Honeybee fp

help.
ik ben begonnen met een heli ben een vleugel vlieger maar een heli leek me leuk
ben steeds bezig om te hoveren maar kan hem niet op een plek houden hij drijft steeds weg naar links

is het zwaardte punt niet goed
hoe moeten de rotorbladen staan,moeten ze allebij precies horizontaal staan of onder een hoek

wie kan mij hier meer over vertellen

Lees het algemene Honeybee fp topic even door, dan zal je het antwoord wel vinden.
het-honey-bee-fp-draadje

-met je zender kan je hem naar rechts trimmen met die schuifjes onder de knuppels
-laag boven de grond heb je last van het grond effect, probeer het iets hoger (>0,5m)
-het is gewoon niet zo makkelijk om hem stil te laten hangen. Veel oefenen dus. (en een trainingskruis gebruiken)

Succes!

Laatst bewerkt door een moderator:
honeybee

bedankt het draadje zal ik lezen maar nog een vraag ik gebruik een lipo 7,4 volt 800mha
kan ik deze vervangen voor een zwaardere een 11,1 volt 3cels 1000mha of kan het moterje het niet aan

Je motor zal sneller slijten, maar verder gaat het prima. Ik heb altijd al op de 3S 1000mAh gevlogen. Dan is hij wat stabieler dan met een 2S.

Voor zover ik weet niet. Zolang je de motor niet al te erg belast niet.

Maar ook dit is allemaal terug te vinden in het draadje...

een esky fp is rommel, lastig af te stellen en helemaal geen echte referentie om met heli vliegen te beginnen.
Veel te wind gevoelig, houdt niet zijn positie buitenshuis en ik raad je dan ook aan om met een groter model te beginnen.
vergeet niet goedkoop is duurkoop.
ook al kost een Esky set maar 100 Euro, je bent al vlug na 2-3 maanden 200 euro + kwijt aan onderdelen en herstelling.
Je bent beter een 500 size of groter te kopen dewelke je zal toelaten om zonder het gerommel en afstellen na iedere crash te kunnen genieten van echt heli vliegen.
ik heb er ook 400 Euro aan uitgegeven en ben blij dat ik nu met een Raptor vlieg, deze hangt als een blok in de lucht en hiermee doe ik echt wat ik wil !
Niet zoals voorheen met de Esky die doet wat hij wil in de lucht bij wind, je bent zo meer bezig met tegen te sturen of dat je echt tijd en energie vindt om de heli zelf te sturen.
kijk zelf maar even na op dit forum, de meeste problemen gaan over esky fp of over esky cp belt v1 of v2 of zelfs de king.
Chinese goedkope rommel dat is het.

ik heb ook een fp en jah hij erg windgevoelig maar je leert er wel mee vliegen je leert de bestuuring van een heli kennen.
mijn helie is al meer dan 100 x op de grond geklapt en aftentoe hoef ik maar een nieuw onderdeeltje te bestelen, gewoon gas dicht gooie, dan heb je 9/10 x geen schade.

stef

nou crazykuki, ik ben het niet helemaal met je eens. Ten eerste hoefde ik mijne nauwelijks af te stellen, en ten tweede, als je er plezier mee hebt, is het toch goed? Voor 100 euro een hoop plezier vind ik niet slecht. Ook al is het rommel, als je goedkoop een beetje wilt vliegen is het perfect.

@ crazykuki:

Als je begint met de hobby, weet je doorgaans nog niet of het een blijvertje is. Meteen beginnen met een CP lijkt me dan niet handig. Doorgaans zijn deze vele malen moeilijker in te stellen en af te regelen, ze zijn vele malen duurder, zijn erg veel duurder bij een crash, en je hebt serieus wat ruimte nodig om hem uit te laten.
Om over het veiligheidsaspect nog niet te beginnen...

