Honeybee CP2 vliegen met MX-12

Hallo allen,

Ik kom ergens niet uit en ik hoop dat 1 van jullie mij daarmee kan helpen.
Sinds een tijdje heb ik een MX-12 zender die ik gebruik voor mijn Belt-CP.
Nu heb ik ook nog een Honeybee CP2 en nu zou ik ook die graag willen besturen
met mijn MX-12
Echter komen de kanalen van de Esky zender en die van de MX-12 niet overeen.
Omdat er in de Honeybee CP2 een 4 in 1 zit is dat ook niet zomaar te veranderen volgens mij.
Dus krijg ik het vooralsnog niet voor elkaar, iemand die hier ervaring mee heeft?

Groeten

Hans

MX-12 voor CP2

Hallo allen,

Ik heb al van alles geprobeerd maar ik begin te geloven dat ik misschien de 4 in 1 moet zien door te lussen naar een losse ontvanger ofzo.
Ik kan alleen nergens schema's of uitleg vinden hoe ik dit moet doen.
Ik krijg het niet geprogrammeerd in mijn zender,tenzij ik iets niet goed doe.
Maar ik kom er niet uit in ieder geval.

Hans

we gaan het proberen.......

Hallo allen,

Bedankt voor de tips zover, ondanks dat ik veel met mijn belt CP vlieg vindt ik de CP2 een ondergewaardeerde heli.
Ik vlieg er al ruim een jaar heerlijk mee rond en ook barrel rolls en loopingen en ondersteboven vliegen (niet ondersteboven hooveren,dat kan ik nog niet) gaat er prima mee.
Alleen wil ik nu ik wat beter leer vliegen ook wat meer in kunnen stellen.
Ik zal eens kijken naar de tip om de zender in mode 1 te zetten,daar had ik nog niet aan gedacht. En ik zal die sergeant en filipijn eens trachten te vinden.
Ik hou jullie op de hoogte en verdere tips worden zeer gewaardeerd.

Groeten

Hans

helaas.........

Hallo allen,

heb zojuist zitten prutsen met de mode 1 suggestie maarin welke mode ik mijn zender ook zet,
de throttle blijft alleen reageren op de rechter knuppel.
Ik heb degene van het draadje op het andere forum gemaild met dit probleem,ben benieuwd of hij mij wil helpen.
En zo onwijs goed ben ik helemaal niet hoor, al dat gestunt met de CP2 gaat helemaal nog niet vanzelf, val 3 kilo af bij elke inverted actie maar dat ligt niet aan de heli.
Al heeft de gyro het lastig als ik hem uit een inverted positie terug haal naar gewone vlucht maar dat vindt ik niet gek gezien het staartmotor systeem.
Hieronder een linkje van me met de CP2 (wel met een ander chassis)

2qYWW-2IEgw[/media] - Helivliegen 3

Groeten

Hans

Laatst bewerkt door een moderator:
volgende poging

Hallo allen,

het lijkt erop dat de enige manier waarop ik dit voor elkaar ga krijgen toch het mechanisch wisselen van kanalen gaat worden.
Ik heb nog de hoop dat dit gaat lukken met wat doorlus stekkers en dan kijken waar het schip strand. Ik weet hoe dat moet voor de hoofdmotor, ik moet alleen nog ff uitzoeken hoe
het moet voor de staartmotor..............
Mocht dit onverhoeds gaan lukken maak ik er wel een paar foto's van voor eventuele andere MX-12 gebruikers die een Honeybee FP of CP2 er mee willen vliegen.

Groeten

Hans

Back