Honey Bee King II op MX12

Hallo, uiteraard heb ik eerst de zoekfunctie gebruikt maar kon er helaas niet over vinden.

Heb sinds vandaag een Honey Bee King II.
Echter heb ik daar geen zender/ontvanger bij.

Nu wil ik vragen of iemand misschien de aansluitpunten weet voor op de standaard MX12 ontvanger (R700 geloof ik?)

Alvast bedankt.

Hoi,

Ik heb voor mijn belt cp, de grote broer van de king, de volgende aansluitpunten op de R700.

1. esc
2. aileron (servo links, tail in)
3. elevator (vooraan)
4. gyro
5. head lock, indien aanwezig. anders niets.
6. pitch (servo rechts, tail in)

Veel plezier!!!

Robin

Hallo Robin,

Volgens mij zit er alleen een giro op, zal er even een foto van maken.
(zoveel verstand heb ik technisch niet van heli's)

Wat is een headlock eigenlijk ??

Laatst bewerkt:
hbk2en6.jpg

Sommige gyro's hebben de optie om in head lock te vliegen. Die met head lock functie hebben een extra aansluiting die je dan op kanaal 5 moet aansluiten. De jouwe is de originele en is idd zonder deze functie. Als je veel wil leren over heli,s dan heb ik een paar goede links voor je.

Trex600 Nitro Pro Build Vids - HeliFreak

RADD'S SCHOOL OF ROTARY FLIGHT?

New Products Johnhobby.com - Highest performing quality,fast delivery and guarantee lowest price.

Omdat ik zelf nog maar een paar maanden bezig ben met de hobby weet ik ook alle detail niet. Maar die head lock functie gebruik ik nu en dat vliegt echt een stuk beter. Was even zoeken om het in te stellen op mijn zender maar uiteindelijk toch gelukt.

Kan je al vliegen.

Ik heb in het verleden al een aantal malen geprobeerd om te vliegen met een DF 004.
Na een paar pogingen had ik er al genoeg van.
Vliegen met een Lama gaat perfect.
Op de simu vlieg ik met diverse gewone heli's wat ook al vrij goed gaat (op zachtjes landen na)

Bedankt voor de links, ga er ff naar kijken.

Even iets uit de wereld helpen;
soulbro zei:
Die met head lock functie hebben een extra aansluiting

Niet alle gyro's met een remote switch/remote gain aansluiting hebben een heading lock, en niet alle heading-lock gyro's hebben een remote switch/remote gain. De GY401 heeft heading lock (Of heading hold, hh) en wel een remote draad, de GY240 heeft heading lock en geen remote draad, en sommige rate gyro's hebben een remote gain en geen heading lock. Snappieutnog? ;)

De meest betrouwbare manier om te kijken of je een heading hold hebt is in de handleiding lezen ;)

Groetjes,

Ton.

Laatst bewerkt:
En die handleiding heb ik helaas niet, heb de heli 2e hands.
Is er ergens een nederlandse handleiding te downloaden ? (laat maar heb de engelse)

P.s. ik heb een E-Sky EK2-0704 Gyro

[Edit]
Nog even een vraagje :

Voor ik ook maar iets aansluit wil ik eerst even iets zeker weten.
Op de originele eSky zender die bij de heli geleverd word zitten een aantal knoppen aan de bovenkant :

Links :
- Gyro.SW
- IDEL
- Hov.PIT

Rechts :
- Trainer switch
- Hov.PIT

Hoe moet ik dit zien als ik alles eenmaal aangesloten heb op die R700 ontvanger ?

Moet er nog iets extra in het menu ingesteld worden ?

Ik heb geen zin dat als ik alles aangesloten heb dat dat ding opeens begint te draaien als een gek zonder dat ik gas geef.

Laatst bewerkt:
Back