@ Hazenberg
Een king 2 is een CP heli.
Voor het idee vanm het verschil in onderdelen tussen een CP en FP, Een Fp (fixed pitch, vast hoek van de bladen) gaat omhoog door het toerental te veranderen. De lift wordt verkregen doordat de rotorbladen al een vaste hoek in zich hebben.
Een CP (collective pitch) gaat omhoog met een vast toetental, en daarnaast de hoek van de bladen aan te passen (tijdens de vlucht dus).
Een cp heeft dus rechte bladen, waar geen verdraaiing in is opgenomen.
Dus zullen de bladen van een king 2 niet gaan werken op jouw Honeybee FP.
Als je andere bladen erop wilt zetten, zul je bladen van een FP moeten pakken, dus van piccolo (niet aan te raden, het heeft een erg goede reden dat ik de M24 bladen erop gezet heb) of de M24.
Voor je zender..
In pricipe moet het kunnen, je moet wel even kijken of het kristal in de ontvanger op dezelfde golflengte zit als die in de zender. Ook op de Tx en Rx letten, ook dit maakt uit.
Als dit allemaal klopt, kan het nog zijn dat het kristal zelf niet compatibel is met de zender (als het een nieuw kristal is), of de ontvanger zelf is niet compatibel (komt bij walkera apparatuur vaak voor, bij andere merken weet ik het niet)
Verder zou ik nog niet al te veel aanpassen om hem stabieler te maken, ga gewoon eerst eens op het gemak proberen het apparaat in de lucht te houden.
Als je vind dat je te snel te veel stuurt, kun je beter de gewichtjes op de flybar (kleine vleugeltje) breed zetten. Ook kun je de links vanaf de servo naar de swashschijf een tandje verder naar binnen op de hevel zetten. Oftewel, op de servo zit een heveltje, het linkje wat daarin zit een gaatje naar binnen zetten. Hiermee verklein je de uitslag.
Verder gewoon een kwestie van veel oefenen
Succes