@ hazenberg:
Zelf heb ik het geleerd met een piccolo, waar de honybee op gebaseerd is (of andersom, ik ga ook maar af op wat ik hoor)
Heb ik erg veel plezier van gehad, hij was simpel af te regelen

Doorgaans vloog ik na een crash binnen 5 minuten al weer rond...
De dat maar s na met een CP:mrgreen:

Kortom, om mee te beginnen, en zeker als het je eerste heli is: neem gewoon een kleintje
Kun je in de garage nog eens wat mee oefenen
Ze zijn inderdaad niet handig om buiten mee te vliegen, er mag maar heel weinig wind staan.

En de HB kan idd op 3 cel lipo.
Tipje:
Op mn piccolo had ik 2 lipo's, beiden 3 cellen, 1200 mah.
Ik had ook een liposaver (een lampje dat gaat branden als de lipo te leeg raakt), als deze ging branden had ik precies mn 80 % limiet bereikt.

Gewoon proberen, leer je het meest van
De HB zal kwalitatief niet de sterren van de hemel stralen, maar hij is voor een beginner zeker goed genoeg.

help.
ik ben begonnen met een heli ben een vleugel vlieger maar een heli leek me leuk
ben steeds bezig om te hoveren maar kan hem niet op een plek houden hij drijft steeds weg naar links

is het zwaardte punt niet goed
hoe moeten de rotorbladen staan,moeten ze allebij precies horizontaal staan of onder een hoek

wie kan mij hier meer over vertellen

Als het vlak boven de grond is, grondeffect. Zit je wat hoger, beetje trimmen, en eh oefenen!

Een FP of CP, allemaal goed op de plek te houden. Het is wel even wennen natuurlijk, maar goed te doen. Had zo'n walkera 4#1, tot windkracht 3 was het prima fladderen. Goed vliegen met een FP, dan door naar CP.

@ crazykuki:

Ik geloof dat ik het ook niet helemaal met je eens ben hoor, ik respecteer je mening, maar ook ik heb leren vliegen met een Piccolo.
Wat mij betreft een uitstekende manier om je eerste ervaring met een heli op te doen... MITS je het geduld en het beleid hebt om het stapje voor stapje te leren, DWZ begin eerst maar eens te oefenen om een goede hover uit zo'n klein helitje te halen. De meeste mensen die ik zie beginnen met een FP willen meteen de eerste vlucht al hard rond vliegen terwijl ze niet eens het basis principe van een goede stabiele zweefvlucht onder de knie hebben.
Ik ben het met je eens dat een kleine FP heli nou niet iets is voor buiten in de wind is maar met bijna windstil weer heb ik een hoop lol kunnen beleven in het park

goed, back on topic maar weer.

@hazenberg

kan je aangeven hoe hoog je de heli vliegt, dicht bij de grond trekt hij inderdaad naar LINKS toe dat moet je dan continue, corrigeren en de heli door laten stijgen naar ongeveer 1 metertje, je zal zien dat hij daar veel rustiger vliegt.
Om nou eens exact naar je heli te kijken is het misschien handig als je een paar fototjes plaatst, dan kunnen we meekijken en je wellicht beter advies geven

Oaky Bart..dat was dus bijna tegelijk, ik deed alleen wat langer over het tikke.... andere tekst zelfde strekking;)

Laatst bewerkt:
ik heb er vandaag een 3cells lipo onder gedaan 11,1volt heb je meer tijd om leeg te vliegen
het rare is dat ik hem nu voor het eerst van de grond heb gehad,had ergens op het forum gelezen dat hij hier door iets stabieler werd,het kan verbeelding zijn maar toch ,verder oefen ik veel op de pc

wat voor foto's wil je zien?

he hallo,

pas op met het 'leeg' vliegen van je lipo's.
het kan schade aan je lipo veroorzaken en zelfs dat ze in brand vliegen.

koop een lipo saver voor het aantal cellen van je lipo,deze gaat branden (led) bij +/-3 volt per cel als je b.v een 11.1 volt lipo hebt.(3cells)

als hij brand kan je hem na afkoeling weer laden.

gaat hij langer mee. ook een balancer is goed zodat je cellen allemaal even veel geladen worden.

