honey bee fp v2 beginner

• Topicstarter Topicstarter Beaudeflo
  • Startdatum Startdatum
B

Beaudeflo

Guest
Hallo allen,

Ik ben hier vandaag nieuw op het forum.
Zal mijn eerst even voorstellen, mijn naam is Michael en kom uit amsterdam.
Sinds 2 weken ben ik in het bezit van een honey bee fp v2, ben er erg tevreden over.
Alleen waar ik nog niet helemaal mee uit de voeten kan is het afstellen en uiteraard er mee vliegen zoals het hoort.
Als ik wil opstijgen gaat ie alle kanten op behalve stil hangen.
Nou weet ik dat er veel training uren in gaat zitten, maar heb het idee dat hij afgesteld moet worden.
Hebben jullie tips voot mij zodat ik verder kom met deze verslaafde hobby.
Of is er misschien iemand in de buurt van amsterdam die mij meer wegwijs kan maken.

Mvg

Michael

Hoe lager je vlieg hoe instabiler hij is. Op een meter zal hij het wellicht beter doen. Kom je al zo hoog?
Groeten
Martin

Ja ik heb af en toe ook 5 meter ruimte nodig om te liften ,
HB2 is ook niet een van de "makkelijkste" tussen haakjes want bijna elke Heli is natuurlijk niet niet gemakkelijk...

heb ik het niet over die speelgoed dingen...:p

Hoe lager je vlieg hoe instabiler hij is. Op een meter zal hij het wellicht beter doen. Kom je al zo hoog?
Groeten
Martin

Ik kom wel bv een meter van de grond alleen hij slaat meteen rechts af. tis niet zo dat ie op 1 plaats blijft.

Dat komt omdat het geen coax is of een met 45graden flybar. Met het opstijgen wilt de heli door de centrifuge krachten dacht ik altijd naar links. En is meestal een kwestie van veel oefenen om dit beetje bij te sturen. Maar staat je swash wel goed? een millimeter uit het lood kan al genoeg zijn om dat ding iets ander te laten doen.

Zo ie zo bedankt voor de reacties tot nu toe. Gisteren ging stukken beter,vandaag nog alles na lopen en afstellen en maar weer proberen.

Ander vraagje, welke upgrade is verstandig om te doen bij de honey bee fp v2?

Je kunt ook de Superblades XP gebruiken, wordt de hoofdmotor niet zo heet van als de Xtreme blades.

Verder inderdaad niets upgraden, naar mijn bescheiden mening 'werkt' de combinatie ge-upgrade onderdelen, met stock-onderdelen niet :mad:

Bijna het enige wat je af kunt stellen is de tuimelschijf (swashplate), deze moet zo horizontaal mogelijk staan, net als de paddles, en de armpjes op de servo's zo haaks mogelijk op de stangetjes.
Blijft de staart niet stilhangen (verwacht hier geen wonderen van :rolleyes:) kun je dit bijstellen met de proportional (regel je het toerental van de staartmotor mee) en de gain (als de staart heen-en-weer zwiept)

Groet,
Robbie

Ieuk ik zit gewoon in de verkeerde thread te posten :p
NVM mijn bad !!

Laatst bewerkt door een moderator:
Back