HoneyBee FP2 met Spektrum hulp gevraagd

Gewone servo verlengkabels... 3 pin man en vrouw... en die kan je wel zien op de foto hoor. Zijn degene die recht uit de controller komen, staan haaks op die van de ontvanger...

2.jpg

Martin,

Volgens mij is het hem gelukt met de 4-in-1, de 3-in-1, is de ontvangerloze versie..

Snap ik tenslotte heb ik het ebook over de honey bee fp geschreven. In het doosje zit een 3in1 en een ontvanger. Beiden zijn intern verbonden vwb de Staart en hefrotor. Ze je een losse ontvanger in dan moet je daarvandaan 2 servodraadjes trekken in in je ontvanger stoppen. Ch3 en ch4. Vandaar mijn vraag of dat wel goed is gedaan, gezien zijn vraag. Op de foto kan ik dat niet zien, dacht ik.

Ik zie trouwens dat de zgn. Zwarte draden Donker bruin zijn of zo. In de ontvanger zie ik op Ch3 een andere kleur
Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Wel op de 2 aansluitingen van de 3-1 zitten kabeltjes verbonden met uiteraard de throttle en de rudder vd ontvanger. Bedrading is correct gedaan...

Daarom dat ik echt verbaasd ben dat ik het niet aan de praat krijg. 3-1 kapot lijkt me vreemd aangezien ik deze gevlogen heb, geland, uit elkaar gehaald en nieuwe ontvanger erin.

Sorry,

Martin, ik was zelf een beetje in de war over de twee modules, vandaar de post. Volgens mij heb ik wel het een en ander gelezen over jouw handleidingen.

Ik doe momenteel weinig meer met de HB's. Ik heb ze nog wel, en ik wil ze ook vliegend houden, het zijn mijn leerschooltjes geweest.

Sorry,

Martin, ik was zelf een beetje in de war over de twee modules, vandaar de post. Volgens mij heb ik wel het een en ander gelezen over jouw handleidingen.

Ik doe momenteel weinig meer met de HB's. Ik heb ze nog wel, en ik wil ze ook vliegend houden, het zijn mijn leerschooltjes geweest.

De mijne ook. Ik heb nog een fp2 en een oude fp. De laatste vliegt niet meer en de fp2 gebruik ik alleen om anderen te leren vliegen (de eerste stappen dan)
Groeten
Martin

Martin, de kabeltjes met wit zijn de swash servo's. Deze werken correct.

Dan van de 3-1 controller gaat er eentje naar de throttle en eentje naar de rudder op de ontvanger. De motoren hangen vast aan de 3-1

Wellicht heb ik iets in mijn oog, maar de kabeltjes van de 3in1 moeten naar ch 3 en ch4 van je ontvanger. De andere geloof ik naar 1 en 2

Wat is dat witte kabeltje wat ik zie op je ontvanger (2e van onderen)

Schrijf je ch's en de connecties eens op

Groeten
Martin

Laatst bewerkt:
Ik ben gewend dat devolgorde 1,2,3 ect is. Lijkt dus goed. Zou de oude ontvanger even aansluiten om uit te sluiten dat je 3in1 is overleden. Vreemd hoor lijkt helemaal goed
Groeten
Martin

Heren ik gebruik de spectrum dx6i met de orange reiceiver de oplossing is simpel maar niet logisch vraag mij niet waarom?
Gebruik i.p.v throttle uitgang, de aux uitgang op de orange reiver. en zie het werkt zelfs throttle hold.
Lijkt bijna of throttle en aux zijn verwisseld.
Het kan ook zijn dat de initialisatie van de 3 in 1 =(honeybee 4 in 1 met verwijderde reciever.

m.v.g
Trein

Heren ik gebruik de spectrum dx6i met de orange reiceiver de oplossing is simpel maar niet logisch vraag mij niet waarom?
Gebruik i.p.v throttle uitgang, de aux uitgang op de orange reiver. en zie het werkt zelfs throttle hold.
Lijkt bijna of throttle en aux zijn verwisseld.
Het kan ook zijn dat de initialisatie van de 3 in 1 =(honeybee 4 in 1 met verwijderde reciever.

m.v.g
Trein

Thanxs dit werkte indd bij mij.
Gebruik zelf de Dx8 met orange receiver, maar de reden dat het wel met aux werkt weet ik niet precies. Wel weet ik dat ze niet zijn verwisselt, aux is namelijk de pitch uitgang en loopt netjes mee met de throttle.
Ook moet er rekening mee worden gehouden dat je dus de pitch op 0 zet bij th. Hold.

Back