kijk uit na een crach. het kan zijn dat je lipo's spontaan in brand vliegen zelfs na enige tijd b.v 2 uur.Heb zelf een walkera 60 gehad en heb daar veel plezier mee gehad. ben begonnen met schuiven op een gymzaal vloer en zo op een gegeven moment leren vliegen (hoeveren) ook gecrached natuurlijk maar de onderdelen waren best goedkoop. www.rcvliegshop.nl
heb nu inmiddels een hirobo sceadu 50 in een romp van een hughes 500 e.

en een hirbo shuttele. vliegt ook prima en is een van de meest verkochte nitro beginners helikopters. ben je ongeveer voor een kleine 900€ (nieuw) klaar en dan kun je gelijk vliegen. alles compleet dus.heli kost 205 € bij www.rc-heli-shop.nl wat het duur maakt zijn natuurlijk de servo's ,gyro.zender,onvanger.en nog een batterij. evt. lader en een start motor natuurlijk.

ik lul maar door maar als je volhoud kom je er vanzelf. vlieg nu gewoon redelijk goed. loopings ed zijn geen probleem meer.

groetjes.

p.s weet niet waar je woond maar als je een leuke helimeeting wilt zien moet je naar hulten komen in brabant op 13 september as.

het is een scaal meting en er komen veel mooie heli's.ook straal aangedereven.

nou, dat is wel een beetje overdreven hoor. Lipo's vliegen tegenwoordig nog maar moeilijk in brand, vooral niet door ontlading. Het is wel slecht. Maar als je geen lift meer hebt, dan moet je stoppen. Heb je geen liposaver voor nodig. En dan is het niet te laat, want ik heb meestal nog iets van 3,4 per cell als ik geen lift meer heb.

Van 3S wordt hij over het algemeen stabieler idd.

honeybee

ik heb die ervaring ook, kan nu hoveren met 3cel. 11,1 volt lipo is mij met die 2cel niet gelukt ga er alleen nu een andere battery houder onder zetten staat ergens in een draadje zouden er ook andere rotor bladen op moeten

Laatst bewerkt:
In brand vliegen kan, maar de kans is erg klein.
Ik ben lettelrijk tientallen keren hard tegen de grond geslagen met de piccolo, met de lipo gewoon op de standaard plek (onbeschermd) onder het landingsgestel.
No problemo

Maar zoals ik en wat mensen na mij zeiden, lipo saver is een must.
Zodra hij brand, stoppen en opladen.
Als je doorgaat tot je niet meer omhoog komt, ben je te laat.
Voor mijn piccolo deed ik ong. 15 tot 20 minuten over 1200mah, dus kun je terugrekenen wat jij als tijd aan zou kunnen houden.
Maar zorg voor die liposaver, deze is echt onmisbaar.

De reden dat je stabieler vliegt, is omdat je heli wat zwaarder is, en dus een hogere headspeed nodig heeft om in hoover te komen.
Wat je kunt doen om hem nog wat stabieler te maken, is je rotorbladen wat bijtrimmen. Dit houd in dat je op beide bladen wat materiaal van de achterkant van het blad afhaald, waardoor je bladen dus eigenlijk wat minder lift gaan geven. Hierdoor gaat je headspeed dus weer omhoog, waardoor hij stabieler wordt. Niet overdrijven hiermee, anders kom je helemaal niet meer in hoover :rolleyes:
Ook even de bladen balanceren na zoiets, anders krijg je trilingen in de heli.

Bij mijn piccolo kon ik simpelweg M24 (Kyosho) bladen erop hangen, deze hadden hetzelfde effect.
Ik weet alleen niet of dit bij de HB ook kan...

Honeybee

ik heb een andere battery houder voor de 3cells lipo met ladingsgestel besteld van de king2 en de rotor bladen symmetrial main blad van de honenybee king 2

deze moeten volgens het forum erop kunnen en stabieler maken

zit veel op het forum nu om meer te weten te komen

rotor bladen symmetrial main blad van de honenybee king 2

deze moeten volgens het forum erop kunnen en stabieler maken

zit veel op het forum nu om meer te weten te komen

Waar heb je dit gelezen dan? :-)

Als je main rotorbladen symmetrisch zijn krijg je toch geen lift?

Back