Honeybee FP

• Topicstarter Topicstarter OOge
  • Startdatum Startdatum
O

OOge

Guest
Ik ben een startende heli vlieger.
Vliegen met een vliegtuig doe ik reeds een jaartje.
Nu heb ik de heli aangeschaft van e-sky. De Honey Bee FP.
Na aandachtig de beknopte handleiding heb gelezen en instructies gevolgd te hebben, zit ik met de volgende vragen.

- Als ik gas geef, gaat hij automatisch vooruit of naar links voor. (hij vliegt dus zelf) Mijn gedachte is dat als ik gas geef de heli zowat op zijn plek moet blijven. Is er iets verkeerd.
- Hoe krijg ik in vredesnaam mijn eigen zender ingesteld (MX-12) op de heli. Ik krijg hem niet helemaal werkend. Kan iemand mij dit stapje voor stapje uitleggen.

Alvast bedankt

Hallo OOge,

Je zit op het verkeerde forum, dit hoort een plekkie hoger. De HB FP is een micro...

Verder kun je al je antwoorden waarschijnlijk in de Micro-FAQ vinden die als sticky in het micro forum staat.

Groetjes,

Ton.

Heb deze heli ook.

Staat je zender op mode 2?

Verder zou ik hem eerst afstellen met de standaard Esky zender.
Die heeft zowat geen opties dus kan je ook weinig fout doen.

Als je je zender aanzet, daarna de heli.

gas op 0, hoverstick in het midden.

Staan de kleine stuur rotors dan wel horizontaal?
Deze moeten namelijk waterpas staan als je nog niks beweegt met je zender.

Anders gaat hij automatisch naar voren bij meer gas....

Wat pas moet als jij je hoverstick naar voren duwt.

Je gas en elevator is omgedraaid. Je kan 2 dingen doen. Kanalen omdraaien, maar dan moet je de ontvanger uit elkaar halen. Of je zender in Mode 1 zetten, de heli vliegt dan als een mode 2.

Excuus voor het verkeerde forum. Vond deze heli ook niet echt micro...:)
Kan ik die standaard zender afstellen op mode 1 zodat hij op 2 vliegt ??
De paddels staan waterpas/horizontaal

Na wat proberen vanmiddag valt me op dat hij automatisch maar wat doet.
Ik snap dat je moet sturen maar hij vliegt eigenlijk zijwaarts achteruit.
De swashplate staat goed, als de zender aan staat ook. De paddels staan goed.
Mis ik ergens iets....

Omdat ik ook op mijn vliegtuig met de mx12 vlieg wil ik die straks graag gebruiken. Ik vind dat een fijner ding, dan die standaard zender.

Kan ik die standaard zender afstellen op mode 1 zodat hij op 2 vliegt ??

Nee, als je je heli op de MX-12 wilt aansluiten, dan zal je iets met de kanalen moeten doen, omdat je standaard zender een andere kanaal indeling dan de MX-12 op de sticks gebruikt.

- Als ik gas geef, gaat hij automatisch vooruit of naar links voor. (hij vliegt dus zelf) Mijn gedachte is dat als ik gas geef de heli zowat op zijn plek moet blijven. Is er iets verkeerd.

Alvast bedankt

Je heli zal nooit "vanzelf" op zijn plek blijven.. Je kan alles "perfect" afgestelt hebben maar het zal nooit vanzelf gaan ;)

Misschien heb je inderdaad een verkeerd beeld van een heli.

Een FP of CP heli moet je continu corrigeren of je moet helicommand er op hebben ofzo.

Alleen coxiaal helis blijven vanzich zelf wat stabieler.

Als je zegt dat hij werkelijk alle kanten opvliegt dan denk ik inderdaad dat je heli,s teveel vergelijkt met een vliegtuig.

Vlieg jij met je fp recht voor uit dan gaat hij recht vooruit.
Wil je op een plek in de lucht stil blijven hangen zover als dat gaat dan ben je aan een stuk je heli aan het corrigeren.

Als jij dus alleen gas geeft, dan trekt hij naar: links, rechts, naar voren of achter.

Back