Honey Bee king II trekt naar links

Mensen ben nieuw hier maar hoop dat jullie antwoord op m'n vraag kunnen geven. Heb dus een HBKII ding doet alles goed met uitzondering vna het feit dat de tailrotor niet goed z'n werk doet. De heli blijft naar links draaien... heb de servo al aangepast etc etc... zit tegen de max van de servo en nog steeds doet die het... moet ik wat met de gyro doen of aan de achterkant??? helluppppppppppppp
Alvsst thnx
Alex

Ha Alex, welkom bij het forum. Je kunt het beste posten op het onvindbare draadje onder pilot mess: [40908] eerste-fotos-en-ervaringen-met-de-e-sky-hb-king-ii-252

Je moet ten eerste zorgen dat je genoeg toeren maakt, dat kun je doen door minder pitch te geven. Als je een standaard zender hebt kun je de draaiknop links boven aan de zijkant naar 0 ok iets verder nog met de klok mee draaien.

Verder moet je even kijken welke kant de servo uitslaat als je corrigeert. Je kunt de servo iets los draaien van de tailboom en hem een paar milimeter die kant op verschuiven. De hele servo dus.

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
Dit zelfde euvel heb ik ook met mijn Walkera 60#B.
Misschien is het wel met het zelde te verhelpen.
Wat ik wel heb gedaan is, dat de 2 rechte rotor bladen vervangen zijn door 2 gecurfde.
Nu is de stuuw kracht wat vergroot en gaat het iets beter, maar hij blijft nog steets
naar links nijgen, terwijl de servo uitslag max is. Help!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Ook heb ik de servo al verplaatst en is de uitslag van mijn rotor nu maximaal.

hallo hopper, dat de hing2 naar links draait is een heel bekent verhaal,
de verhouding van de staat poeli is een beetje te klein, waardoor de staat rotor niet voldoende kracht leverd. echter als je je hoverpits ( draaiknop linksboven op de eskyzender) terug draait wordt de pits minder waardoor iets meer toeren hebt voor de staartrotor.
je kunt ook een upgrade nemen van een 43T pouli voor de hoofdas en 10T pouli voor de staartrotor;) deze heb ik zelf ook en werkt perfect! eindelijk 2 kanten pits van de staartrotor:D

mvg fabian
ps neem eerst een upgrade voor een borstelloze motor, de standaard borstelmotor is slecht brand soms nu 5min al uit, neem in dat geval de 3900kv( heb je ook meer toeren);) die is beter van qualitiet dan de 3100kv

:phee lui.. draait hij naar links? of vliegt hij naar links.. zit wel degelijk verschil in.. vliegen naar links is veelal het grond effect.. draaien naar links heeft inderdaad te maken met de snelheid of spoed van je staartrotorbladen, dus heeft hij het hele bereik wel.. staat de servo op rev.???.. of zie de tips op King 2 • Forumoverzicht
naar rechts draaien kan ook.. check dan eerst de belt spanning
suc 6:rolleyes:

Heb je toevallig het tail gedeelte los gehad?
Of heb je die heli 2dehands gekocht?
Als de tail bladen armjes verkeerd om zijn gemonteerd blijft een King of belt rond tollen.
Het maakt dan niet uit hoeveel uitslag die bladen dan maken.
Bij de belt moeten de schroejes van binnen naar buiten door de tail rotorbladen zitten.
Mocht dit niet het geval zijn kijk dan naar foto's of afbeeldingen van een king.

Als dit goed zit schroef dan de servo een beetje los.
Zet de trim van de zender in het midden.
Zet de heli op een glasplaat of laminaat.
Ga in normaal mode (niet Headinglock) net zo lang schuiven met de tailservo tot die tail bijna bij hovertoeren stil staat.
Draai de servo weer vast en verfijn de rest met je subtrim (computerzender)
Zet dan je headinglock aan.
Als het goed is zal de tail dan goed tot redelijk op zijn plek blijven staan.
Stel de gevoeligheid van de Gyro in (80%) tot hij bijna met de staart gaat zwiepen.
Nu moet de King bijna met volgas recht naar boven kunnen gaan.

Succes

Goeie tips!

Ik verplaats deze vraag even naar "heli algemeen".
De tips gelden voor bijna iedere CCPM heli met een servohouder op de staart, Om alles beter vindbaar te houden ;).
Voor waar wat te posten zie de sitemap, met handige linkjes naar de verschillende afdelingen van de helisectie:
http://www.modelbouwforum.nl/threads/heliforum-sitemap.70587

M.vr.gr.
Eric

Back