Honeybee fp

zal het voor je opzoeken zit alles af te snuffelen op het forum

en vraagje ik lees ergens dat ik mijn graupner mx12 ook kan gebruiken heb het geprobeerd maar hij reageert niet had een kristal in de controller geplaats en werkt niet ik zit op kanaal 73 35mhz

Laatst bewerkt:
@ Hazenberg

Een king 2 is een CP heli.

Voor het idee vanm het verschil in onderdelen tussen een CP en FP, Een Fp (fixed pitch, vast hoek van de bladen) gaat omhoog door het toerental te veranderen. De lift wordt verkregen doordat de rotorbladen al een vaste hoek in zich hebben.
Een CP (collective pitch) gaat omhoog met een vast toetental, en daarnaast de hoek van de bladen aan te passen (tijdens de vlucht dus).
Een cp heeft dus rechte bladen, waar geen verdraaiing in is opgenomen.

Dus zullen de bladen van een king 2 niet gaan werken op jouw Honeybee FP.
Als je andere bladen erop wilt zetten, zul je bladen van een FP moeten pakken, dus van piccolo (niet aan te raden, het heeft een erg goede reden dat ik de M24 bladen erop gezet heb) of de M24.

Voor je zender..
In pricipe moet het kunnen, je moet wel even kijken of het kristal in de ontvanger op dezelfde golflengte zit als die in de zender. Ook op de Tx en Rx letten, ook dit maakt uit.
Als dit allemaal klopt, kan het nog zijn dat het kristal zelf niet compatibel is met de zender (als het een nieuw kristal is), of de ontvanger zelf is niet compatibel (komt bij walkera apparatuur vaak voor, bij andere merken weet ik het niet)

Verder zou ik nog niet al te veel aanpassen om hem stabieler te maken, ga gewoon eerst eens op het gemak proberen het apparaat in de lucht te houden.
Als je vind dat je te snel te veel stuurt, kun je beter de gewichtjes op de flybar (kleine vleugeltje) breed zetten. Ook kun je de links vanaf de servo naar de swashschijf een tandje verder naar binnen op de hevel zetten. Oftewel, op de servo zit een heveltje, het linkje wat daarin zit een gaatje naar binnen zetten. Hiermee verklein je de uitslag.

Verder gewoon een kwestie van veel oefenen :mrgreen:

Succes

Dat de King 2 bladen te gebruiken zijn lijkt me inderdaad raar, die zijn een beetje te lang en hebben standaard geen ingebakken pitch

Toch moet je eens kijken naar de bladen die ik aangaf, deze zijn in 2 varianten verkrijgbaar met 10graden pitch en met 8graden pitch (8 is niet aan te raden als je brushed vliegt zoals jij) ga niet te veel hobbyen standaard moet hij gewoon goed te vliegen zijn.
Ik vlieg al jaren met een volledig standaard ( op de LIPO na dan ;) )Piccolo V2 die ik op de vierkante decimeter kan landen en waarmee ik lekker stabiel door de woonkamer kan touren

de gewichtjes bij de flybar staan al op zijn verst uitelkaar en dat met die servo's om de uitslagen kleiner te maken door het een gaatje te verplaatsen is mij bekend vlieg al jaren met vliegtuigen,vlieg onder ander met een ultimate (dubbeldekker) en extra 300s,pijper cub

dat verder aanpassen is voornamelijk gericht op een battery houder voor 3cells lipo
de rest heb ik wel meebesteld scheelt verzend kosten,maar dat komt later wel

dat met die mx12 volg ik niet helemaal had een kristal uit een ontvanger gehaald waar ik normaal mee vlieg en het werkt niet
ik ga eens proberen om het zend kristal in mijn mx12 zender te doen misschien werkt het
ik weet dat graupner erg kristal gericht is op hun eigen krisstallen

Laatst bewerkt:
ik heb een andere battery houder voor de 3cells lipo met ladingsgestel besteld van de king2 en de rotor bladen symmetrial main blad van de honenybee king 2

deze moeten volgens het forum erop kunnen en stabieler maken

zit veel op het forum nu om meer te weten te komen

Heb je dit onderstel er al op zitten? Past het mooi? Ik zit hier ook over te denken.

het past goed maar je iets aanpassen,maar dat vind je wel in het honey bee draadje
je moet het onderstel er wel bij kopen anders past het niet
ik heb alles besteld ShopZinnig.nl leverd alles netjes en binnen 24 uur

dit zijn de bestel num. Eki-0559 en Eki-0560 ze zijn niet duur verzenkosten 3,75euro

kijk maar eens op hun websyte

Back