Honey bee v2 verschil rotorblad voor en achter

Klopt het dat als je het blad rond draait er een verschil in zit voor en achter.
heb eeb verschil van ongeveer een 1 cm, met voor dus achter 1 cm lager dan voor het zelfde blad alleen dan rond gedraait. Hij schud namelijk onwijs van voor naar achter. Hij nieuwe uit de box, nog niet mee gevlogen dus.

heb een foto indien nodig
Luuk

alle blades op een heli moet PER SET gelijk zijn, zowel gewicht als lengte!
anders krijg je uitaard trillingen of bladspoor...

ik stel voor: back to the shop!

edit: als je pitch per blad niet gelijk is krijg je idd bladspoor

Laatst bewerkt:
Heb je de heli wel goed getrimd? De swashplate moet namelijk level (horizontaal) staan.
En zorg ook dat de bladen niet te strak zitten, want dan kunnen de bladen door de centrifugale kracht niet recht trekken en gaat hij schudden.

Heb het zonder blades laten draaien. Kop gaat heel zacht heen en weer voor/achter heb net metal upgrade besteld. Blade grip metal hub. Zou kunnen helpen.

Hey,

Ik had hetzelfde probleem.

Zorg dat beide bladen PRECIES even vast zitten. Het is namelijk zo dat de ene wat meer naar beneden hangt dan de ander. Check ook je head stiffener en pas die zonodig aan door wat met plakband te rommelen zoals ik dat deed:

full

Heb er meteen voor gezorgd dat de rotorkop niet meer naar boven gebogen is na een vlucht en heb op deze (eigenaardige) manier de blades goed kunnen tracken aangezien je 1 cm niet kan fixen door de bladen een beetje te verbuigen.

Laatst bewerkt door een moderator:
Honey bee word al beter. Ax9 blades scheelt al zijn lichter dan extreme. Verwacht morgen de metal hub en bladegrip. Denk dat het dan is opgelost. Anders flikker ik hem het raam uit en bestel de trex250se. Haha (eerst maar leren vliegen)

Back