Honey Bee King 2

• Topicstarter Topicstarter cornmill
  • Startdatum Startdatum
C

cornmill

Guest
Hoi, vliegeniers,

Ik ben een beginner, en heb vandaag de Honey Bee King 2 mogen ontvangen, ziet er prachtig uit, maar de motor slipt over het tandwiel, waardoor er geen power in zit.

Ik heb dit opgelost met een tayrap (dit is natuurlijk niet de oplossing), waardoor het slippen (bijna) over is, zie foto:

http://img175.imageshack.us/img175/9637/dsc00099m.jpg

Maar ondanks mijn inspanning wil hij nog niet los komen, als ik vol gas geef, hoor ik de tandwilen weer slippen.

Dit zal vast niet goed wezen voor het kuststof tandwiel, zie foto:

http://img175.yfrog.com/i/dsc00102a.jpg/

Tevens konstateer ik dat als ik vol gas geef, de heli naar links trekt (ik sta zelf achter de heli), de bijstelling met de trim is te kort, ik moet dan echt gaan rechts tegen sturen, wil ik de heli recht houden.

Heeft er iemand een oplossing voor het slippen van de tandwielen, en het naar links trekken? Komt dit vaker voor?

Ik vermoed dat je niet langzaam gas geeft maar in een keer vol gas geeft of niet? Dat tandwiel moet je eigenlijk gaan vervangen want deze is gewoon gestripped. Je moet als er een nieuwe op zit langzaam het gas opvoeren. Dan slipt ie niet door en vreet ie je tandwiel ook niet op.

Over het links trekken: Dit is vrij normaal, als ie eenmaal vliegt moet hij niet meer naar een kant trekken. Als ie dat wel doet dan moet je de linkjes naar de swash gaan stellen, Trim moet je eigenlijk niet gebruiken.

Als je de motor losdraait, en dan een vloeitje(van de shag) ertussen en dan de motor goed strak aandraait, zou dat goed moeten zijn.
Ik kan niet goed zien of je tandwiel al gestript is, zwart worden ze allemaal.....
Controleer de heli helemaal op loszittende boutjes moertjes en schroefjes, en check even of je swashplate level staat.

Als je een nieuwe king2 hebt gekocht zit er een handleiding bij, loop even met de handleiding erbij de hele heli na.

of zoek iemand in de buurt die je kan helpen, of de winkel waar je hem hebt gekocht.

Succes,

Marco

Het probleem met het tandwiel is verholpen, dankzij jullie oplossingen, het probleem was: één van de bevestigingsbouten van de motor zat los.
Het weer is hier slecht, dus als het opknapt, zal ik mijn eerste vlucht gaan proberen.
Alvast bedankt en wordt vervolgt.

Back