Honey Bee FP

Ik heb net een honey bee FP binnen en de controller op sim aangesloten en ik wou sim testen dus ik deed een beetje throttle en op eens viel mn heli van een lage tafel en nu staan de propollers scheef achterover gehangen... enig idee? is het dan kapot of moet ik t weer opnieuw bijstellen ofzo?

Laatst bewerkt:
Misschien een fotootje??

De rotorbladen kunnen gewoon bewegen hoor. Dus je hebt best kans dat alles nog heel is. Zet de rotorbladen gewoon eens recht en kijk of er iets scheef staat (rare zin, maar je snapt denk ik wel wat ik bedoel) :)

Draai de rotorkop ook eens rond en controleer of de hoofdas nog recht is.

Groet, Joost

hij kwam dus tegen de staart aan een blad, maar ik zag dat ie uit een heel klein schroefje was geschoten toen had ik een beetje gedrukt en ik hoorde een goeie klik hij hangt nu weer recht maar ik heb hem niet kunnen testen want de accu is leeg

hallo dan was denk ik je rotorkop gewoon losgeschoten dat heb ik ook gehad en kon hem gewonn weer er op zetten .
alleen nog een vraag ik heb ook sinds 2 dagen honey bee fp maar ik krijg dat fms niet goed afgesteld met vliegtuigen vliegen lukt wel maar in de helicopter zit geen beweging in.
gr wessel.

Had ik ook, maar nu heb ik Heli-X, die is veel beter ben nu een uurtje aan het simmen en het gaat steeds beter!

weet jij misschien hoelang die standaard accu moet opladen>?

rhumor bedoel je de protech helixx 3d?
of gewoon de protech helixx?
en waarom heb je nu op eens die inplaats van dat je toenet nog een honey bee fp had?
gr wessel.

alleen nog een vraag ik heb ook sinds 2 dagen honey bee fp maar ik krijg dat fms niet goed afgesteld met vliegtuigen vliegen lukt wel maar in de helicopter zit geen beweging in.
gr wessel.

je moet je controller altijd kalibreren wessel, je gaat naar besturing, dan joystick en dan ga je m kalibreren. moet je ff kijken welk balkje dat blauw/wit beweegt bij wat hoort want dat weet ik zo niet precies, maar dacht dat het iets is van 4-2-3-1 en dat 2x onder elkaar. en dan moet je de hokjes naast de 2 aanvinken want anders staat de besturing andersom.

ik heb ook FMS (binnenkort phoenix, die is zo super veel mooier :D) en alles werkt zolang ik maar kalibreer en dan ook de sticks van de controller beweeg, als je dat niet doe, dan doet ie nie veel.

ow oke bedankt voor de info alleen wat bedoelt u met en dan moet je de hokjes met de 2 aanvinken?

ow oke bedankt voor de info alleen wat bedoelt u met en dan moet je de hokjes met de 2 aanvinken?

als je in FMS ben dan ga je naar bediening en kies je analoge bediening
je krijgt dan dit:

kies de joystick interface, klik op toekenning/kalibratie en dan krijg je dit:

zet alles t zelfde als op het plaatje en klik dan op kalibratie.
beweeg de sticks heen en weer en dan op volgende, dan vraagt ie de sticks in het midden te doen en klik je op voltooien en kan je vliegen met FMS

veel succes,

corné

Laatst bewerkt door een moderator:
weer gevlogen alleen die accu en dat trainings gestel schiet de heletijd los.. en zodra ik stijg gaat ie naar voren of naar achter maar dat komt denk ik omdat ik alleen nog maar durf te stijgen en te dalen.. btw volgens mij is die best crashbestendig ben aardig wat gecrashed (van 5 cm hoog dan)

weer gevlogen alleen die accu en dat trainings gestel schiet de heletijd los.. en zodra ik stijg gaat ie naar voren of naar achter maar dat komt denk ik omdat ik alleen nog maar durf te stijgen en te dalen.. btw volgens mij is die best crashbestendig ben aardig wat gecrashed (van 5 cm hoog dan)

ik heb m'n trainingskruisje met tie-wraps aan de ski's gebonden en m'n lipo zit met een groot elastiek op z'n plaats, misschien een oplossing voor jou?? ik deed trouwens van het begin af aan al heel voorzichtig met hele kleine bewegingen overal heen sturen met de ballen van het kruisje op de grond en de heli net van de grond.

rhumor mischien druk je de accu houder weet even niet hoe dit heet niet goed aan
en je kan het best denk ik het elestiekje om die accu houder houden.
gr wessel.

ik heb dat oefenlandingsgestel vastgemaakt met tie wraps en die twee elastiekjes die onder de houder zaten van de accu erom heen gedaan.
En over dat vliegen, ik stijg op en hij schiet gelijk naar achter/voren en aangezien ik hier niet veel ruimte heb bij mij in de buurt moet ik hem meteen landen om te zorgen dat ie niet in de bosjes beland

hey rhumor staan de trims wel goed op je zender en ik denk dat je beter eerst een tijdje binnen kan oefenen als je genoeg plaats hebt.
gr wessel.

zojuist redelijk goed gevlogen op hoofdlengte totdat er een boom was, de hoofdrotorbladen lagen eraf, er wel op kunnen zetten maar er is zon dingetje gebroken die de balans rotor met het rotoblad verbind.. is niet zo erg toch dat kleine dingetje met 2 rondjes? (sorry ik ben nieuw met helis)

ik ook dit is mij eerste heli maar ik weet wel wat je bedoeld dat is ene ring like push rod bij mij was die gisteren ook afgebroken eentje maar kon gewoon goed veder vliegen dus zolang er geen 2 afgebroken zijn kan je gewoon veder vliegen alleen als ik jou was zou ik er tog een nieuwe op gaan zetten heb ik vandaag ook gedaan.
gr wessel.

en rhumor als je nog geen 2 accu heb kan je die er net zo goed bij kopen gewoon de standaard accu heb ik ook gedaan hij is tig niet duur en dan kan je ook gelijk wat langer vliegen,ik had ook gelijk lipo accu kunnen doen alleen dat is volgens mij tog niet nodig nog in het begin.

ze zijn niet duur nee, maar wel met die 7,50 bezorgskosten erbij :P maarja zojuist weer gevlogen volop gecrashed en alleen rotorbladen er weer af dus niks aan de hand... lekker crashbestendig.. en ik heb nog zon mini ding van mn kleine micro heli volgens mij (procopter) maar bedankt voor jullie reacties en tips! :D

ja die bezorg kosten zijn wel rod maar ik bedoel het ook eigenlijk als je meerdere onderdelen gaat bestellen dan is het wel handig om die accu er gelijk bij te bestellen.
gr wessel.

Back