Honey Bee king V2 (600mm)

Discussie in 'Algemeen heli' gestart door jeronymos, 6 jun 2007.

  1. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Eerst en vooral: volgens de nieuwe regel past dit onderwerp in dit sub forum maar als men vindt dat dit eerder een micro heli is moet je dit maar verplaatsen.

    Terzake:
    Na heel lang wachten en twijfelen (veel te lang) heb ik een echte helie gekocht.
    Mijn kleine voorgaande ervaring was die met een airblade en een micro 47G.
    Ik weet wel alleen leren helivliegen is riskant maar aangezien mijn budget het niet toelaat om in een club te treden ben ik met dit goedkoop spul gestard. Een Esky Honey Bee King V2

    Nadat ik de doos kreeg toegestuurd direkt dolgelukkig opengemaakt en is gekeken wat er in te vinden was:
    kort gezegt eigelijk alles wat je nodig hebt.
    Nadat de batterij was opgeladen en ik de heli eens heel grondig had bekeken en geknuffelt ben ik voor mijn eerste vlugt gegaan.
    Eerst wat over de grond schuiven maar aangezien bij het scheefgaan van de heli om te kunnen schuiven de rotorbladen veel te dicht naar mijn zin bij de grond kwamen probeerde ik te hooveren.

    En..jawel, voor zover men het hooveren kon noemen lukte het al heel aardig
    :arrow: mijn ervaring met mijn coaxical 47G had mij werkelijk wat ervaring geschonken.
    Verder gehooverd tot de batterij leeg was.

    En toen bij de 2e vlugt een ramp :!:
    stote ik toch per ongeluk tegen die idle up schakelaar :evil:
    Gevolg: nieuwe rotorbladen en nieuwe speed controller er in gestopt. :|

    Verder lukte het vliegen veel beter dan verwacht en heb ik al enkele zalige vluchten achter de rug.
    Supperstabile heli dus en ikzelf helemaal in de wolken. :D
    (foto's heb ik voorlopig nog niet)

    Nog een vraagje: voor wat dient de gyro switch op de zender, dit heb ik nog nergens gevonden.
     
  2. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Mijn excuses voor het feit dat dit soort onderwerp al bestaat :oops: maar ik moest mijn verhaal even kwijt
    en natuurlijk de vraag over de gyro switch.
     
  3. TrexzNL

    TrexzNL

    Lid geworden:
    4 mrt 2007
    Berichten:
    144
    Locatie:
    Drachten
    leuk voor je 8)
    Achja, gewoon in het vervolg om die switch denken.

    znl,

    ps: onderwerp staat in de verkeerde rubriek, de rotordiameter is 600 mm ja, maar deze rubriek is voor heli's met een BLADlengte vanaf 500 mm, en de king heeft toch echt +/-275 mm bladen.
     
  4. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.823
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    idd en dus naar micro gesleept ;)
     
  5. gefeliciteerd dat je je heli gekocht heb!:D

    suc6 er mee!
     
  6. Heli fan

    Heli fan Guest

    Bij mij is ook de speedcontroller gesneuveld na vastlopen van de rotors t.g.v. (onoordeelkundig) gebruik van de idle up switch. :oops:

    Waar heb jij zo snel die (originele?) nieuwe regelaar vandaan?

    Omdat ik die niet zo snel kon bemachtigen ben ik maar gelijk voor de brushless set gegaan.
    Waarop ik overigens ook nog steeds zit te wachten... :cry:
     
  7. jeronymos

    jeronymos

    Lid geworden:
    26 dec 2006
    Berichten:
    77
    Locatie:
    Borsbeek
    Dat van die blades had ik inderdaat fout begrepen :?

    En wat betreft die speed controller, die had ik nog liggen maar hiermee kan ik beter niet
    op vol gas.
    Ik heb er ondertussen een in bestelling staan bij rctechnics die hadden ze net binnengekregen.

    ps: waar heb jij die brushless set besteld :?:
     
  8. Heli fan

    Heli fan Guest

  9. AeroTronic

    AeroTronic Guest

    Even voor de goede orde, het setje is binnen 2 werkdagen verstuurd en is al lang en breed ontvangen (als het goed is).

    Dit kwam ter sprake in een telefoongesprek met iem. anders, dus vandaar even deze reactie :roll:
     
  10. Heli fan

    Heli fan Guest

    Zoals in een ander draadje beschreven draait de BL set naar volle tevredenheid.
    Ik heb niet te klagen over leversnelheid :!:
     
  11. AeroTronic

    AeroTronic Guest

    Mooi :)

    Dan heeft dit topic een wat beter einde, mocht iemand het nog weer lezen :wink:
     

Deel Deze Pagina