HoneyBee geen goed contact met Transmitter

Volgens mij is de titel niet helemaal juist, maar dat is nog wel te veranderen.
Maar mijn probleem is als volgt:
In het weekend nog perfect gevlogen en niks aan de hand. Maandag de trainings kit eraf gehaald en merkte dat de gyro toch wel heel strak reageerde, heb toen de gyro verlaagt (het de handleiding staat anders om :mad:..handig..) .
Daarna nieuw contact gemaakt en lipo aardig leeg gevlogen. Daarna andere erin toen ging die niet meer hoger als 30cm van de grond. andere er weer in niks aan de hand.. Weer die 2e(half leeg het lampje van de batterij melder knipperde al) er in gedaan en niks aan de hand :confused:

Hoe ik ze aan zet: Eerst transmitter aan, en gauw de lipo aan de heli.
De 4in1 laten knipperen tot groene lampje constant brand...
En vliegen maar (is dan de bedoeling).
Is toch niks mis mee zou ik zeggen.

Maar doe ik dan nu wat fout, of is er iemand die dit vaker heeft gehad.

Hoop dat jullie mij kunnen helpen, want echt grappig is het niet meer.

gr.

Jurriaan

Al die onderwerpen heb ik al gelezen. Maar is niet te vergelijken.
Die van hun stijgt namelijk nooit. En de mijne dan wel en dan weer niet.

Slecht contact tussen de accu en de ontvanger, waardoor je een deel van je spanning mist? Dat zou wel het af en toe karakter van deze storing verklaren.

Ruik eens even aan je ontvanger. Als je wat ruikt is hij mogelijk een klein beetje doorgebrand. Ruik je niets dan kijken we verder
Groeten
Martin

Net nog even laten draaien maar ruikt niks.
Ben wel even verder gaan kijken en kwam het volgende tegen in de handleiding.
Rebind:
Knopje achterkant in drukken
Bind:
Lipo aan heli en dan pas de transmitter.
Aangezien de transmitter maar 3sec wat stuurt nog nogmaals transmitter uit en weer aan doen.

Heb dit nu gedaan en de eerste vlieg beurt gaat goed, helaas staat er wat wind. Dus echt hooveren is het ook niet meer te noemen.
Zal hem zo is een paar keer in de hand op laten toeren. Kijken wat hij doet.

@Indoorvlieger Ik heb wel mijn liposafer er tussen zitten nooit last van gehad maar kan wel er is naar kijken.

Jullie horen dus nog wat van me. Bedankt alvast.

PS. Ik heb er wel een zekering tussen zitten.

Gr.

Zit alles zoals die zekering en lipo saver er tussen met stekkers? Elke stekker is een extra weerstand en kan problemen geven bij wisselend slecht contact. Houd in gedachte dat in een heli alles min of meer trilt, dus er kan best een stekkertje soms slecht contact maken. Alle stekkers los en weer vast, eventueel met een tikje contact spray of "switch lubricant" van Tamiya ertussen, om contact beter te houden. Of misschien een paar stekkers weglaten en draden aan elkaar solderen.

Ik heb alleen mijn zekering met stekker, maar dat is altijd goed gegaan.
Heb nu al een aantal keer hem laten optoeren na de rebind en het lijkt te helpen, zal vanavond is buiten proberen te vliegen.
De liposafer heb ik met losse draadjes onder het vrouwelijke JST-stekkertje zitten, die dus aan de 4in1 zit. Mis is dat het.
Die piepte wel met trillingen in de lucht. Nu zou ik die dan onder het vrouwelijke JST stekkertje willen vast zetten.
Maar hoe krijg je die pennetjes er uit die daar dus in zit, in dat vrouwelijke. Bij het mannetje is het gewoon die pinnetjes indrukken en dan zit hij los.

Weet iemand dat???

--Wat doet die Rebind nou eigenlijk is dat het zelfde als een reset? Dan zou het kunnen kloppen.--

Zal alle contacten verder ook nog even na kijken

Om elke ontvanger en zender hebben een eigen "ID" zeg maar. Tijdens het (re)binden koppel je de ontvanger aan jouw zender. Daarbij zullen wellicht wat instellingen gereset worden, ik denk vooral aan de trims. Of er verder iets verandert durf ik niet te zeggen, maar soms wordt dit als een algemene oplossing voor diverse problemen gegeven, te vergelijken met het standaard helpdesk antwoord "heeft u hem al een keer uit en dan weer aangezet?" ;-)

Ik weet niet precies welke (re)bind jij bedoelt. Maar bij de HoneyBee FP2 zit op de 4in1 achterop een soort reset knopje oftewel de rebind knop zoals staat aangegeven in de handleiding.
Vandaar mijn vraag. Ik zal als de wind weer normaal is een paar keer proberen de lipo`s te vervangen om te kijken of dit heeft geholpen.

Nogmaals bedankt en ik hou jullie op de hoogte.
En weet er nog iemand hoe die Vrouwelijke JST stekkertjes uit elkaar gaan???

Om elke ontvanger en zender hebben een eigen "ID" zeg maar. Tijdens het (re)binden koppel je de ontvanger aan jouw zender. Daarbij zullen wellicht wat instellingen gereset worden, ik denk vooral aan de trims. Of er verder iets verandert durf ik niet te zeggen, maar soms wordt dit als een algemene oplossing voor diverse problemen gegeven, te vergelijken met het standaard helpdesk antwoord "heeft u hem al een keer uit en dan weer aangezet?" ;-)

Ik bedoel vast dezelfde "rebind" als jij, want er zijn geen verschillende. ;-)

Het "binden" van een zender en een ontvanger is het koppelen van je ontvanger aan je zender, zodat de ontvanger alleen op jouw zender reageert. Rebinden is simpel dat opnieuw doen.

Hoe je dit proces in gang zet verschilt per heli. Bij de Honey Bee heb je daar blijkbaar een knopje voor. Bij bijv. een Solo Pro zet je de zender in de "bind" stand door een bepaalde toets in te drukken bij het aanzetten van de zender. Dan zet je de heli aan, en "vinden ze elkaar" om het maar zo te zeggen. En dat is kort gezegd het "binding-proces".

Ik heb ook een knopje op mijn ontvanger.
Als de groene lampje constant brand en als ik op die knop druk dan gaat die lampje rood groen knipperen en moet alles weer uit en dan pas zender aan lipo vast en doet hij het weer.

Back