijmd prima niks aan de hand, maar het probleem is zodra er gas wordt gegeven wilt ie naar links toe maakt niet uit hoe we hem afstellen, hele avond mee bezig geweest samen met mijn oom die er meer verstand van heeft, er is niks scheef, gebroken of wat dan ook, hij vliegt wel maar hij wilt gelijk naar links, afstellen helpt ook niet, de servo arm zit recht, wat kan het zijn? accu en trainingsgestal zitten ook in balans, ideeën?

nieuwe flybar + paddles gekocht ik hoop dat ie het dan wel doet

Ik heb het al een keer eerder gezegd maar zeg het gewoon nog een keer.
Wat kapot is VERVANGEN....
Lijm nooit draaiende onderdelen! Nou maakt dit niet zo heeel veel uit bij de hb fp toerental is niet zo hoog.
Maar als er iets afschiet berg je maar als je dit bij een serieuze heli zou doen ;) (als het los schiet heli is onbestuurbaar dus crash als gevolg nog meer kapot en ga zo maar even door bedenk zelf maar wat)
Zowiezo heel gevaarlijk om daar iets te lijmen op de kop.

Succes...

Back